• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

par

Patek
2-Faktor
B5E89CB3-658C-4875-99DF-24BCFA5B34F4.jpeg

SÅ JÄKLA BRA
 

Robbanc76

Cartier
Äntligen OP 41 hemma. Grym klocka. Känns betydligt mindre än 41mm, snarare 39,5-40mm. Provade även 36mm och det
kändes som "tjejklocka" ;). Jag har 16,5cm wrist. Den blå färgen går från blå till svart beroende på ljus.

IMG_0309.jpg
Varför har du klockan på vristen? Får du plats med den innanför strumpan eller har du den ovanpå?
 
  • Love
Reactions: jla

KenKun

Patek
2-Faktor
Äntligen OP 41 hemma. Grym klocka. Känns betydligt mindre än 41mm, snarare 39,5-40mm. Provade även 36mm och det
kändes som "tjejklocka" ;). Jag har 16,5cm wrist. Den blå färgen går från blå till svart beroende på ljus.

IMG_0309.jpg
41 var visst också för litet! Har du verkligen 16.5 runt handleden? Börjar bli riktigt nyfiken 😃
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
41 var visst också för litet! Har du verkligen 16.5 runt handleden? Börjar bli riktigt nyfiken 😃
Har 16,5 :)

Vad man tycker om storleken beror nog på vad man är van vid. Har kört Sub 114060 samt SMP C 41mm och då blir OP:n nättare och mindre.
Kommer man från 34-36mm så kan jag förstå om man tycker den är för stor....;)
 
Jag har sett att det ligger eller har legat ute svarta och silvriga OP med den nya referensen på KS för strax över pris, men väldigt få med de mer färgglada tavlorna. Var ligger egentligen marknadsvärdet på dessa? Det skiljer 20-30k mellan list och c24 men var ligger marknadsvärdet? Är det bara opportunister och snack om högre marknadsvärde än list eller finns det en så stark efterfrågan att folk faktiskt betalar ett premium för modellen?

126000 ligger ute mellan 77-90’ på c24. Nu är c24 vad det är men seriöst, är det ett skämt eller? Dessa kommer väl inte ens vara svåra att kunna köpas över disk framgent.

 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har sett att det ligger eller har legat ute svarta och silvriga OP med den nya referensen på KS för strax över pris, men väldigt få med de mer färgglada tavlorna. Var ligger egentligen marknadsvärdet på dessa? Det skiljer 20-30k mellan list och c24 men var ligger marknadsvärdet? Är det bara opportunister och snack om högre marknadsvärde än list eller finns det en så stark efterfrågan att folk faktiskt betalar ett premium för modellen?
Svårt att veta med tanke på att de är så pass nya. Folk i Hong-Kong tycker dock att det är helt ok att betala över 100k för en färgglad OP 💀
 
Ja det är ju det som är så märkligt. Några veckors väntetid på en OP med färgad tavla borde rimligtvis inte innebära 40 lök premium. Men frågan är vad som är rimligt.
Svårt att veta med tanke på att de är så pass nya. Folk i Hong-Kong tycker dock att det är helt ok att betala över 100k för en färgglad OP 💀
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja det är ju det som är så märkligt. Några veckors väntetid på en OP med färgad tavla borde rimligtvis inte innebära 40 lök premium. Men frågan är vad som är rimligt.
AD'n som jag köpte mina ifrån sa dock att butiken inte hade räknat med att det skulle bli så hårt tryck på dem, plus att de inte får så många från Rolex.
 
Topp