• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Breitling Colt Skyracer

Office life is hard:)
FA1901CD-1BCD-4A20-BD69-8BEC68BF7B97.jpeg

4674E838-663A-4F84-AB49-6F6D2A2293F2.jpeg

7A73DBA9-5F88-48DE-9A11-88E93FFB4F4D.jpeg

Snabba reflektioner efter en dag:
Lättburen.
Relativt tunn och smidig i förhållande till storlek.
Glider under manschetten.
Gillar tavlan och visarna som fasen, sitter ihop bra med hela klockans uttryck.
Den hade gärna fått vara ca 2 ca mindre, proportioneligt, hela boetten.

Jäkla påhitt med bandstiften:)
Jävla ball klocka ändå! Udda variant med gummit men samtidigt satt den ju jäkligt skönt. Kan ju hoppas på en lösning framöver för ngt canvas typ.

Jävla ball klocka ändå! Udda variant med gummit men samtidigt satt den ju jäkligt skönt. Kan ju hoppas på en lösning framöver för ngt canvas typ.
Gummit är riktigt skön men det ser ju helknäppt ut i hur det sticker ut från bandhornen som en kulle.
Någon form av bandstiftkonstruktion som möjliggjorde att det gick att byta till med fasta ”öglor” vore nice.

Dagens setup, MN-strap
36A9DE4F-C479-438A-9E5F-DBADC8BBF5F9.jpeg

Ja, bevis:)
F7F0A90D-7A0A-4BE7-B59C-9C35F921E768.jpeg

Min poäng är att lug till lug måttet är ganska stort, gummibandet med dess infästning gör att bandet pekar snett uppåt utan speciellt bra följsamhet och bandet i sig är tjockt.
Det blir som en bulle/puckel
C1DE1A72-0C15-44F3-96DD-C7965FAED6DC.jpeg

36D1E1C0-5B59-4578-B583-94CC066D9763.jpeg

8F990005-3F6F-4DE7-8869-ED525BCCC9A0.jpeg

Edit: jag har inga direkt små handleder,
18cm +
Oj jag som trodde du hade redigert taniga handleder. Mina är typ 17,5 cm och jag har absolut inga problem som du beskriver, min handled kanske är "plattare/bredare" :p

Dags att summera och packa ihop Skyracern efter mindre än en veckas testande och bärande
IMG_0182.jpg

SÅ mycket har redan skrivits i tråden så jag ska försöka mitt bästa att ta mina intryck och lägga till någon ny vinkel på testandet.

Det roligaste med klockan tycker jag är materialvalet, kan Breitling spinna vidare på det och göra någonting mer likt en nutida tolkning av 1st gen Superocean med mer genomarbetad bandinfästning så skulle jag se fram mycket mot en sådan release coh förmodligen handla.
Breitlight ger verkligen ett robust men väldigt lätt intryck, jag gillar också den råa ytan.

Första försöket med Breitlight var ju jättepucken Hurricane på 50mm, har provat en sådan och fick mest känslan av att släpa runt på en väggklocka på armen storleksmässigt även fast den knappt känns eftersom den väger så jäkla lite.
Breitling-Avenger-Hurricane-aBlogtoWatch-3.jpg

På så sätt är Colt Skyracer ett steg i helt rätt riktning med sina 44m
Breitling-Colt-Skyracer-Breitlight-cover-main-thumb-2048x1365-33109.jpg

Blir spännande att se var Breitling tar vägen i nästa steg med detta material, hoppas som sagt på något Superoceanliknande concept med Breitlight.

Nu åker klockan till Bratte-entusiasten @TiE med matchande klädsel:)
Imperial-TIE-Fighter-Pilot.jpg

Tack för mig!
//Wesslan

Det blir ingen utförlig recension från mig. Hinner inte få ihop något som kan konkurera med tidigare inlägg. Tyckte det var en trevlig klocka, lätt på armen och säkert väldigt tålig. Irriterar mig alltid på kvartsverk där inte sekundvisaren träffar sekundmarkeringarna när den hoppar, likadant här. Gummibandet som satt på, passade min handled bra och var skönt. Men vet inte om jag skulle vilja lägga 17-20 kkr på den (beroende på rabatt).

Tillbaka
Topp