• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från uret..

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag måste bara fråga vad som är fel med boxen? Det ser ut som samma Box jag hade på på min OP från Augusti i år:)

Den är för stor. Så här ska lådan se ut (bilden är stulen från TRF)

p1laX9YXj
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fan vad trist. Lämna tillbaka och gå till AD.

Har även jag dåliga erfarenheter av Uret.se - Fick vänta 3 veckor på att få hem fel klocka och dom vägrade kompensera. Fick dessutom betala 100 kr för frakten tillbaka som dom inte heller ville ersätta.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Ny hos AD, du hade fått samma kostnad för klockan och 5 års garanti.

Hur i jesu namn kan du garantera at TS hade fått urets pris - 5500kr om han knallat in hos AD?
Är det bara att uppge rabattkod: spencer66 vid disken eller?;)

Jag valde alternativ 1 till sist eftersom jag kom fram till att jag sparar motsvararande ca 15% av listpris för en ny explorer med klistermärkena kvar. Skulle något hända med klockan efter att garanti tiden gått ut så har en slant tillgodo. Det är något jag känner mig nöjd med och det är ju det som räknas. Men nästa nyköp kommer definitvt bli hos en AD. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag valde alternativ 1 till sist eftersom jag kom fram till att jag sparar motsvararande ca 15% av listpris för en ny explorer med klistermärkena kvar. Skulle något hända med klockan efter att garanti tiden gått ut så har en slant tillgodo. Det är något jag känner mig nöjd med och det är ju det som räknas. Men nästa nyköp kommer definitvt bli hos en AD. :)

Som sagt...
 
Jag valde alternativ 1 till sist eftersom jag kom fram till att jag sparar motsvararande ca 15% av listpris för en ny explorer med klistermärkena kvar. Skulle något hända med klockan efter att garanti tiden gått ut så har en slant tillgodo. Det är något jag känner mig nöjd med och det är ju det som räknas. Men nästa nyköp kommer definitvt bli hos en AD. :)

Det finns ingen AD som ger 15% på Rolex om det gör berätta gärna vem:)
 

Stomatologen

Diamant
2-Faktor
Så här på fredag så skulle jag på afterwork och bestämde mig för alternativ 1. Skickade mitt svar till uret och drog iväg för att möta upp några kollegor. Klockan är halv 3 nu och jag är full som en spruta men nu vet ni hur det gick. Ska tillägga att uret har skött sin del riktigt bra även så jag hade pbskat att allt skulle ha varit perfekt från början. Men de kanske är så här dom ville att man ska gå tillväga? Eller så var det som dom sa, att det var ett misstag med datumet från deras sida och drför betalar ut en kompensation. I vilket fall som helst så kan jag rekommendera uret trots allt. Och för dom som funderar på att handla från uret så ger jag dom en 7a av 10. Kunde blivit en rejäl 3a eftersom dom levererade en ny oanvänd klocka med klistermärken, stämplat garantikort och manual, men med fel box och fel garanti. Men dom skötte sin del proffsigt och jag kan leva med det alternativet jag valde. Tackar alla för er åsikt, nu blir det sängen för min del!

Taget strax innan dimman:
Kul att det löste sig så smidigt! Nu är det att luta sig tillbaka och njuta av explorern:)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra val av klocka.
Snyggt skött av Uret.
Rätt val av dig.
All is well.

Tackar :)

Kul att det löste sig så smidigt! Nu är det att luta sig tillbaka och njuta av explorern:)

Verkligen, kommer på mig själv när man är bland folk att man sitter och stirrar på klockan. Riktigt nöjd med den :)

Vad var alt. 1 för den som inte hittar?

5500sek i kompensation för att behålla den som det är.
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Får man se en liten paketöppning nu då?
Är själv sugen på en sådan. Men det får bli när jag börjar bajsa pengar.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Får man se en liten paketöppning nu då?
Är själv sugen på en sådan. Men det får bli när jag börjar bajsa pengar.
Menar du att du vill ha fler bilder? Eller en recension? Jag kan skjuta ett par skott när jag kommer hem. Men med en recension får du vänta ett tag då jag själv fortfarande känner på den :)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul att du blev nöjd till slut.
Var Uret lätta att handskas med?

Ja de vill jag påstå. Jag hade bara kontakt med dom på mailen vilket jag tyckte funkade kanon. Jag hade inga problem med dom förutom den tabben med garantin vilket dom kompenserat mig för, så jag är nöjd. Jag fick som sagt 3 vettiga alternativ vilket påvisar att dom agerat proffsigt.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Fler bilder och lite tankar och funderingar kring ditt köp vore intressant.

Mina tankar kring köpet va att jag ville ha en ny klocka som fungerar till det mesta. Kraven var att klockan ska vara lagom i storlek, diskret och tålig. Min bror har en likadan och den tilltalade mig. Min första tanke var att jag inte kan ha en likadan klocka som honom. Men när jag tänker efter så bor han i Tyskland och vi ses med något års mellanrum så varför skulle jag inte köpa en likadan om jag gillade den? Anledningen till att jag valde uret var för att hela grejen med inbyte av min gamla klocka som delbetalning på en ny klocka lät som en smidig grej, "klocka som klocka" tänkte jag. Nu med facit i hand så var uret inte så smidigt som det lät men jag klandrar inte dom. Alla kan göra misstag och för mig var misstaget ingen jätte grej nu när dom kompenserat mig för det. Jag är riktigt nöjd med resultatet av affären och ännu nöjdare med klockan. Jag har bara stämt av tid hållningen mot fröken ur men på 6 dygn så håller klockan fortfarande tiden på sekunden. Det är de bästa jag varit med om när det kommer till ett automatiskt urverk. Kanske borde skriva en recension på denna om nån vecka? :)

Och så hade du önskat lite bilder och det ska du få (ber om ursäkt för kvalitén, hade bara mobilen)







 
Topp