• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Stämmer, Brukar ta ett år innan tavlor går att beställas som reservdel.
Är dock relativ säker på att dessa endast kommer vara Exchange Only när det gått ett år.
Med exchange only, menar du att man kan byta till olika färg? Jag är ganska övertygad om att man inte kommer få byta färg, det vore inte så Rolex.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Med exchange only, menar du att man kan byta till olika färg? Jag är ganska övertygad om att man inte kommer få byta färg, det vore inte så Rolex.
Skulle din tavla bli skadad så kan den skickas in för byte till en ny i samma färg.
Går alltså inte att beställas hem till AD för byte.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ja okaj, jag som aldrig mer skulle köpa en modern Rolex efter att jag provade en 114270 i några dagar, men det gick så där.
Detta var en modell som jag ställde mig i kö precis efter släppet men ångrade mig sedan, har sedan dess tänkt på den till och från och när det dök upp en på K&S, dessutom hyfsat nära så var det svårt att motstå.
Det jag gillar (mot 114270) är att det är AR på insidan glaset, helt plötsligt så ser man ju faktiskt vad klockan är utan att behöva vrida och vända på den. Det gör även att det inte blänker lika mycket (bling bling) vilket jag gillar. Sunbursten är också trevlig så det händer lite på tavlan, från att vara kolsvart till lite grått beroende på ljuset.
Storleken är perfekt, länken världsklass. Behöver rotera lite i klocklådan för att få igenom detta köp och hade lite ångest för det, men nu känns det bara bra :)

DSC09316.jpg
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg
DSC09319.jpg
DSC09324.jpg
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Ja okaj, jag som aldrig mer skulle köpa en modern Rolex efter att jag provade en 114270 i några dagar, men det gick så där.
Detta var en modell som jag ställde mig i kö precis efter släppet men ångrade mig sedan, har sedan dess tänkt på den till och från och när det dök upp en på K&S, dessutom hyfsat nära så var det svårt att motstå.
Det jag gillar (mot 114270) är att det är AR på insidan glaset, helt plötsligt så ser man ju faktiskt vad klockan är utan att behöva vrida och vända på den. Det gör även att det inte blänker lika mycket (bling bling) vilket jag gillar. Sunbursten är också trevlig så det händer lite på tavlan, från att vara kolsvart till lite grått beroende på ljuset.
Storleken är perfekt, länken världsklass. Behöver rotera lite i klocklådan för att få igenom detta köp och hade lite ångest för det, men nu känns det bara bra :)

DSC09316.jpg
DSC09317.jpg
DSC09318.jpg
DSC09319.jpg
DSC09324.jpg
Sitter helt perfekt på dig, grattis! :)
 

jla

Omega
Det verkar finnas ett gäng riktigt fina 126000: or här i tråden. Vill ni dela med er av era erfarenheter gällande väntetid (och över huvud taget möjligheten) att köpa en 126000 direkt från AD? Helt klart den perfekta examenspresenten till mig själv! (Ursäktar på förhand lite slarvig läsning av tråden om det redan diskuterats)

De vanliga/enkla färgerna tror jag är möjliga att få tag på, typ svart/blå, vet dock inte hur länge du får vänta. Turkos läste jag idag på Instagram att den är svårare än en Daytona att få tag på. Vissa av färgerna tillverkas det dessutom mycket färre av (gul & turkos åtminstone), lägg därtill på att det är stor efterfrågan så får man nog vänta ett tag, om listorna ens är öppna, tyvärr.

Jag pratade med Nymans nyligen och skrev upp mig på listan. Man får kallt räkna med 24mån generellt på OP just nu. När jag köpte min 39mm fick jag 6 mån väntetid men den kom efter 4. Detta gäller turkos och blå, jag står på båda. Kan tänka mig att den enklaste att få tag i om man bara vill ha en är den rosa eller röda, men det är rena gissningar utifrån att jag tycker de verkar minst populära bland konsumenter.

Har inte brytt mig i att kolla med andra handlare lojal som man är så det kanske finns ADs som kan leverera snabbare.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Jag pratade med Nymans nyligen och skrev upp mig på listan. Man får kallt räkna med 24mån generellt på OP just nu. När jag köpte min 39mm fick jag 6 mån väntetid men den kom efter 4. Detta gäller turkos och blå, jag står på båda. Kan tänka mig att den enklaste att få tag i om man bara vill ha en är den rosa eller röda, men det är rena gissningar utifrån att jag tycker de verkar minst populära bland konsumenter.

Har inte brytt mig i att kolla med andra handlare lojal som man är så det kanske finns ADs som kan leverera snabbare.
Vet inte om den rosa är lätt att få tag i heller. Fick vänta länge på min och då hade min AD bara fått en, alltså den som jag köpte. Dom var glada för dom hade inte ens sett den innan. Så knäppt 🌝
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Svårare än en Daytona. What...
Nu har helvetet frusit till is 🥶
Lösningen:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lösningen:
Jag har lite svårt att välja något annat när jag väl har bestämt mig för en viss klocka, men bra när det finns alternativ
 
Topp