• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd - Secret Santa 2015

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Det kom ett skuvmejselset i brevlådan igår, bra att min secret santa var ute i tid :)

20151210_224305.jpg


Fick en skruv på köpet
20151210_224348.jpg


Stjärnmejseln i mitten var även funktionstestad
20151210_224402.jpg


Tack!
 

Wiliamo

Panerai
Även hos mig trillade ett paket in som minst sagt förgyllde min fredag. Fick en avi i brevlådan med den lite retsamma informationstexten att paketet var för stort för att delas ut. Redan där väcktes en pirrande känsla - vad har Secret Santa hittat på nu?!

Snabba steg ut till bilen, brummade iväg till mitt ombud och stod otåligt och väntade med min nummerlapp i handen... Kändes som en evighet, men till slut var det min tur. Blev tilldelad en stor papprulle i handen och möttes direkt av texten "God jul önskar Secret Santa". Aaahh, ska jag vänta tills jag är hemma? Ja, så får det bli. Snabb som ett skott i min Skoda Felicia årsmodell -97 med halvtaskig fläkt och muskelservo, tog jag mig hem. Då var det dags, och självklart tog jag bilder under paketöpnningen:

image.jpg

En trevlig hälsning från tomtefar!Öppnade paketet och ut trillade...

image.jpg

GODIS! Perfekt, stort tack! Perioden då juleskum säljs i butikerna är helt klart årets bästa månader. Men det tog inte slut där, vilket jag faktiskt först trodde. Nä då, i den stora papprullen kunde jag skymta något ihoprullat längs kanterna...

image.jpg

En affisch med illustration av en Rolex Daytona Paul Newman! Så jävla nice rent ut sagt! Tror ni min secret santa nöjde sig med de här redan allt för snälla presenterna? Nope...

image.jpg

Ytterligare en affisch, den här med motiv av en A. Lange & Söhne Saxonia kalender/månfas. Wow.

Ett stort tack till dig, Secret Santa, ett stort tack till @AdamST som tog initativ till att ta sig tiden och engagemanget att ordna upp en otroligt kul grej! Även ett stort tack till Klocksnack som utan tvekan är världens bästa forum.

Hoppas att ni andra blir lika nöjda som jag med era paket :D

God jul!
 

mps

Cartier
Min tur min tur!
Öppnade postfacket och hittade detta!

Från Tyskland?

Tittar in!

Vad kan det vara?

En klassisk Casio och ett Hirsch band!

Tack Tomten för det väldigt fina bandet!!!!!
 

Bilagor

  • DSC01950.JPG
    DSC01950.JPG
    196.3 KB · Visningar: 369
  • DSC01951.JPG
    DSC01951.JPG
    193.2 KB · Visningar: 239
  • DSC01952.JPG
    DSC01952.JPG
    115.5 KB · Visningar: 258
  • DSC01953.JPG
    DSC01953.JPG
    145.2 KB · Visningar: 256
  • DSC01954.JPG
    DSC01954.JPG
    96.5 KB · Visningar: 545
  • DSC01955.JPG
    DSC01955.JPG
    344 KB · Visningar: 297

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Kul att det satt igång. Det tar ju ett tag att hitta/beställa saker så klapparna börjar väl rulla in denna vecka kanske.
 

Innuce

Breitling
Idag anlände ett efterlängtat paket straight outta Åland.

image.jpg


Välpaketerat
image.jpg image.jpg
Och vad är det som skymtas under bubbelplasten?

Jo sådant det snackas om på detta forum.
image.jpg

Boom en Citizen 4-600215 Y med tillhörande läder.

Fin vit tavla med breguetliknande index och för att inte tala om länken.

image.jpg

image.jpg
Vad mer kan man begära. Denna klocka kommer garanterat hitta sin plats i samling och på armen. Se nedan obligatoriskt wristshot.
image.jpg

Tack KS-secret santa för en grym tidig julklapp.
 

Gunnar

Omega
Idag anlände ett efterlängtat paket straight outta Åland.

image.jpg


Välpaketerat
image.jpg image.jpg
Och vad är det som skymtas under bubbelplasten?

Jo sådant det snackas om på detta forum.
image.jpg

Boom en Citizen 4-600215 Y med tillhörande läder.

Fin vit tavla med breguetliknande index och för att inte tala om länken.

image.jpg

image.jpg
Vad mer kan man begära. Denna klocka kommer garanterat hitta sin plats i samling och på armen. Se nedan obligatoriskt wristshot.
image.jpg

Tack KS-secret santa för en grym tidig julklapp.

Trodde du fått en speedy....
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Idag anlände ett efterlängtat paket straight outta Åland.

image.jpg


Välpaketerat
image.jpg image.jpg
Och vad är det som skymtas under bubbelplasten?

Jo sådant det snackas om på detta forum.
image.jpg

Boom en Citizen 4-600215 Y med tillhörande läder.

Fin vit tavla med breguetliknande index och för att inte tala om länken.

image.jpg

image.jpg
Vad mer kan man begära. Denna klocka kommer garanterat hitta sin plats i samling och på armen. Se nedan obligatoriskt wristshot.
image.jpg

Tack KS-secret santa för en grym tidig julklapp.
Schysst julklapp och en rolig klocka.
 

Jonaz

Rolex
När avin låg på hallgolvet rannsakade jag mig själv, har jag beställt nått, utan en tanke på kommande högtid. Under promenaden till posten ( Coop ) kall och djävlig, kom jag på att det förmodligen var tomten som skickat paket!
Småsprang sista biten.
Lång kö. Alltså, jättelång.

Efter blippande av körkort gick tösabiten och hämtade paketet. Måste skett nått missförstånd, det hon håller i är ju jättestort?
Mycket riktigt, det var till mig! Och härlig tyngd! Vad kan det vara?
Snabb promenad hem, lika kallt som innan.

Funderade på om det skulle läggas under granen... I säkert tjugo sekunder. Så här såg det ut.
image.jpeg

Klockan på bilden är en Tag Heuer, ibland tar jag på mig en vanlig klocka när jag går bland vanligt folk.

Några snabba snitt med kniven...

image.jpeg


Vafan? Tomten är en retsticka?
image.jpg


Tydligen har våran vän tomten gjort sin bakgrundskoll och vet precis vad jag önskar mig!
image.jpeg

En flaska Godjuldricka och vad jag tror är ett piffigt reseetui i renaste hemslöjdade läder!
image.jpg


Stort tack till tomten och till Erik som förmedlade kontakten ;)
 

tomva1

Omega
Instämmer, kör bah! Att vänta till den 24 är för fegisar. Nu har vi som inte deltar något att roa oss med :D En del har uppenbarligen varit väldigt snälla i år!
 
Topp