Snygg tavla. Hur gammal är den? 80-tal eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig sett förut, grattis till en väldigt kul pjäs!Helt ärligt så vet jag inte!
Men jag har kollat in denna Breitling World 80840 länge, Hm säkert i 15-20 år utan att ha kommit till skott!
Men nu dök denna klocka i alla fall upp, på Kaplans Auktioner på lördagens Klockor. Till en början så tänkte jag faktiskt skita i att lägga bud! Men så började jag känna viss ånger att missa chansen att få lägga vantarna på en Breitling world 80840.
Då klockan var över 13:00 så var det ju för sent att lägga bud via deras hemsida, fakk tänkte jag! Men då kom jag ihåg att Georgios berättade för mig när jag var ner till stockholm på klockkvaliten att dom hade börjat köra köra lördags auktionerna via realtid. Men då så tänkte jag, då är det lugna puckar.
Istället för att snickra vidare på vedboden vi håller på att bygga så tog jag mig än välbehövlig paus. 15 min senare så hade jag klickat hem denna skapelse eller rättare sagt styggelse för vissa andra kanske Haha...
Som sagt var, så är jag normalt en fullsets nörd av rang, men det är relativt ovanligt att det följer med tillbehör till dessa klockor tyvärr! Så det är bara att bita i det sura äpplet och gill läget dessvärre.
Jaja...klockan jag klickade hem, har i alla fall 4 tidszoner, det är ganska så ballt, var av 3 st visar 24-timmarsvisning. Klockan i sig är Quartz, och varje tidszon drivs med ett litet batteri. Den har även datum som jag gillar som en komplikation.
![]()
Det kanske inte flyger helt 100 med att smacka in, 4 stycken tidszoner i en klocka som bara mäter 39mm i diameter. Men om man hade gjort den större så hade det blivit en Diesel klocka istället.
Fakta / Specifikationer.
Namn: Breitling World 80840.
Uppvridning: Quartzurverk.
Boettdiameter: 39mm.
Urtavla: Svart med arabiska siffror i guldfärg, 4-tidszoner.
Glas: Mineralglas.
Komplikationer: Datum plus 4-tidszoner.
Luggbredd. 20mm.
Vattentät. 30m/100Ft
Lås: Blygelspänne på svart läder.
Ingen paketöppning utan bilder såklart.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Efter jag har haft den på handleden så är den fan inte så tokig kan jag tycka!
![]()
Kommer att köra svensk tid på stora tidszonen, dom övriga för bli New York, Sydney och Seoul.
![]()
Kan det vara så att det går och vrida på klockan för att det ska vara lättare att ställ tiden på tidszonerna kl: 6 och 12, eller är det så att det har något med kompass att göra?!
![]()
![]()
Hm...tråkigt att en av kronorna inte verkar vara original, eller så är den sönderpolerad. Var i kontakt med Klockmäster Globen, det kan vara så att det går att beställa, få en originalkrona till klockan.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för att ni tog er tid, väl mött!
Mvh // Affe
Snygg tavla. Hur gammal är den? 80-tal eller?
Ful OCH cool.![]()
Cool på dig då du kan bära upp de dlesta klockorna. På mig hade den bara sett Goofy ut.
Annorlunda för att vara dig, men ändå inte!
Har börjat lära mig att ditt klockontresse är brett och djupt, du har gått in i detta med öppet sinne, min vän!
Något vi andra klocknördar kan lära oss mycket av!
Lita på att det ska klämmas på denna klocka i sommar!
Edit: Hur frän som helst!![]()
Röstade spontant ful som stryk innan jag ens scrollat ner och sett vad det var, får se i morron om magkänslan var rätt.
Grattis till en annorlunda klocka min vän!
Ja du Affe, tittade på den där, den är fulsnygg och väcker hatkärlek. Hur kluvet som hellst. Men naturligtvis gläds jag med dig och säger GRATTIS!![]()
Nå inte!Tackar! Hehe...så där säger du till alla klocknördar!
Exakt så!!!!!Grattis Affe!!
Jäklar va speciell den där va, cool och annorlunda, grattis![]()
Så väldigt annorlunda och egen.
Unik på något skönt sätt.
Lite som nuvarande ägaren
Stort grattis min vän till en skön fångst.