• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och passaround tråd Bulova Curved!

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Då är överlämnandet gjort!
Tackar @McNulty för en kort med trevlig prststund:)
20171031_170028.jpg
Stort tack själv! Trevligt att träffas!

Och passar även på att få tacka @Sjobedan och @hollow123 för en väl uppstyrd passaround. :)
 

meo_swe

Audemars
Då har jag och bullen kollat på the shining på bio. Fantastisk rulle, och Jack Nicholson kan ju få de flesta att rysa.

Jag förstår direkt vad alla pratar om med gummibandet, ännu en gång inser jag varför jag ej köpt ett gummiband till någon av mina klockor.

Nu ska vi sova lite!
20171031_213600.jpg
 

meo_swe

Audemars
Och nu avslutar vi ännu en kväll. Denna kväll med att försöka hitta en bra bilförsäkring och testa lite glass.
20171101_185923.jpg


Efter ha haft klockan nu i en dag så måste jag säga att jag gillar att klockan är böjd. Det är en ganska cool feature som gör den väldigt skön på armen.
MEN. Det här jävla gummibandet alltså. Väldigt knepigt att få på/av.
 

meo_swe

Audemars
Idag har jag och bullen vart på ikea. Helvetet på jorden.
Trots den stressande upplevelsen så mår vi båda bra.
Men jag blir fån förbannad på att det helt saknas AR. Helt omöjligt att få ett bra foto på klockan ju!
20171104_144633.jpg

I övrigt gillar jag tavlan. Den är förbannad häftig med sin kurvade form och futuristiska stil.
Men det är ju det där med 3atm och ett helkefft gummiband så blir d3t ju lite så att man hellre sköter i att ta på sig klockan än att behöva spendera två fucking jävla minuter på att få av/på Klockan när man lagar mat, tvättar händerna eller är ute i regnet. Det känns dåligt helt enkelt.

MEN! En jävligt häftig funktion är ju att sekundvisare automagiskt ställer sig på 0 om man drar ut kronan. Det underlättar ju en hel del när man ska ställa om klockan till vintertid @McNulty ;)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Idag har jag och bullen vart på ikea. Helvetet på jorden.
Trots den stressande upplevelsen så mår vi båda bra.
Men jag blir fån förbannad på att det helt saknas AR. Helt omöjligt att få ett bra foto på klockan ju!
20171104_144633.jpg

I övrigt gillar jag tavlan. Den är förbannad häftig med sin kurvade form och futuristiska stil.
Men det är ju det där med 3atm och ett helkefft gummiband så blir d3t ju lite så att man hellre sköter i att ta på sig klockan än att behöva spendera två fucking jävla minuter på att få av/på Klockan när man lagar mat, tvättar händerna eller är ute i regnet. Det känns dåligt helt enkelt.

MEN! En jävligt häftig funktion är ju att sekundvisare automagiskt ställer sig på 0 om man drar ut kronan. Det underlättar ju en hel del när man ska ställa om klockan till vintertid @McNulty ;)
Haha, coolt! Synd att man är så tankspridd så man aldrig fick uppleva den funktionen :D
 

EmilW

Omega
Låg en blå låda och väntade när jag kom hem. Är ju tvungen att öppna och kolla in den snabbt innan det bär vidare mot gymet.

Några bilder i dåligt ljus blev det. Kan ju konstatera att för mig är den stor, tur att den är böjd åtminstone. Får komma mer input senare!

143DB307-868B-44C7-891B-F3C0D2033692.jpeg
838BA31D-8F28-4E49-94AA-900293B8D704.jpeg
59688B56-B0B0-42A9-A0D6-A77ED6382959.jpeg
 

Bilagor

  • B5974DF2-A436-472A-B477-18D159DAA7EA.jpeg
    B5974DF2-A436-472A-B477-18D159DAA7EA.jpeg
    80.4 KB · Visningar: 9
  • 4CE13E43-B989-41AB-9741-61DBFB72AD56.jpeg
    4CE13E43-B989-41AB-9741-61DBFB72AD56.jpeg
    110.6 KB · Visningar: 9

EmilW

Omega
Håller på att avsluta renovering av köket så idag har det varit full fart.

Börjar med en tur till tippen. Finns väl inget bättre ställe att spendera en lördag än en trött återvinningscentral?
IMG_3524.JPG


Det tillfälliga köket är nu där det hör hemma - så jävla skönt!

Hem för att fortsätta med det nya, köksfläkten ska upp. Tur man ärvt kvalitetsverktyg av svärfar. Trots senaste service -77 knackar den på bra! Tänk den klockan som hade det intervallet.

IMG_3527.JPG


Fläkten sitter där den ska så nu blir det AW för oss här hemma.

IMG_3534.JPG


Önskar er alla en trevlig kväll!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Första dagen med Bull-ove.
Måste säga att jag gillar den skarpt!
Hoppas att jag vinner den, har inte vunnit klockan i någon passaround, trots att jag varit med på en jäkla massa.
Skulle göra sig utsökt på sommaren! Jag badar inte nämnvärt ofta, så WR är inget problem.
Bästa med den är att index, logga och kronograftavlor är tydligt uppöjda, och att den sitter som en smäck på mig.
Sämsta är AR-bristen, som dock är sämst på bild. Irl stör det mig inte.
Gummit har jag för övrigt inga bekymmer med, jämfört med Breitling Pro Diver är det friktionsfritt (kanske lite stelt dock).
IMG_7739.JPG
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Tjena gänget! Vann precis klockan i en BCF auktion. Säljaren har tyvärr endast klocka (han hade tydligen fått den så efter vinsten) så jag undrar därför om någon av er har resterande tillbehör som låda och kvitto?
Skulle va jätte sjysst om denne ville skicka dessa till mig. Jag betalar självklart porto :)
@Sjobedan
 

Sjobedan

Rolex
Tjena gänget! Vann precis klockan i en BCF auktion. Säljaren har tyvärr endast klocka (han hade tydligen fått den så efter vinsten) så jag undrar därför om någon av er har resterande tillbehör som låda och kvitto?
Skulle va jätte sjysst om denne ville skicka dessa till mig. Jag betalar självklart porto :)
@Sjobedan
Ska kolla i gömmorna!
Hade dock inget originalkvitto. (Glömde av med tiden att skicka det till vinnaren efter avslutad passaround)
 
Topp