• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

thny

Omega
2-Faktor
Glad fredag! :)
A08DBE82-6863-44D5-AC03-67B1E823BEB8.jpeg
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Någon som vet hur handlarna tänker kring tiderna? Problemet verkar vara att de inte vet tilldelning, så de kanske räknar för att försöka undvika att folk blir besvikna?
Jag förstod det som att de hade en ungefärlig uppfattning om sin tilldelning, sedan är det ju bara enkel matematik.

Problemet är väl att veta hur många av dem som står som intresserade som verkligen fullföljer, osäkerhetsfaktorn är alltså stor, troligen därför tidsestimaten varierar så.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Stod på kö för en gul i 2 månader men ångrade mig och står nu på kö för en bright blue istället. Fick dock ingen uppgift om hur lång tid det kunde ta.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Är det där bright blue tavlan ?
Har alltid varit nyfiken på att prova en 34mm för att jämföra känslan gentemot 36.
Lär bara göra det framöver i butik.
Ja, det stämmer Bright Blue/Ljusblå(124200-0003) är nog vad den kallas.
Min första känsla när jag gick från 36mm DJ var att den kändes liten, men den känslan försvinner snabbt.
När jag testade min DJ igen efter ca en månads användande av OP:n så kändes den för stor 🙈

Tack, trivs väldig bra med den.

Jättefin! Är själv sugen på en 34mm. Gillar enkelindexen mer än dubbel som det är på 36:an
Jag håller med, väldig clean tavla.
Det är bara att gå in och testa, det var dock väntetid på denna är jag frågade, jag hade dock tur och fick bara vänta några veckor, skulle varit 2-4 månader.
 

Henmell

Cartier
2-Faktor
Jag fick väntetiden uppskattad till 2-4 månader för några veckor sedan. Men kanske att de hjälper mig att få klockan lite tidigare då jag har en ganska stor bemärkelsedag klockan är tänkt till.
Vi får se. Jag håller tummarna.

håller tummarna för dig med :) beror nog på antal intressenter och leveranser. Förstod att min ad inte ens fått in en enda ännu :p
 

Robbanc76

Cartier

Samma som mig.
Jag har velat fram och tillbaka mellan 34 och 36mm sedan i somras. Jag märkte ingen större skillnad mellan dem när jag provade båda vid samma tillfälle.
När nya modellen kom så tyckte jag att den utökade gångreserven på 36 mm gjorde valet lätt. Märkligt nog så föredrar jag dessutom dubbelindex.

Är easylink användbart eller blir 5mm för stor ökning för dig?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Samma som mig.
Jag har velat fram och tillbaka mellan 34 och 36mm sedan i somras. Jag märkte ingen större skillnad mellan dem när jag provade båda vid samma tillfälle.
När nya modellen kom så tyckte jag att den utökade gångreserven på 36 mm gjorde valet lätt. Märkligt nog så föredrar jag dessutom dubbelindex.

Är easylink användbart eller blir 5mm för stor ökning för dig?
Efter mycket ändrande så fick jag till slut en perfekt fit som är lagom slapp..
Jag tycker 5mm är för mycket, mest användbart för att få en precis fit, inte för att ändra för sommarvarma dagar.
 
Topp