• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Verkligen, 36 eller 34 är det man ska ha😅. Hade hoppas på att omvärlden gått måt 50mm så att man skulle kunnat plocka upp alla 36mm till vrakpris. Men tyvärr verkar väl trenden vända?
Nya 34an känns något mindre tycker jag än den äldre varianten av 34 på något sätt. Kan bara hålla med om att 36mm är en perfekt size för just denna modell :)
Smaksak givetvis.
 
Äntligen så får man vara med i OP 36 gänget 😀.
EDA139C7-604E-436A-9E02-7953D62FAF30.jpeg
Bra val! Perfekt storlek! Behöver också en!
 
Grattis! Haft någon annan Rolex med svart tavla innan? Explorer, Sub, GMT? Hur upplever du läsbarheten på OP med reflektioner?
Tack så mycket!
Detta är första rolex klockan för mig, haft den första BB red, black bay 58 tidigare, och jag måste säga att läsbarheten på OP:n är riktigt bra! Jag var nog inne lite på samma spår som dig innan jag såg/provade den i verkligheten, men upplever den inte alls som svårläst 😀.
 
Snygg duo :) Influerade du din sambo till valet av 32 istället för 36 så hon inte skulle få för sig att låna din OP någon dag ;)
Tack 😊👌🏼. Haha ja exakt 😅. Men hon var på min redan igår när vi kom hem och ville prova.... (Då talade jag om för henne huuuur braaaa 32mm verkligen sitter på hennes handled 😂)
 
Har velat mellan gul eller safe blå och är uppskriven på intresselistan för båda.
Så vi får se vilken det blir. Jag är normalt svag för blåa tavlor men den gula skulle verkligen bryta av och pigga upp i klocklådan 😊
Riktigt fina båda två, men helt ”olika” klockor! Om dom ringer samma dag om båda färgerna, hur står valet då? 😀
 
Hej,

Finns det någon som gått från en Datejust 36 med svart eller blå tavla till en OP 36 med samma tavla? Hur kändes detta bytet efter ett tag i sådana fall? Tänker framförallt på aspekterna: Datum, mer borstad klocka överlag samt mer clean som både är positivt och negativt enligt min uppfattning.
 
Nå har jeg sjelden/aldri problemer med lesbarhet, men jeg kan ikke minnes at den var noe merkbart sämre enn Exp eller sub.
533108B1-F479-457C-98CD-F585E53A497B.jpeg

Ja jag kanske ska vara tydligare, hade en exp 114270 i någon dag och störde mig otroligt mycket på att man ser mer reflektioner som blir blir av icke ar + svart tavla än vad egentligen klockan är eller att den är snygg. Tyvärr.
Tänker att OP kanske är lite bättre än exp då tavlan har lite sunburst.
Har inte det problemet med matta tavlor utan ar på glaset.
 
Ja jag kanske ska vara tydligare, hade en exp 114270 i någon dag och störde mig otroligt mycket på att man ser mer reflektioner som blir blir av icke ar + svart tavla än vad egentligen klockan är eller att den är snygg. Tyvärr.
Tänker att OP kanske är lite bättre än exp då tavlan har lite sunburst.
Har inte det problemet med matta tavlor utan ar på glaset.
Jeg synes sunburst effekten gjør at det reflekterer litt mer i tavlan, men OP41 har jo AR så det hjelper nok litt.
 
Funkar också! Mörkblå eller svart är väl mer standard. Hade jag haft ännu mer kulor så hade kunnat tänka mig en av de färgade tavlorna som en ”add-on” och kunnat experimentera lite. Men där är jag inte än 😅
Ställde mig i kön på en silvertavla för allroundanvändning men måste erkänna att alla bilder på de svarta nästan får en att tveka! (men bara nästan)
 
Jeg synes sunburst effekten gjør at det reflekterer litt mer i tavlan, men OP41 har jo AR så det hjelper nok litt.
Ah har läst en del men inte uppfattat att den har AR. Så det borde vara mycket mindre reflektioner i tavlan än på Explorern då? Verkligen bra nyheter :)
 
Hej,

Finns det någon som gått från en Datejust 36 med svart eller blå tavla till en OP 36 med samma tavla? Hur kändes detta bytet efter ett tag i sådana fall? Tänker framförallt på aspekterna: Datum, mer borstad klocka överlag samt mer clean som både är positivt och negativt enligt min uppfattning.

Nu har jag inte en datejust utan en annan rolex som "osar" Rolex på ett helt annat sätt. Det jag uppskattar med OPn är att den är en perfekt blandning av en explorer och en datejust (med den svart eller blå tavla). Den är sportig men samtidigt elegant.

Visst kan den helborstade boetten tillsammans med avsaknaden av datum göra att den flyger under radarn för den oinvigde. Vill du ha en rolex för att visa upp den för omvärlden, ja då kanske du blir besviken då denna kanske inte drar blickarna till sig på samma sätt.

Mina enda "negativa tankar" efter några veckor med klockan är att det kanske blev en kompromiss och att det vore fruktansvärt trevligt att bryta ner min OP41 till de beståndsdelar som jag gillar skarpt och omsätta det till en Explorer1 för den helborstade sportklockan och en datejust 41 med den fantastiska blåa tavlan och jubilee. Men då ska man ut med 143 tusen kronor till så de tankarna försöker jag vifta bort snabbt.
 
Er det bare jeg som synes det er konstig at denne ikke er solgt redan? En svart OP i den perfekte storleken på 39mm for under list? Det er jo ikke ofte 39mm OP kommer ut og iaf ikke svart eller hvit.

 
Er det bare jeg som synes det er konstig at denne ikke er solgt redan? En svart OP i den perfekte storleken på 39mm for under list? Det er jo ikke ofte 39mm OP kommer ut og iaf ikke svart eller hvit.

Jag upplever den som c.a 10k för dyr men OP priserna (generellt) kanske har gått upp efter lanseringen av de nya modellerna. Denna har väl ingen easylink samt äldre urverket.
 
Tillbaka
Topp