• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Breitling Colt Skyracer

852742F0-1977-4975-8065-18EF58D1D38E.jpeg

Vi gjorde nyss ett nytt test och då bekräftades det att Skyracern var lika bekväm i ”Reflexbirans” (som vi säger här i Norrland) sällskap som...

EB155B86-3127-4668-8DC2-2739874BC8B7.jpeg

I ett lite mer uppklätt sammanhang!

6EF93584-06E0-4441-910B-248F6A043BA6.jpeg

En klocka för många tillfällen helt enkelt, trevligt med mångsidighet!

E6F54935-5F2D-4C3E-87F7-7A289959415C.jpeg

En liten miss i mitt tycke är att sekundvisaren INTE stannar rakt över sekundmarkeringarna... Nu äger jag inte fler batteridrivna ur för tillfället och kan inte kontrollera huruvida detta är ett vanligt förekommande fenomen? Men det kunde gärna ha fått vara lite mer exakt :)

84AE70C9-22B6-40E8-918C-9B18053661EB.jpeg

5FD8BA9D-C8FF-417E-8803-763F573C23BE.jpeg

Kunde ju vara ett antiklimax, själv tyckte jag den var sisådär. Inget jag sätter på min önskelista.

Det kunde det absolut ha varit! Det uppenbaraste jag kan komma på som dessutom flera andra sagt före mig är ju att den är sjukt lätt, ovanlig känsla för en klocka av den ”storleken” och utseendet. När jag tittar på den rent objektivt förväntar jag mig en annan tyngd.

Men jag får nog ändå säga att den växer på mig dag för dag, jag gillar den och kan absolut se den i min lilla samling. :)

Jag får den uppfattningen? Beroende på vad den ska fylla för syfte möjligtvis? En intressant fråga skulle ju kunna vara hur många som skulle kunna tänka sig att köra OWG med den? :)
Nä då är den kanske inte optimal. Ska dock tilläggas att den fått 98% handledstid hos mig sedan nov, då även kontorstid med kavaj :angel:

F991DADD-5E96-4BE9-9D47-14BFE2A191BE.jpeg

Så var det dags att testa även det gröna bandet, det flyger absolut i min mening! Kontrasten tycker jag blev riktigt trevligt, sen har man ju en bakgrund som är extra svag för gröna atteraljer ;) Klockrent, som man säger i götet!

OCH reaktionen är alltid så rolig bland folk man omger sig av, vår kära nyanställda utbrister tidigt imorse: Men!!! Ny klocka idag igen, du hade ju en svart igår! :hilarious: Underbart!

Man kanske ska sporta en speedy härnäst och köra igenom hela bandförrådet ;)

Nä då är den kanske inte optimal. Ska dock tilläggas att den fått 98% handledstid hos mig sedan nov, då även kontorstid med kavaj :angel:

Säg inte det :) Kul att höra, den växer som sagt även på mig dag för dag! Och än så länge denna veckan så har den 100% handledstid ;)

Hur funkar den under skjortan då tycker du?

E6F54935-5F2D-4C3E-87F7-7A289959415C.jpeg

En liten miss i mitt tycke är att sekundvisaren INTE stannar rakt över sekundmarkeringarna... Nu äger jag inte fler batteridrivna ur för tillfället och kan inte kontrollera huruvida detta är ett vanligt förekommande fenomen? Men det kunde gärna ha fått vara lite mer exakt :)

84AE70C9-22B6-40E8-918C-9B18053661EB.jpeg

5FD8BA9D-C8FF-417E-8803-763F573C23BE.jpeg

Sista bilden.
Jag stör mig mer på att Swiss ligger en bit bort från 6:an än Made, som nästan ligger i 6:an.

Säg inte det :) Kul att höra, den växer som sagt även på mig dag för dag! Och än så länge denna veckan så har den 100% handledstid ;)

Hur funkar den under skjortan då tycker du?
Den glider inte under skjortan på de flesta av mina skjortor, men eftersom att den är svart blir den inte så "in your face" ändå.

Min stålfisk går inte heller under skjortan och den skriker ju mer "hej titta på mig jag är en Breitling"

Den glider inte under skjortan på de flesta av mina skjortor, men eftersom att den är svart blir den inte så "in your face" ändå.

Min stålfisk går inte heller under skjortan och den skriker ju mer "hej titta på mig jag är en Breitling"

Det har du klart rätt i, och onekligen är det ju så att det finns en lite annan blingbling faktor i en stålfirre. För och nackdelar med allt! Men än så länge har den funkat bra till de mesta, det är ju fortfarande tyngden som man inte riktigt har vant sig vid, även om jag inte äger några större blysänke egentligen.

Men annars är det en riktigt prisvärd dinka tycker jag! Är supernöjd med min! :)

Ja onekligen, jag är väldigt fascinerad av den och skulle som sagt gärna ha den i min lilla samling. Men jag kan tänka mig att det är en stor kontrast att knäppa på sig lufträzzern istället för någon av dina andra krondinkor, rent viktmässigt ;)

Ja onekligen, jag är väldigt fascinerad av den och skulle som sagt gärna ha den i min lilla samling. Men jag kan tänka mig att det är en stor kontrast att knäppa på sig lufträzzern istället för någon av dina andra krondinkor, rent viktmässigt ;)

Det var bara ett plus att man inte känner av vikten, även om jag gillar lite tyngd i dinkor. ;)

Se till att öka på samlingen nu :)

Tillbaka
Topp