• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Steel GSTS110D-1A

JaTack

Rolex
2-Faktor
Lite utprovning av julklappar!
image.jpg
Hehe slit inte ut den allt för mycket ;)
 

Freddie L

Panerai
Med en 4-åring och en 6-åring så är det en högrisk-aktivitet att köra bilbana... De har inte "lärt sig" (har inget intresse av) att modulera gasen, så det far bilar genom luften! :)
 

Freddie L

Panerai
Då bör den dyka upp hos TQM snart! Jag passar på att skriva några tankar så länge.

Boetten är fet! Känns gedigen trots att de har klämt in lite plast i konstruktionen. Jag tycker den är grymt snygg och toolig, skruvarna på ringen hjälper till.

Tavlan är snygg! Ett riktigt djup kombinerat med de upphöjda och vinklade indexen gör att det händer grejer. De digitala subdialsen och lite röd text gör att man aldrig kan anklaga den för att vara tråkig, och jag tycker inte heller att det är för mycket. Visarna är kanske lite för enkla och med klen lume, men så ser man att minuten bara rör sig var 20:e sekund. Och plötsligt är de förlåtna. Belysningen funkar bra, men kunde faktiskt fått vara ännu starkare. Ett plus att belysningsautomatiken funkar så bra när man lärt sig "knycken", minus att lampan släcks efter ett par sekunder trots att man håller inne knappen.

Länken är sjukt lätt och rasslig när man håller i den, känns som den är gjord av gamla ölburkar. Lite synd då den är så välarbetad i övrigt, tex att korta länken är ju genialiskt enkelt. Fast faktum är att den sitter bra på min arm, och nyps inte.

Att bära den är lite av ett projekt för mig, jag har inte riktigt armarna för den. Att få den under något klädesplagg är bara att glömma, knappt under jackan... Den får uppmärksamhet av sin omgivning, den går inte att smyga med, och jag hörde bara positivt. Den innebär ett klart hot mot sin omgivning, man får ta det försiktigt med dörrkarmar och i närheten av barn.

Så... Jag gillar den verkligen! En massiv kompromisslös toolig och rå... ...ja, jag vet inte vad. Som vardagsbeater föredrar jag en mindre klocka. Som badklocka är nog vanliga G-Shocken trevligare och snyggare. Och det är knappt jag vågar visa mig på stan med den, den förmedlar inte riktigt det jag vill. Jag vet alltså inte riktigt vad man ska ha den till, men jag kan absolut tänka mig att ha en. Kanske skulle man prova adaptrar och nylonband, för att tona ned den en aning.

Tack för chansen att få prova!
 
Så, nu har jag haft den "lilla" rackaren i en vecka och försöker mig på en liten sammanfattning.
Stor är den och även hög men ändå inget som stör direkt.
Eftersom jag ytterst sällan bär skjorta varken i jobbet eller privat så har jag inte upplevt några "machete" problem.
Länken är ju jäkligt smidig att korta/förlänga med den konstruktion den har så plus på det.
Tavlan är lite väl fullproppad med pryttlar för min smak vilket kan göra den lite svår att läsa i vissa lägen. Belysningen är en smärre ficklampa och har den smarta funktionen att den vid rätt knyck på handleden lyser upp under några sekunder utan fipplande med knappar.
All in all en rätt kul klocka som jag gärna vinner;)
image.jpeg
image.jpeg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Fick ett paket idag, Jag förmodar att det är från Herr @the quiet man. Tydligen har han skickat en rosa vattenkokare till mig :D
Nu blir lite gym innan paketöppning.
To be continue....
20160105_200500.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
20160105_220723.jpg

Första intrycket.....
Gillar den skarpt! Den va oväntat lättare än va jag trodde trotts sin "enorma" storlek. Sitter också riktigt bra på armen och länken följer handleden skönt och fint jämfört med sina bröder vars plastband kan lämna en glipa (gillar dom ändå ;)).
Riktigt härlig klocka som enligt mig funkar till mer än att "bara" vara en beater då den också är riktigt snygg!
20160105_220914.jpg

G-Steel tillsammans med sina bröder :)
God fortsättning!
 
20160105_220723.jpg

Första intrycket.....
Gillar den skarpt! Den va oväntat lättare än va jag trodde trotts sin "enorma" storlek. Sitter också riktigt bra på armen och länken följer handleden skönt och fint jämfört med sina bröder vars plastband kan lämna en glipa (gillar dom ändå ;)).
Riktigt härlig klocka som enligt mig funkar till mer än att "bara" vara en beater då den också är riktigt snygg!
20160105_220914.jpg

G-Steel tillsammans med sina bröder :)
God fortsättning!
Ja ja, men hur var vattenkokaren då?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
20160105_220723.jpg

Första intrycket.....
Gillar den skarpt! Den va oväntat lättare än va jag trodde trotts sin "enorma" storlek. Sitter också riktigt bra på armen och länken följer handleden skönt och fint jämfört med sina bröder vars plastband kan lämna en glipa (gillar dom ändå ;)).
Riktigt härlig klocka som enligt mig funkar till mer än att "bara" vara en beater då den också är riktigt snygg!
20160105_220914.jpg

G-Steel tillsammans med sina bröder :)
God fortsättning!
Nästa gång får den vara med och gymma ;)

Saknar den lite nu om jag ska vara helt ärlig, blir nog en stål-shock under året!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Go kväll allesammans! Stålisen har provkörts i den tuffa förskolemiljön dom senaste dagarna och har klarat jobbet galant. Tyvärr har inte Stålisen fått lika många smickrande kommentarer som min rosa G-Shocken fått...
20160108_153523.jpg
Edit: tyvärr @JaTack men de blir inte en stålis till kostymen och imorn så kanske han får kanske följa med och gymma om jag kan motarbeta vad ja tycker om klockor (träningsklockor är ok)på gymmet!! (Får allergiskt reaktion på människor som har klockor med stållänk i gymmet!)
 

WBergdahl

Panerai
Fan, jag vill testa den här typ NU!
Aja, får helt enkelt hålla ut och vänta på min tur... :( Då kommer den iaf att få vara med och valla skidor, slipa stålkanter och vässa hockeyrör :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Edit: tyvärr @JaTack men de blir inte en stålis till kostymen och imorn så kanske han får kanske följa med och gymma om jag kan motarbeta vad ja tycker om klockor (träningsklockor är ok)på gymmet!! (Får allergiskt reaktion på människor som har klockor med stållänk i gymmet!)
Hehe, det är bara att gå mot dig själv och testa. Men finns en överhängande risk att den kommer vara ivägen ;)

Fan, jag vill testa den här typ NU!
Aja, får helt enkelt hålla ut och vänta på min tur... :( Då kommer den iaf att få vara med och valla skidor, slipa stålkanter och vässa hockeyrör :)
Det ser jag fram emot :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Första intryck:

Stor pjäs - men den bärs bra.
Mycket tack vare att den saknar krona.
Inte så tung som man kunde befara att en stridsvagns-g-shock skulle vara.
Länken känns gedigen och klockan sitter bra (läs still) på armen.
20160112_152532.jpg
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Mastodonten kommer den här veckan få vila från tokigheter då jag av läkare är ombedd att avstå från fysiska sådana.
Idag har den fått följa med och hämta paket från Japan och sen till jobbet. Inte så spännande men en bild på stor- vs. normalklocka kan man ju kosta på sig.
CredorGshock[1].jpg
 
Topp