• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

David71

Rolex
2-Faktor
Säljaren jag pratade med i mitten på december sa allt mellan 3-12 månader för den gröna 36mm, så verkar ju vara väldigt osäkert
I december (eller var det november?) trodde dom 1-3 mån för en Tiffany 36. Säkert svårt att bedöma, hur många som står på listan som tackar nej, hur många klockor kommer nästa leverans mm.
 
I december (eller var det november?) trodde dom 1-3 mån för en Tiffany 36. Säkert svårt att bedöma, hur många som står på listan som tackar nej, hur många klockor kommer nästa leverans mm.
Ja såklart mycket som spelar in. Tycker framförallt det känns sjukt att det är lång väntetid på en 31mm. Så kan det ju aldrig ha varit tidigare.
 
Börjar bli sugen på ett Rubber B till blå OP 41 som ett komplement till länken. Frågan är då blått eller svart band, någon som har erfarenhet och/eller tankar? Jag tänker att om den blå färgen på gummit inte matchar tavlan helt så kanske det är snyggare med ett svart.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Börjar bli sugen på ett Rubber B till blå OP 41 som ett komplement till länken. Frågan är då blått eller svart band, någon som har erfarenhet och/eller tankar? Jag tänker att om den blå färgen på gummit inte matchar tavlan helt så kanske det är snyggare med ett svart.
Svart låter i mina öron klassiskt och snyggt! Svårt att matcha nyanser av samma färg.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Skall man tro att det enbart är de nya färgerna som är svåra att få tag på eller gäller det även svart/vitt?

Om klockorna fördelas efter storlek kan det ju löna sig att försöka utomlands men där är man ju inte en känd kund med svårigheterna som uppstår då.
Bra fråga, jag vet faktiskt inte! Hoppas inte om du är på jakt efter en 😊
 

MrIronMike

Panerai
Vilken färg funderar du på?
rolex-Oyster-Perpetual-41-124300.jpg



Har inte haft en OP (än) men Milgauss och Date Just. länk och lås är robusta inget att oroa sig för.

Inte hos AD. Vill du ha säkerhetsbygel så kolla på Explorer :)

Vilken färg hade ni valt? Silver vs Svart vs Gult?
 

EkanJr

Breitling
Hej klocksnack. Strax med i klubben...beställt svart 41a via Bergströms i Malmö (10e Okt) och det senaste jag hörde (i Dec) var att de skulle få in en leverans i slutet av Januari (alltså mer eller mindre nu). Någon som beställt från samma AD som fått besked i dagarna? Hoppas fortfarande på ett mail.
 
Senast ändrad:

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Talade med några AD:s igår, som vanligt ingensomhelst information kring hur stor tilldelning de får men det verkar som om de färger som har flest intresseanmälningar är blått (alltså inte turkos) svart och grönt vilket kanske ger en fingervisning om väntetiden.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Talade med några AD:s igår, som vanligt ingensomhelst information kring hur stor tilldelning de får men det verkar som om de färger som har flest intresseanmälningar är blått (alltså inte turkos) svart och grönt vilket kanske ger en fingervisning om väntetiden.
Blått! ? Den var oväntad. Trodde det var mest gult och övriga nya färger som det var mest efterfrågan kring. Den blå aka bright blue ser dock riktigt vass ut.
 

Underbart forum! Medlemmar for the rescue när köpbeslut baserat på dessa jämförelser är svåra att få till.

Gillar Exp1 men tror det blir för litet. Får nog bli en OP41 med blåa urtavlan som "beater".
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Ingen som har fått någon leverans på nya OP på senaste tiden som har skrivit upp sig på listor runt om i landet? Dåligt med uppdateringar i denna tråd :)
 
Topp