Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför har du klockan på vristen? Får du plats med den innanför strumpan eller har du den ovanpå?Äntligen OP 41 hemma. Grym klocka. Känns betydligt mindre än 41mm, snarare 39,5-40mm. Provade även 36mm och det
kändes som "tjejklocka" . Jag har 16,5cm wrist. Den blå färgen går från blå till svart beroende på ljus.
Såg dom IRL på Bergströms, och utan tveka klar favorit var faktiskt den gula. Får se hur länge jag ska vänta på en
Jag har inte kikat på alla färger live, men i skrivande stund är den gula också min favoritSåg dom IRL på Bergströms, och utan tveka klar favorit var faktiskt den gula. Får se hur länge jag ska vänta på en
Grymt snygg! Någon väntelista på nya OP34?Hämtade ut nya OP34 i veckan. Riktigt fin klocka tycker jag och bra storlek om man har smala handleder. Jämfört med min DJ36 är det inte så stor skillnad på handleden. Ska ge bort klockan i 40-års present till min fru
Tror inte det är jättemånga på kö på OP34 om jag får gissa. Jag gick in till bergströms där jag bor en vecka efter den släpptes och sa att jag var intresserad av just denna modellen och att dom skulle ringa när den kom in och det var inga problem.Grymt snygg! Någon väntelista på nya OP34?
Jag var i valet och kvalet mellan denna och svart. Bestämde mig till slut för svart men den här också riktigt bra, gillar verkligen kontrasten med guldvisare och guldindex.Var förbi och testade lite olika tavlor och storlekar. Fastnade för denna som jag hämtade ut igår, 126000 med silvertavla.
Funkar till allt från barnlämning till nyårsafton...Grym!
WS?Här kommer en jämförelse med OP 41:an mot "klockornas klocka" Omega SMP 41. OP bär mindre och nättare och passar således bättre till
kavaj jämfört med SMP även om jag gillar båda . Gillar du SMP 36 mer än SMP 41 så skulle jag rekommendera jag OP 36
41 var visst också för litet! Har du verkligen 16.5 runt handleden? Börjar bli riktigt nyfikenÄntligen OP 41 hemma. Grym klocka. Känns betydligt mindre än 41mm, snarare 39,5-40mm. Provade även 36mm och det
kändes som "tjejklocka" . Jag har 16,5cm wrist. Den blå färgen går från blå till svart beroende på ljus.
Har 16,541 var visst också för litet! Har du verkligen 16.5 runt handleden? Börjar bli riktigt nyfiken
Snyggt! Vilken ref?
Nu är inte frågan ställd till mig, men ser ut som 114300. Låg en ute på forumet för ett par veckor sedanSnyggt! Vilken ref?
Snyggt! Vilken ref?
Stämmer fint; 114300Nu är inte frågan ställd till mig, men ser ut som 114300. Låg en ute på forumet för ett par veckor sedan
Folk i Hong-KongHelgens auktion:
126000 ligger ute mellan 77-90’ på c24. Nu är c24 vad det är men seriöst, är det ett skämt eller? Dessa kommer väl inte ens vara svåra att kunna köpas över disk framgent.
Svårt att veta med tanke på att de är så pass nya. Folk i Hong-Kong tycker dock att det är helt ok att betala över 100k för en färgglad OPJag har sett att det ligger eller har legat ute svarta och silvriga OP med den nya referensen på KS för strax över pris, men väldigt få med de mer färgglada tavlorna. Var ligger egentligen marknadsvärdet på dessa? Det skiljer 20-30k mellan list och c24 men var ligger marknadsvärdet? Är det bara opportunister och snack om högre marknadsvärde än list eller finns det en så stark efterfrågan att folk faktiskt betalar ett premium för modellen?
Svårt att veta med tanke på att de är så pass nya. Folk i Hong-Kong tycker dock att det är helt ok att betala över 100k för en färgglad OP
AD'n som jag köpte mina ifrån sa dock att butiken inte hade räknat med att det skulle bli så hårt tryck på dem, plus att de inte får så många från Rolex.Ja det är ju det som är så märkligt. Några veckors väntetid på en OP med färgad tavla borde rimligtvis inte innebära 40 lök premium. Men frågan är vad som är rimligt.