• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Hublot Big bang Boa

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har extremt svårt att uppskatta den där klockan.
Den är i stil med Rolex tiger-Daytona. Enorm "WTF" och LSD varning.
Lyx-pundar-klocka? :D

Men samtidigt så vet man att arbetet bakom den är enormt. Coolt också att den är såpass använd med, det måste vara sällsynt (premium? :D )

Grattis hur som!
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Jag som aldrig riktigt fattat tjusningen med Hublot, mest tyckt att dom var gubbigt nittiotaliga, känner helt plötsligt en stark vill ha känsla! Snygg och välbalanserad i sin vulgäritet!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Jaha. Då var det dags att ta ett ordentligt kliv ner i Hublotträsket........

Formerna på Hublot Big Bang har alltid varit tilltalande och när den här tillräckligt diskreta klockan i rosé dök upp på auktion var det en självklarhet att försöka knipa den. Jag hade tur att det inte var så många andra som förstod dess storhet och lyckades ropa in den för ett klart acceptabelt pris.....För er som är på väg att börja googla pris finns det för er information en till salu utan cert på en rysk pantbank för cirka 140k sek samt en Fullset i USA för ca 320k sek. Rätt bred spridning mao.

Klockan mäter 41mm vilket gör den till en större klocka men klart bärbar på min 17,5-18cm handled. Det integrerade gummibandet gör att det inte finns bandhorn som gör klockan större än den redan är.
Bandet är i gummi och elegant(!) präglat i ormmönster.

Caset är i 18k roséguld och visar rätt mkt spår av användning. Perfekt mao :)

Tavlan är ett tryckt mönster av boaorm med 8 diamanter som index.

Bezelen består av 48 baguetteslipade tsavoriter, turmaliner och safirer. Placerade i ”blandad” ordning.

Verket kallas HUB 4300 men är väl ett modifierat eta 7750 om jag inte missminner mig. Härligt stabil Volvo 740 som borde kunna servas av praktisk vem som helst som kan montera ihop en Billy utan att läsa instruktionsboken.

Big Bang Boa är limiterad till 250 klockor och finns i ett brunt eller ett grönt utförande. Finns även varianter i stål.

Jag tycker den är härligt odiskret och en av de roligaste klockorna jag sett på länge. Kan ha viss förståelse att den eventuellt kanske inte faller alla i smaken :)

Ett stort tack får riktas till @aleks som var den som tipsade mig om auktionen.


645AC0F5-AEC7-4BA6-BA33-76E8678A0E55.jpeg
FE74CDD5-5A7C-4F82-A851-8E0AD355E1C7.jpeg
93417E0F-DF27-42A5-8EB0-EDAE0AE23EC5.jpeg
CA4D3CB3-3B92-439C-B737-546E037DFAB3.jpeg
AAFAB59F-E4F1-4236-8C02-693CC6B35144.jpeg
1BD1EFF4-75FC-4F5F-ADA4-BBD4F59941E7.jpeg
73C22CBE-DFEF-494F-BF05-F076FEB56B99.jpeg
Fantastisk - grattis!!!
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
När allt annat är tråkigt så är en Hublot Boa säkerligen ett utmärkt val för att få det riktigt skoj och odiskret på samma gång:cigar:
Gillar hur temat lirar med bandet så man får en helhet vilket borde synas och kunna förstås på ett par meters avstånd:pompus: :wideyed:
Stort grattis till en sådan häftig pjäs!
 
Senast ändrad:

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nog för att du alltid haft annorlunda smak och valt andra klockor än de flesta, men här har du verkligen överträffat dig själv! Kul att @aleks känner dig så väl.....
Men ett grattis är den och du värd:D
 

grujo

Omega
Jaha. Då var det dags att ta ett ordentligt kliv ner i Hublotträsket........

Formerna på Hublot Big Bang har alltid varit tilltalande och när den här tillräckligt diskreta klockan i rosé dök upp på auktion var det en självklarhet att försöka knipa den. Jag hade tur att det inte var så många andra som förstod dess storhet och lyckades ropa in den för ett klart acceptabelt pris.....För er som är på väg att börja googla pris finns det för er information en till salu utan cert på en rysk pantbank för cirka 140k sek samt en Fullset i USA för ca 320k sek. Rätt bred spridning mao.

Klockan mäter 41mm vilket gör den till en större klocka men klart bärbar på min 17,5-18cm handled. Det integrerade gummibandet gör att det inte finns bandhorn som gör klockan större än den redan är.
Bandet är i gummi och elegant(!) präglat i ormmönster.

Caset är i 18k roséguld och visar rätt mkt spår av användning. Perfekt mao :)

Tavlan är ett tryckt mönster av boaorm med 8 diamanter som index.

Bezelen består av 48 baguetteslipade tsavoriter, turmaliner och safirer. Placerade i ”blandad” ordning.

Verket kallas HUB 4300 men är väl ett modifierat eta 7750 om jag inte missminner mig. Härligt stabil Volvo 740 som borde kunna servas av praktisk vem som helst som kan montera ihop en Billy utan att läsa instruktionsboken.

Big Bang Boa är limiterad till 250 klockor och finns i ett brunt eller ett grönt utförande. Finns även varianter i stål.

Jag tycker den är härligt odiskret och en av de roligaste klockorna jag sett på länge. Kan ha viss förståelse att den eventuellt kanske inte faller alla i smaken :)

Ett stort tack får riktas till @aleks som var den som tipsade mig om auktionen.


645AC0F5-AEC7-4BA6-BA33-76E8678A0E55.jpeg
FE74CDD5-5A7C-4F82-A851-8E0AD355E1C7.jpeg
93417E0F-DF27-42A5-8EB0-EDAE0AE23EC5.jpeg
CA4D3CB3-3B92-439C-B737-546E037DFAB3.jpeg
AAFAB59F-E4F1-4236-8C02-693CC6B35144.jpeg
1BD1EFF4-75FC-4F5F-ADA4-BBD4F59941E7.jpeg
73C22CBE-DFEF-494F-BF05-F076FEB56B99.jpeg
Fruktansvärt snygg!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...när jag trodde att jag sett allt så dyker denna upp! Om det är någon som kan bära upp sådana här kärringur så är det du @Leben ;):D!

Stort GRATTIS, och bra fångat...
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och det var du som sa att jag hade köpt en Bayliner när jag köpt en TT daytona.... ;)
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Haha, älskar att det finns sådana här klockor. Kul att se, inspirerande!

Börjar titta efter en till klocka...............
 

ScubaKing

Audemars
Jag går helt emot strömmen här och säger att det var nog det värsta jag har sett i hela mitt liv :dead:.
Men grattis ändå till köpet, det är bara din åsikt som räknas då du ska bära den :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Tiger King ringde och ville ha tillbaka sin klocka....

skämt åsido, du lär bli ensam och en självklar isbrytare på arbetsplats eller sportbar... ;-)
 
Topp