• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
Tog fram DJ:n(116234) för lite jämförelse för de som är intresserade.

IMG_1734.jpg
IMG_1736.jpg
IMG_1737.jpg
IMG_1738.jpg
IMG_1740.jpg
IMG_1741.jpg
 
Senast ändrad:

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Var i kontakt med handlare i South Carolina, synnerligen trevliga men de hade ingen möjlighet att ta emot någon intresseanmälan. Rolex sends watches at their own discretion...

Tråkigt, för som dollarn står nu och med ett riktpris på 5900 så vore det ju en trevlig affär.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Var i kontakt med handlare i South Carolina, synnerligen trevliga men de hade ingen möjlighet att ta emot någon intresseanmälan. Rolex sends watches at their own discretion...

Tråkigt, för som dollarn står nu och med ett riktpris på 5900 så vore det ju en trevlig affär.

Glöm inte 8% sales tax på det. 6372$ är vad du hamnar på.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Var i kontakt med handlare i South Carolina, synnerligen trevliga men de hade ingen möjlighet att ta emot någon intresseanmälan. Rolex sends watches at their own discretion...

Tråkigt, för som dollarn står nu och med ett riktpris på 5900 så vore det ju en trevlig affär.
Svarar på mitt eget inlägg men märkligt att handlarna inte har något att säga till om när det gäller önskemål om modeller.
 

jla

Omega
Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Jag var också orolig över det men jag har aldrig fått känslan av att jag varit på väg att oavsiktligt öppna låset, känns snudd på idiotsäkert även om jag inte hade tackat nej till en bygel. :)
 

thny

Omega
2-Faktor
Hej!

Förstås en riktig nybörjarfråga men till er som har erfarenhet, låset ser inte särskilt robust ut på OP:n, är det något man skall vara bekymrad över?
Låset sitter ordentligt. Jag blir alltid förvånad över hur lätt det är att öppna när man vill men att det faktiskt aldrig gått upp oavsiktligt. Håller med tidigare svar om att det såklart skulle kännas säkrare med en bygel men det är inte nödvändigt.
 

Lillis1

Breitling
Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa:)

Om ni har någor annat att tillägga, hit me! 🤓
Trevlig fredag på er!

// 👩🏽
 

Rulle

Audemars
Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa:)

Om ni har någor annat att tillägga, hit me! 🤓
Trevlig fredag på er!

// 👩🏽
vad säger @MissDatejust ?
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa:)

Om ni har någor annat att tillägga, hit me! 🤓
Trevlig fredag på er!

// 👩🏽
Hej, kul att du hittat hit! :)

Föreslår att du provar en DJ i 28 och 31 för att se vilken storlek du gillar mest.
Jag har själv en 26 och en 31mm Datejust, skulle nog säga att 31 är den bästa för alla tillfällen.
Vilken urtavla hade du tänkt dig?

Bor tyvärr inte i Göteborg, annars hade jag gladeligen hängt med till Bergströms!
 

Lillis1

Breitling
Hej, kul att du hittat hit! :)

Föreslår att du provar en DJ i 28 och 31 för att se vilken storlek du gillar mest.
Jag har själv en 26 och en 31mm Datejust, skulle nog säga att 31 är den bästa för alla tillfällen.
Vilken urtavla hade du tänkt dig?

Bor tyvärr inte i Göteborg, annars hade jag gladeligen hängt med till Bergströms!
Hej! Tack och tack för svar, jag testade DJ 28 och 31 när jag var där. Men kvinnan i butiken sa att länken är annorlunda och uppfattas mer sportig (vilket jag gillar) så att en OP 28 kan kännas större än DJ 28.

Tänker mig med silvrig urtavla:)

31 som passar vid alla tillfällen låter bra:) tack!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Hej hejj, jag är helt ny här men glad att jag hittat hit. Jag har tänkt köpa mig en OP i 30års present toll mig själv yey! Står i valet och kvalet mellan en 28 eller 31. Var förbi Berghströms, tyvärr hade de bara datejust inne. Så min fråga är egentligen om det finns någon i Göteborgs trakten som har en 28a eller 31 OP som jag skulle kunna träffa på covid-säkert avstånd såklart för att få testa:)

Om ni har någor annat att tillägga, hit me! 🤓
Trevlig fredag på er!

