• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

När det kommer till storleken på klockan, gör som du gör när du väljer ut en schysst skjorta / sko / accessoar...
Det ska ju sitta bra, och det ska ju sitta rätt?

Något i XL (Panerai) må sitta bra på Stallone, men kanske inte på just din handled?

Vill man till exempel att bandhornen ska sticka ut?

IMG_2408.jpg
S19qsdgKwayr6QM_DXD94qVhecTUPIxPpTu4VzkkrIg.jpg

När det kommer till storleken på klockan, gör som du gör när du väljer ut en schysst skjorta / sko / accessoar...
Det ska ju sitta bra, och det ska ju sitta rätt?

Något i XL (Panerai) må sitta bra på Stallone, men kanske inte på just din handled?

Vill man till exempel att bandhornen ska sticka ut?

IMG_2408.jpg
S19qsdgKwayr6QM_DXD94qVhecTUPIxPpTu4VzkkrIg.jpg
Jag tycker det där med bandhornen som du är inne på känns som en bra tumregel. Dom ska inte hamna utanför enligt mitt tycke.

Jag har 17,5 handled och kör en OP 36 men skulle nog även kunna bära upp en 41a. Men smaken har gått åt det mindre hållet nuförtiden och efter att ha provat båda storlekar i butik så föll valet på 36.
888804D2-3339-4087-AA63-35B4EF74820E.jpeg

Jag tycker det där med bandhornen som du är inne på känns som en bra tumregel. Dom ska inte hamna utanför enligt mitt tycke.

Jag har 17,5 handled och kör en OP 36 men skulle nog även kunna bära upp en 41a. Men smaken har gått åt det mindre hållet nuförtiden och efter att ha provat båda storlekar i butik så föll valet på 36.
Har inte bara med storlek att göra, en 41mm dykare eller kronograf ser ofta visuellt bättre ut än en 41mm "three hander" med smal bezel som OP.

Nyare modell så svårare få tag på? Väntat 3-4 månader på 41a hittills...

Du har nog helt rätt där, Storleken verkar vara en fråga som väcker känslor, var mest att jag ej observerat så många 124300 i tråden men kanske är så enkelt att de ej finns lika många där ute! :) Tycker själv när jag testat den att 41:an är jäkligt trevlig trots jag i vanliga fall föredrar 36mm klockor
Får hoppas de släpper mer och att även 41:eek:rna kommer in i tråden snart

Sitter perfekt på dig 😃👌
Sen tycker jag att även tjockleken på en klocka spelar en stor roll för känslan av hur den bärs.

Du har nog helt rätt där, Storleken verkar vara en fråga som väcker känslor, var mest att jag ej observerat så många 124300 i tråden men kanske är så enkelt att de ej finns lika många där ute! :) Tycker själv när jag testat den att 41:an är jäkligt trevlig trots jag i vanliga fall föredrar 36mm klockor
Får hoppas de släpper mer och att även 41:eek:rna kommer in i tråden snart
3F6BAAA8-2A95-458B-A508-049C8093FB9C.jpeg

6D6D676E-8E01-449B-B7DA-71D9402681DB.jpeg
41a

Så många härliga färger! 😍

Jag köpte ju min med svart tavla, men köpte sedan i efterhand en vit tavla också och lät AD:n göra ett byte. Är jättenöjd med den vita tavlan, känns så lyxig på något vis, men nu när det kommit så många nya härliga kulörer blir man ju sugen på allihopa!!

Så många härliga färger! 😍

Jag köpte ju min med svart tavla, men köpte sedan i efterhand en vit tavla också och lät AD:n göra ett byte. Är jättenöjd med den vita tavlan, känns så lyxig på något vis, men nu när det kommit så många nya härliga kulörer blir man ju sugen på allihopa!!
Hade varit kul att äga alla färger, men pengar växer inte på träd osv....😒💸💸

Tillbaka
Topp