• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

52051CFB-A8D6-40A8-BCF5-F862082FE029.jpeg

Hiss eller diss?

Tanken är väl att det skulle bli en blåtavlad men vita var ju riktigt bra :D
Hiss!!
Tycker den är riktigt snygg, lite vit 5711 känsla på tavlan

Hiss!!
Tycker den är riktigt snygg, lite vit 5711 känsla på tavlan

Faktiskt!
Hade helt missat att det hade kommit nya 114300 i år så det var ju en riktigt positiv överraskning. Väldigt kluven dock om jag ska gå på vita eller svarta. Vita skulle komplettera samlingen bäst och är ju snyggt på sommaren men svart är ju svart...

Haft en blå 3-6-9 innan och även red grape men slog till på min 3e 116000 härom dagen med den nya svarta tavlan från Basel -18.

Den svarta har en riktigt skön effekt i solen och skimrar nästan i lite brons i vissa vinklar.
(Fotad innan jag plastade av den...)

BE55FDCA-CEC6-41C3-8E81-E8A4A4ED1CF9.jpeg

Har även en blå 116200 på jubilee, ska försöka ta lite jämförelse bilder med båda.

Haft en blå 3-6-9 innan och även red grape men slog till på min 3e 116000 härom dagen med den nya svarta tavlan från Basel -18.

Den svarta har en riktigt skön effekt i solen och skimrar nästan i lite brons i vissa vinklar.

Har även en blå 116200 på jubilee, ska försöka ta lite jämförelse bilder med båda.
Dela gärna med dig av lite bilder! :)

Sälj DJn till mig istället för att ta jämförelsebilder :D

• Like
Reactions: par
Någon som köpt 114300 från AD? Hur har prisbilden sett ut för er? Tycker att jag fick ett sjukt bra pris utan prut. Förstås är det ingen sportrolle men ändå :D

Tillbaka på armen efter flera månader i Winder. Frun hade den på någon tillställning i maj och sen dess har jag inte orkar justera länken. Nu var det dags...
Fortfarande lika fin som jag minns den, men suget efter en Exp 1 214270 börjar bli stort. Kanske måste denna ändå lämna. Vi får se.
4FA27760-790B-4E87-BB39-6382764EAEE5.jpeg

Dreglar sönder över OP36, blå 3-6-9 tavla....
Har en BB36 idag men... vad är det med denna hobby?? (Detta problem) Suget efter annat. Men om någon har en enl ovan så hojta till :)

(Har en köpesannons ute)

Tycker jag upplever vita 114300 som större än svarta. Någon annan som upplever samma eller är det jag som är konstig?

52051CFB-A8D6-40A8-BCF5-F862082FE029.jpeg

Hiss eller diss?

Tanken är väl att det skulle bli en blåtavlad men vita var ju riktigt bra :D
Klar hiss! Riktigt clean och fin!

Tycker jag upplever vita 114300 som större än svarta. Någon annan som upplever samma eller är det jag som är konstig?
Jag tror att vitt upplevs något större för den har mer presence. Upplever detsamma med en vit klocka jag har, jämfört med en svart med samma mm mått.

Tillbaka
Topp