// 👩🏽
Först och främst, välkommen och kul med ny klocka!
Vet inte om det är mycket till hjälp men min syster fick nya OP31 nyligen och den sitter perfekt. Som referens skulle jag vilja påstå att hon har average size handleder. 28a kan självklart också vara bra men med klockor <30mm så finns risken att det börjar se lite ”tantigt” ut imho. Med det sagt blir det säkert grymt oavsett
 

Bilagor

  • 169C236C-BF77-48A9-9B75-C2D425500754.jpeg
    169C236C-BF77-48A9-9B75-C2D425500754.jpeg
    305.9 KB · Visningar: 148

Lillis1

Breitling
Först och främst, välkommen och kul med ny klocka!
Vet inte om det är mycket till hjälp men min syster fick nya OP31 nyligen och den sitter perfekt. Som referens skulle jag vilja påstå att hon har average size handleder. 28a kan självklart också vara bra men med klockor <30mm så finns risken att det börjar se lite ”tantigt” ut imho. Med det sagt blir det säkert grymt oavsett
Hej hej, tack så mycket. Det var till hjälp. Jag tycker också att <30mm blir en annan style som inte passar mig. Tack för bilden - uppskattas:)
 
Hej!

Ingen som sitter på både en OP41 med svart eller blå urtavla samt explorer 1? Intresserad av att se skillnaden. Både bild och den upplevda av ägaren.

DJ41 går bort för att den är förblank och inte kompletterar övriga klockor i samlingen. Vill ha stål, borstat och ska passa lika mkt till kostymen som i skidbacken.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag har hört att det är ”ransonering” som gäller, för att de är så populära. Tror det innebär att antingen alla får en extremt liten del av klockor eller att man får klockor utifrån hur stor man är? Men det verkar onekligen bli svårt att få tag på de nya färgerna 😩
 

David71

Rolex
2-Faktor
Jag har hört att det är ”ransonering” som gäller, för att de är så populära. Tror det innebär att antingen alla får en extremt liten del av klockor eller att man får klockor utifrån hur stor man är? Men det verkar onekligen bli svårt att få tag på de nya färgerna 😩
Pratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Jag har hört att det är ”ransonering” som gäller, för att de är så populära. Tror det innebär att antingen alla får en extremt liten del av klockor eller att man får klockor utifrån hur stor man är? Men det verkar onekligen bli svårt att få tag på de nya färgerna 😩
Skall man tro att det enbart är de nya färgerna som är svåra att få tag på eller gäller det även svart/vitt?

Om klockorna fördelas efter storlek kan det ju löna sig att försöka utomlands men där är man ju inte en känd kund med svårigheterna som uppstår då.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Pratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.
Så jäkla ledsamt.. jag har verkligen längtat efter en OP36.. Jag pratade också med en säljare som sa att de inte ens sett den gula 36 IRL själva..

Det är läskigt hur rolex får styra och ställa. ”Vi vet inte vad vi kommer få från rolex och det är oklart exakt när leveransen kommer”. Jag menar de värnar om sitt varumärke som tusan men att behandla sina ad på det sättet (som gör att kunderna får ett dåligt intryck av rolex, eftersom det känns som att de tycker att de är för stora för att behöva bry sig). Det är klart att alla står på kö för att få bli AD men man kan ändå bete sig och förhålla sig till en god affärsrelation där man försöker vara transparent med leveranser kan jag tycka.
 

Teddan

Breitling
Hej!

Ingen som sitter på både en OP41 med svart eller blå urtavla samt explorer 1? Intresserad av att se skillnaden. Både bild och den upplevda av ägaren.

DJ41 går bort för att den är förblank och inte kompletterar övriga klockor i samlingen. Vill ha stål, borstat och ska passa lika mkt till kostymen som i skidbacken.
Har en ny OP41 med svart tavla men ingen Explorer. Testade Explorern för en tid sedan och jag skulle säga att det är en liten skillnad i hur dom uppfattas storleksmässigt, där OPn är lite större. Och såklart inget konstigt då Explorern är 39 mm och OP ska vara 41 mm. Trodde däremot skillnaden skulle vara större.

För mig är OPn perfekt och jag är väldigt nöjd. Är 197 cm lång men har ganska smala handleder (ca 17,5 cm). Den funkar till allt och tavlan är magisk!
 

Bilagor

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    968.8 KB · Visningar: 94
Pratade med en säljare som sa att de inte fått en enda OP36 i senaste leveransen från Rolex, nästa leverans skulle komma i maj, men om det kommer någon OP i den leveransen visste de inte.
Säljaren jag pratade med i mitten på december sa allt mellan 3-12 månader för den gröna 36mm, så verkar ju vara väldigt osäkert
 
Topp