• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PAM 422

IMG_2286.jpeg
Grym!

Finns massor.. Tänk bla. i termer av Fiddy, 217, 368, 232, 249/448 osv. osv..
Det finns många referenser, men om vi ser till den stora mängden pannor som vi som hänger här köper så är andelen med positiv värdeökning liten.
Det jag far efter är att frågan ofta ställs som "vilken panna för max 50-60 k ska jag köpa som kommer hålla värdet" bör besvaras med: Det finns typ ingen, om du inte köper en beggad som redan tappat allt värde, typ en 112a från 2014.

Hoj hoj, Omega- och Tudor-frälst här, som börjat snegla på Panerai på sistone.

En liten fundering: om jag gillar Luminor och tycker att det är rackarns trevligt med borstade boetter, har jag några andra val än titan, eller finns det (utgångna?) stålreferenser jag borde spana efter?

Stort plus för subsekund som ersätter index kl 9. Finns inte borstad stålboett är subsekund en punkt på måste-listan :)

En liten fundering: om jag gillar Luminor och tycker att det är rackarns trevligt med borstade boetter, har jag några andra val än titan, eller finns det (utgångna?) stålreferenser jag borde spana efter?

Stort plus för subsekund som ersätter index kl 9. Finns inte borstad stålboett är subsekund en punkt på måste-listan :)

Den tavellayouten du säker är rätt vanlig som hur är, tur för dig! Jag kommer inte på många borstade boetter på rak arm som inte är i Titan. Men enklast blir om du scannar watchbase.com (https://watchbase.com/panerai) och hittar det du söker

564 i titan... (som för övrigt skall säljas)
20200120_173356.jpg

1312 och 312 har borstad boett och är i stål. Lite utanför den tavla du tänkt dig.

Någon som har ett ej original 20mm Pre V skruvat att sälja till mig! Tack på förhand Med vänlig hälsning // Jonas

Tillbaka
Topp