• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Klar hiss! Riktigt clean och fin!

Jag tror att vitt upplevs något större för den har mer presence. Upplever detsamma med en vit klocka jag har, jämfört med en svart med samma mm mått.

Kan bra stämma! Tycker dock inte att jag ser samma skillnad på vit/svart explorer 2 men det beror säkert på bezeln.

• Like
Reactions: Kai
Bara jag som har ett osunt sug efter en red grape? Tycker den är riktigt bra.

ED275765-FDE4-45AF-964A-FD17FE6A737B.jpeg

Tycker den är snygg som f-n, och tavlan är riktigt välbalanserad på 36mm versionen. Tyvärr blir den inte lika clean i 39mm tycker jag på grund av de färgade ”fyrkanterna”

Håller med. Tycker det var en miss från Rolex sida att trycka dit färgkluttarna. Förstör helheten tycker jag. Tur att dom skippade det på 116000! Red grape är en stark kandidat på listan för nästa inköp. Om det inte blir något annat innan dvs...... :rolleyes:

Bara jag som har ett osunt sug efter en red grape? Tycker den är riktigt bra.

ED275765-FDE4-45AF-964A-FD17FE6A737B.jpeg
Fick kollegan att köpa sin första fina klocka och det blev just en grape 36 (min arm på bilden) :D Själv rockar jag den blåa 369. Måste säga att grapen är riktigt fet, speciellt om man som min kollega är lite mörkare i hyn och har lite grövre handleder.
Kollegans:
20180817_003935.jpg

Min:
20180814_184211.jpg

Även tidigare ägt en med grå tavla men den såldes, bjuder på en bild på den med när jag ändå är igång!
20180817_004411.jpg

Fick kollegan att köpa sin första fina klocka och det blev just en grape 36 (min arm på bilden) :D Själv rockar jag den blåa 369. Måste säga att grapen är riktigt fet, speciellt om man som min kollega är lite mörkare i hyn och har lite grövre handleder.
Kollegans:
20180817_003935.jpg

Min:
20180814_184211.jpg

Även tidigare ägt en med grå tavla men den såldes, bjuder på en bild på den med när jag ändå är igång!
20180817_004411.jpg
Grymma bilder. Grapen är som du säger, riktigt fin.

Kollegans:
20180817_003935.jpg

Min:
20180814_184211.jpg

20180817_004411.jpg

Snyggt! Årets kollega!

Senast ändrad:
Kollegans:
20180817_003935.jpg

Min:
20180814_184211.jpg

20180817_004411.jpg

Vågat att gå på den som första :D Ser ut som att han bär upp den bra!

Hej,
Har nyligen skaffat en 116000 där länken var något stor när jag fick klockan.
Lämnade in den och tog bort 1 länkbit och det kändes till en början bra men nu tycker jag den är lite för tight.
Hur gör jag nu, skulle vilja ha ett mellanting ?

Hej,
Har nyligen skaffat en 116000 där länken var något stor när jag fick klockan.
Lämnade in den och tog bort 1 länkbit och det kändes till en början bra men nu tycker jag den är lite för tight.
Hur gör jag nu, skulle vilja ha ett mellanting ?
Har du provat olika positioner på mikrojusteringen i låset? Varje steg ska motsvara en halvlänk enligt min AD när jag köpte min 116000.

Har du provat olika positioner på mikrojusteringen i låset? Varje steg ska motsvara en halvlänk enligt min AD när jag köpte min 116000.
tror din ad menat att avståndet mellan position 1-3 är som en halvlänk!
den ligger oftast i position 2 från ...

Ingen aning om att det ens finns.
Hur funkar det?
öppna låset och kolla på insidan av det så ser du tre lägen så att säga med hål..

vad många ad's oftast ej vet är att halvlänkarna till expy1 passar på dessa länkar sen beroende på hur bra ad man har så kan man köpa till en easylink att sätta på med så man kan ändra lite lättare on the fly! (kolla på youtube vad easylink är om du ej vet vad det är)

googlar man så finns det en tråd på Therolexforum och en på omegaforums där någon lägger ut vad referensnumren är på dessa delar!

Tillbaka
Topp