• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Jag upplever den som c.a 10k för dyr men OP priserna (generellt) kanske har gått upp efter lanseringen av de nya modellerna. Denna har väl ingen easylink samt äldre urverket.
Nesten alle Rolex modeller har gått opp ganske mye siden lanseringen förre sommaren og prisene på mange av OP modellene er helt sinnesjuka.
Svart OP39 har gått opp 20k på Chrono24 siden sommeren 2020 så jeg tycker det er et ganske bra pris. Tror man skal lete lenge for å få tag på en under 70-75k.

Leter etter en med hvit tavle selv, men kommer tyvärr aldri noen ut på k&s og vil ikke betale 80k+ på c24 og usikker på om det går å bytte hos AD :banghead:
 
Den är rätt fräsch denna OP måste jag säga!
44E7D3DD-F60D-4D73-AD71-4101A1A5EEBE.jpeg
 
Hej! Går i tankarna om att byta upp mig från min 2020 114300 med blå urtavla till en datejust 41. blåa urtavlan särskilt har ju gått upp väldigt bra sedan 41mm kom i höstas, tror ni att de kommer fortsätta stiga?
 
Småningom så kommer dom nog göra det.
Och @dajen nu är jag ute på djupt vatten men jag tror inte de kommer sälja tavlorna separat, varför tror ni det? Då kommer de ju vattna ur behovet och hypen kring de olika färgerna och är det något Rolex är bra på så är det väl ändå att begränsa marknaden för att skapa hype kring modeller..

Jag tror det är som att man skulle börja sälja inserts så alla kunde få en Kermit, om det nu ens är möjligt vet jag inte, men bara för liknelsens skull..
 
Kul! Blir en Tiffany Blue direkt!
Och @dajen nu är jag ute på djupt vatten men jag tror inte de kommer sälja tavlorna separat, varför tror ni det? Då kommer de ju vattna ur behovet och hypen kring de olika färgerna och är det något Rolex är bra på så är det väl ändå att begränsa marknaden för att skapa hype kring modeller..

Jag tror det är som att man skulle börja sälja inserts så alla kunde få en Kermit, om det nu ens är möjligt vet jag inte, men bara för liknelsens skull..
Jag pratade med butikschefen på Krons för 2 veckor sedan och han trodde att det skulle ta ca 2 år efter släppet innan man kunde byta tavla på nya OPn.
Vi kom in på ämnet när jag berättade att jag velade mellan gul eller blå urtavla.

Jag hade inte ens tänkt på det innan men tänker att det vore ju fiffigt om det skulle vara möjligt att byta efter ett tag.
Sen kan ju givetvis inte han veta det utan det var snarare en någorlunda erfaren gissning uppfattar jag det som.

Jag har ingen aning heller så vi får väl återuppta ämnet om det blir aktuellt framöver och om det är möjligt :)
 
Och @dajen nu är jag ute på djupt vatten men jag tror inte de kommer sälja tavlorna separat, varför tror ni det? Då kommer de ju vattna ur behovet och hypen kring de olika färgerna och är det något Rolex är bra på så är det väl ändå att begränsa marknaden för att skapa hype kring modeller..

Jag tror det är som att man skulle börja sälja inserts så alla kunde få en Kermit, om det nu ens är möjligt vet jag inte, men bara för liknelsens skull..
Kermit har et eget referensnr, men alle OP fargene har samme referensnr.
Rolex har alltid (som jeg vet) begrenset salget til at de endast selger deler om de monteres på klockan og de monterer endast deler som hörer til det referensnr din klokke har. Bytte tavle har derfor historisk sett värt veldig lett, men kjöpe et insert til Kermit går endast om du har en Kermit.
 
Kermit har et eget referensnr, men alle OP fargene har samme referensnr.
Rolex har alltid (som jeg vet) begrenset salget til at de endast selger deler om de monteres på klockan og de monterer endast deler som hörer til det referensnr din klokke har. Bytte tavle har derfor historisk sett värt veldig lett, men kjöpe et insert til Kermit går endast om du har en Kermit.
Dessutom så kräver de väl att man i så fall byter in sin gamla tavla, så gör de med Explorer II iaf och då blir det inte urvattnat på samma sätt. Jag tror oavsett inte att man kommer tillåta detta hursomhelst, den som lever får se 😊
 
Dessutom så kräver de väl att man i så fall byter in sin gamla tavla, så gör de med Explorer II iaf och då blir det inte urvattnat på samma sätt. Jag tror oavsett inte att man kommer tillåta detta hursomhelst, den som lever får se 😊
Du skal kunne velge selv om de beholder den gamle eller ikke, men blir en høyere pris om du beholder begge.

Koster 5800kr å bytte fra svart til hvit tavle på OP39 inkl montering om du beholder den gamle.
 
Tillbaka
Topp