Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
116000, tavlan heter Steelvad är det för ref på den här?
Var i kontakt med handlare i South Carolina, synnerligen trevliga men de hade ingen möjlighet att ta emot någon intresseanmälan. Rolex sends watches at their own discretion...
Tråkigt, för som dollarn står nu och med ett riktpris på 5900 så vore det ju en trevlig affär.
Ahh, det hade jag förstås glömt...Glöm inte 8% sales tax på det. 6372$ är vad du hamnar på.
Fortfarande billigare än i Sverige..Ahh, det hade jag förstås glömt...
Svarar på mitt eget inlägg men märkligt att handlarna inte har något att säga till om när det gäller önskemål om modeller.Var i kontakt med handlare i South Carolina, synnerligen trevliga men de hade ingen möjlighet att ta emot någon intresseanmälan. Rolex sends watches at their own discretion...
Tråkigt, för som dollarn står nu och med ett riktpris på 5900 så vore det ju en trevlig affär.
Den där klockan är så wow den tilltalar mig något otroligt.Fick tillfället att kika på nya gula (36mm) och habegäret är fortsatt stort. Perfekt gulfärg enligt mig
Kompis som köptDen där klockan är så wow den tilltalar mig något otroligt.
edit: vart provade du den?
Riktigt trevlig och bra fit! Hur stor arm? ...OP är nog höjdare som gul eftersom den inte misstas för en fläskig Breitling så lättFick tillfället att kika på nya gula (36mm) och habegäret är fortsatt stort. Perfekt gulfärg enligt mig
Jag var också orolig över det men jag har aldrig fått känslan av att jag varit på väg att oavsiktligt öppna låset, känns snudd på idiotsäkert även om jag inte hade tackat nej till en bygel.Hej!
Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Låset sitter ordentligt. Jag blir alltid förvånad över hur lätt det är att öppna när man vill men att det faktiskt aldrig gått upp oavsiktligt. Håller med tidigare svar om att det såklart skulle kännas säkrare med en bygel men det är inte nödvändigt.Hej!
Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
vad säger @MissDatejust ?Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa
Om ni har någor annat att tillägga, hit me!
Trevlig fredag på er!
//
Hej, kul att du hittat hit!Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa
Trevlig fredag på er!
//
Hej! Tack och tack för svar, jag testade DJ 28 och 31 när jag var där. Men kvinnan i butiken sa att länken är annorlunda och uppfattas mer sportig (vilket jag gillar) så att en OP 28 kan kännas större än DJ 28.Hej, kul att du hittat hit!
Föreslår att du provar en DJ i 28 och 31 för att se vilken storlek du gillar mest.
Jag har själv en 26 och en 31mm Datejust, skulle nog säga att 31 är den bästa för alla tillfällen.
Vilken urtavla hade du tänkt dig?
Bor tyvärr inte i Göteborg, annars hade jag gladeligen hängt med till Bergströms!
Först och främst, välkommen och kul med ny klocka!Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa
Trevlig fredag på er!
//
Hej hej, tack så mycket. Det var till hjälp. Jag tycker också att <30mm blir en annan style som inte passar mig. Tack för bilden - uppskattasFörst och främst, välkommen och kul med ny klocka!
Vet inte om det är mycket till hjälp men min syster fick nya OP31 nyligen och den sitter perfekt. Som referens skulle jag vilja påstå att hon har average size handleder. 28a kan självklart också vara bra men med klockor <30mm så finns risken att det börjar se lite ”tantigt” ut imho. Med det sagt blir det säkert grymt oavsett
Pratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.Jag har hört att det är ”ransonering” som gäller, för att de är så populära. Tror det innebär att antingen alla får en extremt liten del av klockor eller att man får klockor utifrån hur stor man är? Men det verkar onekligen bli svårt att få tag på de nya färgerna
Skall man tro att det enbart är de nya färgerna som är svåra att få tag på eller gäller det även svart/vitt?Jag har hört att det är ”ransonering” som gäller, för att de är så populära. Tror det innebär att antingen alla får en extremt liten del av klockor eller att man får klockor utifrån hur stor man är? Men det verkar onekligen bli svårt att få tag på de nya färgerna
Så jäkla ledsamt.. jag har verkligen längtat efter en OP36.. Jag pratade också med en säljare som sa att de inte ens sett den gula 36 IRL själva..Pratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.
Har en ny OP41 med svart tavla men ingen Explorer. Testade Explorern för en tid sedan och jag skulle säga att det är en liten skillnad i hur dom uppfattas storleksmässigt, där OPn är lite större. Och såklart inget konstigt då Explorern är 39 mm och OP ska vara 41 mm. Trodde däremot skillnaden skulle vara större.Hej!
Ingen som sitter på både en OP41 med svart eller blå urtavla samt explorer 1? Intresserad av att se skillnaden. Både bild och den upplevda av ägaren.
DJ41 går bort för att den är förblank och inte kompletterar övriga klockor i samlingen. Vill ha stål, borstat och ska passa lika mkt till kostymen som i skidbacken.
Hej!
Ingen som sitter på både en OP41 med svart eller blå urtavla samt explorer 1? Intresserad av att se skillnaden. Både bild och den upplevda av ägaren.
DJ41 går bort för att den är förblank och inte kompletterar övriga klockor i samlingen. Vill ha stål, borstat och ska passa lika mkt till kostymen som i skidbacken.
Säljaren jag pratade med i mitten på december sa allt mellan 3-12 månader för den gröna 36mm, så verkar ju vara väldigt osäkertPratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.