• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Moorflax

Patek
2-Faktor
En kille på Rolexforum.com som moddat sin Op med visare från Sub 16610.

0606BEA9-8C67-4CB4-902F-D13D7A1EF45A.png



FFC488DE-0CA5-4883-8A7F-17494182413B.jpeg


Inte så pjåkigt!
Det blir en Explorer med lume i 3 6 9 och sunbursttavla. :)
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=488572
 

FredrikO

Omega
Att det ska vara så svårt att välja klocka...
Har en SKX idag som var första köpet och det börjar bli dags för en andra.

Det står mellan en .005 och en blå 116000, självklart två helt olika klockor, men jag kan inte bestämma mig, måste testa båda hos AD. Ny .005 och begagnad 116000 är ju ungefär samma peng.

Lutar lite mer åt 116000 då jag verkligen fastnat för den blå tavlan + att det känns som mycket Rolex för pengarna. MEN! Jag kör ofta bara jeans/chinos och t-shirt (även på jobbet), ganska sällan skjorta. Blir 116000 lite väl dressig då tro? Vad säger ni?
 

PtrkL

Panerai
2-Faktor
Lutar lite mer åt 116000 då jag verkligen fastnat för den blå tavlan + att det känns som mycket Rolex för pengarna. MEN! Jag kör ofta bara jeans/chinos och t-shirt (även på jobbet), ganska sällan skjorta. Blir 116000 lite väl dressig då tro? Vad säger ni?

Nej då, jag upplever 116000 som en väldigt mångsidig klocka. Funkar i så gott som alla lägen.
 

Richard1987

Panerai
Att det ska vara så svårt att välja klocka...
Har en SKX idag som var första köpet och det börjar bli dags för en andra.

Det står mellan en .005 och en blå 116000, självklart två helt olika klockor, men jag kan inte bestämma mig, måste testa båda hos AD. Ny .005 och begagnad 116000 är ju ungefär samma peng.

Lutar lite mer åt 116000 då jag verkligen fastnat för den blå tavlan + att det känns som mycket Rolex för pengarna. MEN! Jag kör ofta bara jeans/chinos och t-shirt (även på jobbet), ganska sällan skjorta. Blir 116000 lite väl dressig då tro? Vad säger ni?
Tycker inte alls 116000 bara är dressig, fett sportig också ju :D
Bjuder på en bild från igår :)
20180805_195640.jpg
 

Geparden

Audemars
Att det ska vara så svårt att välja klocka...
Har en SKX idag som var första köpet och det börjar bli dags för en andra.

Det står mellan en .005 och en blå 116000, självklart två helt olika klockor, men jag kan inte bestämma mig, måste testa båda hos AD. Ny .005 och begagnad 116000 är ju ungefär samma peng.

Lutar lite mer åt 116000 då jag verkligen fastnat för den blå tavlan + att det känns som mycket Rolex för pengarna. MEN! Jag kör ofta bara jeans/chinos och t-shirt (även på jobbet), ganska sällan skjorta. Blir 116000 lite väl dressig då tro? Vad säger ni?
Absolut inte för dressig. Osar sportklocka om den, passar dock till svid också om det skulle knipa.
 

Dabe

Breitling
Hejsan, behöver lite råd och tips:) Älskar min OP 36, blå 116000, dock har jag blivit kär i OP 39 med grå tavla. Hur skall jag göra tycker ni? Sälja min separat eller försöka byta? Har inte varit så aktiv här sen jag köpte min för 3-4 år sedan och fick då väldigt mycket hjälp här inne:) Självklart har jag Full Set med alla tags mm. Köpt på Nymans. Tar tacksamt emot alla tips jag kan få. Även smakråd.
 

Dabe

Breitling
Att det ska vara så svårt att välja klocka...
Har en SKX idag som var första köpet och det börjar bli dags för en andra.

Det står mellan en .005 och en blå 116000, självklart två helt olika klockor, men jag kan inte bestämma mig, måste testa båda hos AD. Ny .005 och begagnad 116000 är ju ungefär samma peng.

Lutar lite mer åt 116000 då jag verkligen fastnat för den blå tavlan + att det känns som mycket Rolex för pengarna. MEN! Jag kör ofta bara jeans/chinos och t-shirt (även på jobbet), ganska sällan skjorta. Blir 116000 lite väl dressig då tro? Vad säger ni?

Har själv en 116000 blå och använder den till vardags, både till fritid och till jobb. Får ofta komplimanger och tycker den sitter riktigt bra med skjorta/kavaj över halva klockan:) Absolut inte för dressig. Är ju självklart personligt tycke och smak, men rör mig via jobbet i kretsar där just klocka är en symbol och ännu ingen som kommenterat något negativt. Personligen tycker jag den ligger bra på armen oaktat t-shirt el kavaj. Kör!
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
aha..sjukt snygg! Är du nöjd? Tittar själv på en 39, men inte bestämt mig för färgen riktigt. Men denna var riktigt fin!
Hej, kul. 114300 är oerhört mycket klocka för pengarna. Personligen har jag svårt för arabiska siffror på urtavlor, så Explorern var inte aktuell. Det lekfullare urtavlorna med accentfärger på de som lanserades 2015 var en också en dealbreaker för mig. Så när vit resp. svart kom nu på Basel 2018 var det inget snack. Jag är väldigt nöjd med min, varvar den med en sub-c, men denna får helt klart fler dagar, och det säger väl allt. :)
D6EC1D1B-708B-47AE-83AE-7E5D306CC24B.jpeg

Lycka till! :rolex:
 

oskarponken

Panerai
Hej, kul. 114300 är oerhört mycket klocka för pengarna. Personligen har jag svårt för arabiska siffror på urtavlor, så Explorern var inte aktuell. Det lekfullare urtavlorna med accentfärger på de som lanserades 2015 var en också en dealbreaker för mig. Så när vit resp. svart kom nu på Basel 2018 var det inget snack. Jag är väldigt nöjd med min, varvar den med en sub-c, men denna får helt klart fler dagar, och det säger väl allt. :)
D6EC1D1B-708B-47AE-83AE-7E5D306CC24B.jpeg

Lycka till! :rolex:
Den där är fan perfekt!
 
Har rolex gjort sin oyster perpetual med fluted bezel tidigare eller har folk moddat sina klockor själva? Är sugen på en rolex med den bezeln och känner inte behovet av datum.
 

Lanton

Omega
Har fått en grej för vita urtavlor och såg en fin OP 39 med just det i köp/sälj. Är det en vanlig ref hos, exempelvis, Bergströms i gbg?
 
Topp