• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Breitling Colt Skyracer

Camo00

Patek
Tror inte det är ett straff eller val för att det är en budgetklocka. Är inte bandfästningen en "remake" eller flört på någon gammal lösning på typ modellens föregångare?

Förstår dock din poäng, klockan är så jävla grym så det hade varit perfekt att kunna byta till valfritt band :)
Du har säkert rätt!
Vinner jag den kommer det bli nato för hela slanten, har lite svårt för gummi.
 

Camo00

Patek
Jag vill så gärna gilla denna, men den är för lätt och för stor och för låst till gummi. 41 mm och vanliga bandstift så hade den varit grym! Tror inte jag hade köpt den efter att ha provat. :(

Jag gillar tunga klockor på länk och läder. Har pyttesmå handleder så max 41-42 mm... Colten stannar! :)

20180107_220213.jpg
 

Esh

Omega
2-Faktor
Nu har klockan anlänt! Har inte haft en klocka på armen sedan: hör och häpna!!! Maj 2017! Så det är minst sagt ovant att ha något sittandes där.

Första intryck:
Trevlig!
Onödigt knöligt att få på bandet, men nu är klockan på så den lämnar ju inte handleden på en vecka!
Något svåravläst, lite mycket meck på tavlan men är ju somsagt ovan med både klocka och breitling.

Black on black on black!
8A5F0486-FF71-4FB9-89D9-D370CD2845B0.jpeg


Anyways: vart är vi på väg?

10 Poäng
03A30DF2-FB3A-4571-9A67-48B33057FFAB.jpeg
 
Senast ändrad:

Esh

Omega
2-Faktor
Då var det dags! Klockan har suttit på armen sedan överlämnandet undantaget photoshoots.

Summering:
Trevlig beater som numera känns lätt-avläst och som har alla funktioner jag önskar. Har aldrig tidigare ägt eller provat en klocka över 5-7tkr-klassen och finishen är helt annorlunda än vad jag är van vid, den känns oavsett materialet väldigt välbyggt och tillverkad med perfektion.
Angående vikten på klockan så till en början var det en besvikelse att en "finare" klocka kändes som luft och således inte ingav känslan av god kvalité, detta försvann efter några dagar på armen och nu på slutet har jag verkligen fattat tycke för klockan och dess charmiga vikt. Det är ingen klocka jag skulle använda vid finare tillfällen men en klocka som känns tålig och helt perfekt för det vardagliga livet och dess utmaningar, uppskattar verkligen att aldrig behöva ta av klockan utan att den kan sitta på armen oavsett om man sover, duschar, tränar eller jobbar. Klockan växte helt klart efter en veckas användning och det är verkligen en klocka jag skulle önska ha i samlingen.

För att dra några citat från mina nära som fick kika på klockan en sväng.
Flickvän - Du, klockan är faktiskt väldigt fin, men jag kommer inte erkänna att jag sagt det!
Nära vän - Klockan är riktigt snygg, har kollat på många liknande fast från Triwa.
De är ju i sig inte några personer med något vidare större klockintresse men tror ändå att klockan tas väl emot av gemene människa för dess egenskaper och utseende.

För att avsluta så följer mina två sista bilder på klockan och jag önskar kommande testare glädje av klockan!

IMG_2001.JPG
IMG_3023.JPG
 

PCB

Audemars
Jahapp dags för en recension, inte lätt att tillföra något av värde efter 10 andra hårdtestare:)
Så jag nöjer mej med en enkel + och - lista

Saker jag gillar +
+ tooligheten
+ vikten
+ visarna
+ svart datumskiva
+ Breitlingvingens silverfärg
+ Bretlings brillianta AR

Saker jag inte gillar-
- bärs större än de flesta Brattar
- sifferindex typsnitt ( känns moraklocka)
- värdelöst armbandssystem
- Lume
- känns billig

Sammanfattning:
Stor bekväm plastklocka som är alldeles för dyr sett till vad man faktiskt får.
Rekomenderar att lägga till ,och gå på en Aerospace som i jämnförelse ,är mycket mer klocka för pengarna.
Eller går man på min favoritbeater Marathon Navigator och får en kompetent toolklocka i rätt storlek ,med äkta militär koppling och tritium , för runt 2K ;)
Märk väl ,att detta omdöme kommer från en total Breitlinglover!, som provat det mesta detta märke har att erbjuda, vanligtvis får man enormt mycket klocka när man väljer Breitling, men denna klocka är undantaget som bekräftar regeln,,,,,,tyvärr .

Åsså lite bilder:
C5809F95-C981-4500-BA1B-4C42E5762586.jpeg

438A2B88-50AA-4421-AC3C-9D76344B9469.jpeg

20312081-854D-4EA8-8D5F-08A224ADA18F.jpeg

*

B0E98C32-9C0F-4CCB-A186-571342A830CD.jpeg

86D9C91C-250B-4206-AF67-294E01B1960B.jpeg

235CDF93-2E24-427D-A584-F505ADCEF93B.jpeg
 
Senast ändrad:

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Idag kom lappen från Postnord som jag väntat på.. RR

Vinterförkyld och smårisig skyndar jag hem
0DC87875-D97C-4259-909B-B51D833AF938.jpeg

För att slänga upp fångsten på bordet
963930FA-25C7-4065-BC1D-2D86B649D4F6.jpeg

Och sätta kniven i bytet
6666D0B8-D980-47B4-801B-D1E44F5F7131.jpeg


Tre snabba intryck:
-Större än jag förväntat mig
-Löjligt lätt
-Jag kommer bli galen på gummiarmbandet:)
5C1DC337-1AC8-4696-8FC7-BC6148C4ECCA.jpeg

45A93A07-FE51-4DD0-830F-253E7CB8D5A8.jpeg

TBC
 

TFK

Omega
Grymma bilder och mycket intressant att få ta del av era erfarenheter och synpunkter på Skyracern!

Jag har varit sugen på en Skyracer som "sommarklocka" och beater ända sedan jag fick testa en bekants klocka i somras. Tyvärr kan jag inte förstå varför de valt ett så pass idiotiskt system för armband. Hur tänkte Breitling då? Personligen är jag inte något stort fan av gummiarmband och den aktuella lösningen gör mig lite skeptisk då det verkar bli lite muppigt med exempelvis ett nato..
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Hur tycker du att det funkar med nato? Jag var inne på köpa en aerospace/chronospace, men det kanske får bli en skyracer ändå..
Hyffsat, men det gäller att välja ett band som inte är för mjukt (flexar mkt) eller smalt med tanke på ”bandstiftens” konstruktion.
Personligen föredrar jag hela, riktiga stift.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Office life is hard:)
FA1901CD-1BCD-4A20-BD69-8BEC68BF7B97.jpeg

4674E838-663A-4F84-AB49-6F6D2A2293F2.jpeg

7A73DBA9-5F88-48DE-9A11-88E93FFB4F4D.jpeg

Snabba reflektioner efter en dag:
Lättburen.
Relativt tunn och smidig i förhållande till storlek.
Glider under manschetten.
Gillar tavlan och visarna som fasen, sitter ihop bra med hela klockans uttryck.
Den hade gärna fått vara ca 2 ca mindre, proportioneligt, hela boetten.

Jäkla påhitt med bandstiften:)
 
Topp