dajen
Basic
Äntligen
Wohooo! Grattis!!!! Snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äntligen
Ingen som har koll på detta?Ni som har den nya OPn, hur är antireflexbehandlingen på dem? Rolex har ju inte varit så intresserade av det tidigare men denna modell ska ju tydligen ha det. Iaf på insidan av glaset.
Tack och åter tack! Den är bättre än vad jag minns!Wohooo! Grattis!!!! Snygg!
Jag kan återkomma om ett par dagar, jag lär ta några bilder nuIngen som har koll på detta?
Ni som har den nya OPn, hur är antireflexbehandlingen på dem? Rolex har ju inte varit så intresserade av det tidigare men denna modell ska ju tydligen ha det. Iaf på insidan av glaset.
Rolex har AR-behandlat undersidan av glaset länge(?). Åtminstone de senaste åren och specifikt på 126000. Ovansidan är obehandlat för att undvika repor och sprickor i behandlingen vilket är oundvikligt. Nu har jag ingen OP men flera andra Rolex och fler tillverkare borde ta efter här i min mening.Ingen som har koll på detta?
Enligt Monochrome (tror jag det var) började Rolex med AR-behandling 2020 på nya modeller.Rolex har AR-behandlat undersidan av glaset länge(?). Åtminstone de senaste åren och specifikt på 126000. Ovansidan är obehandlat för att undvika repor och sprickor i behandlingen vilket är oundvikligt. Nu har jag ingen OP men flera andra Rolex och fler tillverkare borde ta efter här i min mening.
114060 (lans 2012) hade AR under glaset.Enligt Monochrome (tror jag det var) började Rolex med AR-behandling 2020 på nya modeller.
När tog dom bort det igen?114060 (lans 2012) hade AR under glaset.
Den här är s¨jäkla grym. Haft min sedan sommaren 20'. Av de klockor jag ägt genom åren min definitiva favorit. Den gröna färgen är enligt mig perfekt utförd - inte så grön att den blir svårburen/ svårmatchad men ändå tillräckligt för att inte bli tråkig.Årets färg var grön va?
Håller med dig. Riktigt fin grön nyans och skön sunburst-effekt. Det gröna matchar fint med de diskreta orangea timindikatorerna.Den här är s¨jäkla grym. Haft min sedan sommaren 20'. Av de klockor jag ägt genom åren min definitiva favorit. Den gröna färgen är enligt mig perfekt utförd - inte så grön att den blir svårburen/ svårmatchad men ändå tillräckligt för att inte bli tråkig.
Låt kidsen rulla runt med den i sandlådan. Done!Håller med dig. Riktigt fin grön nyans och skön sunburst-effekt. Det gröna matchar fint med de diskreta orangea timindikatorerna.
Det var min fru som köpte denna. Den är 34mm men den var för stor för henne. Så har bara blivit liggandes. Hon vill att jag ska använda den, men den är för ny för mig jag trivs bäst med vintage.
Går det att komplettera med easylink som passar till den årsmodellen ?Den här är s¨jäkla grym. Haft min sedan sommaren 20'. Av de klockor jag ägt genom åren min definitiva favorit. Den gröna färgen är enligt mig perfekt utförd - inte så grön att den blir svårburen/ svårmatchad men ändå tillräckligt för att inte bli tråkig.
Yes det går och min klocka har. Kanske rentav det ex du tänker på.Går det att komplettera med easylink som passar till den årsmodellen ?
Har för mig att det var någon här på forumet som hade gjort det.
Frågade om det när jag testade den på Krons men fick till mig att det ej gick att beställa den delen pga Rolex blivit mer restriktiva med dessa delar.
Synd då jag troligtvis hade köpt den annars. Den gröna tavlan är grym
Grymt Säg till om flipparsjukan skulle slå till i framtidenYes det går och min klocka har. Kanske rentav det ex du tänker på.
Köpt av @aLiter som kanske kan berätta tillvägagångssätt
Jag kan återkomma om ett par dagar, jag lär ta några bIngen som har koll på detta?
Nu har jag tagit lite bilder, det blir definitivt lite speglingar då och då, men inget jag stör mig på. Försökt fånga det (och på hur tavlan ändras i olika ljusIngen som har koll på detta?
Snyggt! Lite reflexer är det men det ser inte alltför störande ut. Gällande AR så återstår det väl att se hur min Breitling som har galet mycket behandling ser ut inom en snar framtid. Det kan ju helt klart vara så att Rolex gör helt rätt i att vara lite försiktiga.Nu har jag tagit lite bilder, det blir definitivt lite speglingar då och då, men inget jag stör mig på. Försökt fånga det (och på hur tavlan ändras i olika ljus
Nu har jag tagit lite bilder, det blir definitivt lite speglingar då och då, men inget jag stör mig på. Försökt fånga det (och på hur tavlan ändras i olika ljus
De har tyvärr slutat sälja denna löst. Så du hade turYes det går och min klocka har. Kanske rentav det ex du tänker på.
Köpt av @aLiter som kanske kan berätta tillvägagångssätt
OP känns mer rätt i 36Vad tycker folket här i tråden om 124300 (41mm) OPn då? Verkar inte cirkulera så många här inne är de 126000 som gäller eller?
Är lite som att fråga ”vad tycker folk om kalsonger i strl XL?” Min ödmjuka uppfattning (är övertygad att Rolex själva delar den) är att det inte finns en rätt storlek generellt, utan det kokar ner till en subjektiv uppfattning om vad bäraren tycker om. Denna färgas naturligtvis av många olika faktorer, framförallt handledsmått, men det kan också vara så att grupp-mentalitet här på forumet om att ”36 mm är det som gäller” leder fram till att många på forumet/i tråden objektivt bär uppseendeväckande små klockor, dagens mått.Vad tycker folket här i tråden om 124300 (41mm) OPn då? Verkar inte cirkulera så många här inne är de 126000 som gäller eller?
Nyare modell så svårare få tag på? Väntat 3-4 månader på 41a hittills...Vad tycker folket här i tråden om 124300 (41mm) OPn då? Verkar inte cirkulera så många här inne är de 126000 som gäller eller?
Vad tycker folket här i tråden om 124300 (41mm) OPn då? Verkar inte cirkulera så många här inne är de 126000 som gäller eller?