• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Mkt nöjd med min blåa OP41

Den blåa tavlan är magiskt och ett välkommet tillskott :)
 

Bilagor

  • 41B0D90D-2FF2-4D9B-B574-FC7FF2300E3C.jpeg
    41B0D90D-2FF2-4D9B-B574-FC7FF2300E3C.jpeg
    341.4 KB · Visningar: 153

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Inget är som väntans tider sägs det men när jag pratade med en mycket trevlig försäljare idag verkar det som om väntan kan bli lång. Står på kö för en turkos, såklart som vanligt helt oklart hur många klockor som kommer försäljaren till del men de hade sedan introduktionen fått totalt två turkosa och väntade sig inte att takten skulle öka. Minst ett år var beskedet.

Får hoppas att Rolex släpper något annat intressant i vår som alla skall ha...
 
Jag undrar hur det ser ut med tillgänglighet/eventuell kö på olika tavlor, det ska ju vara möjligt att byta från en färg till en annan. Någon som har koll? Annars kollar jag officiell väg och uppdaterar.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag undrar hur det ser ut med tillgänglighet/eventuell kö på olika tavlor, det ska ju vara möjligt att byta från en färg till en annan. Någon som har koll? Annars kollar jag officiell väg och uppdaterar.
Står i kö på en svart och frågade samma sak, men tydligen släpps tavlorna ca ett år efter klockan. Så q4 -21 borde det gå att köpa lösa tavlor.
 

Sten

Cartier
Ni som fått hem era. Hur lång har väntetiden varit från beställningsdatum / intresseanmälan?
Jag hade enorm tur. Råkade passera skyltfönstret hos min AD som nyligen hade fått leverans och lagt fram en turkos OP en timme innan jag gick förbi. Tydligen hade ingen ställt sig i kö på den turkosa 36mm, så jag fick chansen att plocka hem den - något jag inte kunde motstå.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Jag blir mer och mer sugen på en OP turkos men har aldrig provat en OP. Måste försöka prova en 36mm och 41mm för att känna hur den upplevs i storlek. Har provat en 36mm Dj men var för tok för liten och fick inte på den på armen medans Dj 41 upplever jag som lite stor.
 
Senast ändrad:

EkanJr

Breitling
Intressanta svar. Jag ställde mig i kö samt betalade handpenning i oktober. Inga problem att vänta men man vill gärna ha ett hum om ett ungefärligt datum. Jag är en vanlig dödlig som beställt så antar att jag är lägst på prioriteringslistan.
 
Senast ändrad:
114300, red grape (?). Ursäkta min okunskap om något av det är fel.
Men! Hur är färgen irl? Och hur står sig referensen överlag bland OPs?

min förutfattade uppfattning är att det är optimal size på 39mm då jag kan tycka 36 är för litet och 40+ är lite för stort på en så oss ”clean” tavla?
Lånad bild från nätet!
70CBB37D-082C-4ED0-A94C-A133868346A1.png
 

Rulle

Audemars

75 pap för en jävla OP...

det börjar spåra ordentligt nu känner jag
 

Rulle

Audemars
@editime tänkte du att du skulle försöka casha ut nu och leva bra en månad?

underbart när en 172 inläggskille ska försöka tjäna bra cash på sin sketna OP
(inte för att op är en kass modellserie)

hade jag varit dig hade jag sålt den på blocket!
malmö gänget är ute efter lite nytt!
Screenshot_20210226-173213_Samsung Internet.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor

75 pap för en jävla OP...

det börjar spåra ordentligt nu känner jag

@editime tänkte du att du skulle försöka casha ut nu och leva bra en månad?

underbart när en 172 inläggskille ska försöka tjäna bra cash på sin sketna OP
(inte för att op är en kass modellserie)

hade jag varit dig hade jag sålt den på blocket!
malmö gänget är ute efter lite nytt!
Screenshot_20210226-173213_Samsung Internet.jpg
Hvorfor skal han ikke få selge den her? Han velger vel selv hva han vil selge den for og hvorfor skal noen behöve å forklare seg for deg for at de legger er en klokke for mer en list?
 

Karlsson

Panerai
@editime tänkte du att du skulle försöka casha ut nu och leva bra en månad?

underbart när en 172 inläggskille ska försöka tjäna bra cash på sin sketna OP
(inte för att op är en kass modellserie)

hade jag varit dig hade jag sålt den på blocket!
malmö gänget är ute efter lite nytt!
Screenshot_20210226-173213_Samsung Internet.jpg
Håller med dig, känns pinsamt och sorgligt. Självklart är det kul att göra en bra affär, men att försöka göra det här, mot entusiaster man delar intresset med..
 

Robbanc76

Cartier
@editime tänkte du att du skulle försöka casha ut nu och leva bra en månad?

underbart när en 172 inläggskille ska försöka tjäna bra cash på sin sketna OP
(inte för att op är en kass modellserie)

hade jag varit dig hade jag sålt den på blocket!
malmö gänget är ute efter lite nytt!
Screenshot_20210226-173213_Samsung Internet.jpg

Han är väl inte ensam om att sälja en klocka här för ett överpris?!
Det är väl bra att han ger oss entusiaster chansen att köpa en klocka som det är väntetid på.
Hur många Sub är inte till salu här varje vecka?
Någon som någonsin sålt sin för list eller lägre?
 
Topp