Flow
KS Explorers Club
Tjena!
Jag bestämde mig för att slå till på en klocka som jag tänkt ha som en beater och keeper så jag tyckte att ett nyköp var på sin plats. Jag tänkte att jag skulle sälja min beater först innan jag köper ny klocka denna gången. Jag hade lite tankar fram och tillbaka om de va värt att lägga pengar på näthandel kontra AD men otålig som jag är så flippade jag den enkelt och snabbt på uretvintage som en delbetalning på min blivande nya beater från uret. Urets pris för den nya klockan hade jag säkert kunnat få i butik också, men det kändes smidigt att kunna skicka in min gammla klocka som delbetalning även så jag med största sannolikhet hade fått några slantar mer om jag engagerade mig i att sälja den privat. Hela affären gick smidigt och jag fick hem paketet idag.
Fram med kniven och kameran (som inte hade något batteri så det fick bli mobilen)
Väl paketerat
Vad kan det vara?
Den kronan känner väl 90% av mänskligheten igen!
Japp en grön låda med smygreklam på kartongen
Och här har vi den, Explorer 39mm ref. nr. 214270
Vänder på steken
Ge hit!
Och det obligatoriska handledsskottet
Men här kommer kruxet, den biten som fick mig att tänka "Meeen, jag skulle handlat i butik!"
Jag kollar snabbt och ser att garantin är stämplad 24/6-2015. Det är typ 5 månader sedan. Inte för att vara den som är den, då det är 5 års garanti på klockan. Men om man ser hela denna historian ur (ordvits
) en ekonomisk synpunkt så betalade jag faktiskt minst lika mycket för denna från uret som jag hade betalt för fullpris i butik och hade då fått med dom 5 månader garanti. Så nu sitter jag här och tänker "Ska man skicka tillbaka klockan? Kan man be om kompensation för dom 5 månaderna och vara nöjd med den nya klockan? Eller ska man bara ge efter för klockans lyriska rop, slit av mig klistermärkena, justera min länk, sätt mig på din handled! Jag vet att du vill..."
Vad tycker ni?
Uppdatering:
Jag har varit i kontakt med uret och dom vill ha ett kort på certifikatet för att kolla upp var felet kan ha uppstått. Har inget på mobilen just nu så de får vänta tills jag kommit hem.
Uppdatering:
Skickade in bilder på både garanti kort och boxen (som är fel till den klockan). Fick svar idag att jag får välja bland 3 alternativ:
1. 5500kr i kompensation och jag behåller klockan som det är.
2. Jag skickar tillbaka klockan och dom skickar tillbaka min och allt är som om inget har hänt.
3. Jag skickar tillbaka klockan och dom köper min gammla klocka så jag får ut samma summa som jag betalat för explorern.
Jag tror att de får bli alternativ 3.
Jag bestämde mig för att slå till på en klocka som jag tänkt ha som en beater och keeper så jag tyckte att ett nyköp var på sin plats. Jag tänkte att jag skulle sälja min beater först innan jag köper ny klocka denna gången. Jag hade lite tankar fram och tillbaka om de va värt att lägga pengar på näthandel kontra AD men otålig som jag är så flippade jag den enkelt och snabbt på uretvintage som en delbetalning på min blivande nya beater från uret. Urets pris för den nya klockan hade jag säkert kunnat få i butik också, men det kändes smidigt att kunna skicka in min gammla klocka som delbetalning även så jag med största sannolikhet hade fått några slantar mer om jag engagerade mig i att sälja den privat. Hela affären gick smidigt och jag fick hem paketet idag.
Fram med kniven och kameran (som inte hade något batteri så det fick bli mobilen)

Väl paketerat

Vad kan det vara?

Den kronan känner väl 90% av mänskligheten igen!

Japp en grön låda med smygreklam på kartongen

Och här har vi den, Explorer 39mm ref. nr. 214270

Vänder på steken

Ge hit!

Och det obligatoriska handledsskottet

Men här kommer kruxet, den biten som fick mig att tänka "Meeen, jag skulle handlat i butik!"

Jag kollar snabbt och ser att garantin är stämplad 24/6-2015. Det är typ 5 månader sedan. Inte för att vara den som är den, då det är 5 års garanti på klockan. Men om man ser hela denna historian ur (ordvits

Vad tycker ni?
Uppdatering:
Jag har varit i kontakt med uret och dom vill ha ett kort på certifikatet för att kolla upp var felet kan ha uppstått. Har inget på mobilen just nu så de får vänta tills jag kommit hem.
Uppdatering:
Skickade in bilder på både garanti kort och boxen (som är fel till den klockan). Fick svar idag att jag får välja bland 3 alternativ:
1. 5500kr i kompensation och jag behåller klockan som det är.
2. Jag skickar tillbaka klockan och dom skickar tillbaka min och allt är som om inget har hänt.
3. Jag skickar tillbaka klockan och dom köper min gammla klocka så jag får ut samma summa som jag betalat för explorern.
Jag tror att de får bli alternativ 3.
Senast ändrad: