• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Någon som är sugen på att byta färg på tavlan när de släpps från Rolex ? Hörde från AD att man inte får behålla sin gamla urtavla när man byter!? ”Rolex” vill inte ha lösa delar ute på marknaden. Någon som vet mer om detta? Stämmer det ? 😦
Då blir det inga byten för min del.
Införskaffar hellre fler att alternera med.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Någon som är sugen på att byta färg på tavlan när de släpps från Rolex ? Hörde från AD att man inte får behålla sin gamla urtavla när man byter!? ”Rolex” vill inte ha lösa delar ute på marknaden. Någon som vet mer om detta? Stämmer det ? 😦
Flera som har bekräftat att det kostar att behålla sin gamla tavla vid tavelbyte 😒
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Kul att ha två, så kan man alternera 😌

83A0C421-AC93-4178-BC35-9030696F4B44.jpeg
Måste fan ha en tiffany också i framtiden 😍! Jäklar vad fin!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad tavelbyte kan kosta på ett ungefär om det blir tillgängligt? Någon som bytt på någon annan modell? 😀
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Flera som har bekräftat att det kostar att behålla sin gamla tavla vid tavelbyte 😒
Jag tror inte man kommer få behålla gamla tavlan, är det något Rolex är bra på så är det att ska hype och exklusivitet. Om ”alla” kan byta till vilken färg man vill så försvinner lite av magin. Men vi får se😊
 

Enrico

Omega
Jag tror inte man kommer få behålla gamla tavlan, är det något Rolex är bra på så är det att ska hype och exklusivitet. Om ”alla” kan byta till vilken färg man vill så försvinner lite av magin. Men vi får se😊
Låter ändå lite ”rimligt”, vore sjukt om man bara kunde byta mellan dessa lite mer speciella tavlor, men det är väl något som ändå inte kommer hända på många år när de är omöjligt få tag på en turkos klocka i sig lär de ju inte bli lätt få tag på en tavla löst
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Låter ändå lite ”rimligt”, vore sjukt om man bara kunde byta mellan dessa lite mer speciella tavlor, men det är väl något som ändå inte kommer hända på många år när de är omöjligt få tag på en turkos klocka i sig lär de ju inte bli lätt få tag på en tavla lös
Jag tror precis som dig, det kommer bli självreglerande eftersom tillgången är begränsad
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Den här borde väl någon i tråden passa på att hugga.
OP 36 svart 126000 hos Krons för 57 pix.

Jisses! Drömläge för någon ju 😀😍. Hade köpt direkt om jag inte redan hade en 😂.
Såg detta precis... Antagligen för sent ute men har kontaktat dem.
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
A9A66939-14C6-46E4-B0F9-E26A6EC1A81F.jpeg
När man inte har en gul OP får man ta en gul påse till affären för att få lite påskstämning.
Ruskigt fin! Jag håller på och försöka läsa in min lite på OP pch Explorer då jag tänkt att slå till på en av dem i sommar. Vilket storlek är det på OPn på bilden?
 
Senast ändrad:

dajen

Cartier
Blev de Chrono24 eller någon annan bra Svensk Gråis?

och hur upplever du färgen? Känns väldigt mörk ibland men sjukt cool ibland?
Privatperson på blocket. Den är supertrevlig. Det är inte sunburst som t.ex. hulken vilket gör att den inte är lika skrikig. Det är skönt för den känns nästan svart i vissa ljus och ibland ljusgrön. Jag gillar det. Men skulle även vara coolt att ha Tiffany blue som ”sommarfärg”.
 

Enrico

Omega
Tack! 😊 jag har haft den i cirka 2 månader. Nej inte AD tyvärr
Privatperson på blocket. Den är supertrevlig. Det är inte sunburst som t.ex. hulken vilket gör att den inte är lika skrikig. Det är skönt för den känns nästan svart i vissa ljus och ibland ljusgrön. Jag gillar det. Men skulle även vara coolt att ha Tiffany blue som ”sommarfärg”.
Kul att höra 👍 Kan tänka mig de är en modell som man kommer vilja ha i flera färger till slut.. kan tänka mig den blir rätt somrig den gröna även den i solen 🙏
 
Topp