• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

image.jpeg

Datum ställt och på sekunden synkad med fröken ur.
Spontan första känsla: väldigt smidig att ställa in. Extra bra med stoppad sekundvisare när man ställer tiden. Det saknar min Speedy.

image.jpeg

Datum ställt och på sekunden synkad med fröken ur.
Spontan första känsla: väldigt smidig att ställa in. Extra bra med stoppad sekundvisare när man ställer tiden. Det saknar min Speedy.
Intressant! Jag mätte aldrig, men jag fick en känsla av att den drog sig en del för jag upptäckte efter några dagar att den gick lite väl mycket efter.

I ganska många veckor har jag oroat mig för bandhornen efter att sett bilderna som lagts upp här. Trodde att det enda man behövde hålla koll på vid klockinköp var att diametern inte översteg 42mm. Detta var innan det visade sig att vissa klockor kan ha en efterhandsmarknad som lagerfordon.
new%20big%20red.JPG

Har tunna handleder, men bär klockan ganska högt upp på handen. Fatta era mentometerknappar och säg om det funkar eller inte?
image.jpeg

I ganska många veckor har jag oroat mig för bandhornen efter att sett bilderna som lagts upp här. Trodde att det enda man behövde hålla koll på vid klockinköp var att diametern inte översteg 42mm. Detta var innan det visade sig att vissa klockor kan ha en efterhandsmarknad som lagerfordon.
new%20big%20red.JPG

Har tunna handleder, men bär klockan ganska högt upp på handen. Fatta era mentometerknappar och säg om det funkar eller inte?
image.jpeg
Flytta bak den lite så tycker jag den fungerar! :)

Eftersom vridningen sitter på insidan av glaset känns tavlan väldigt stor. Designen gör att jag hellre vill krypa in i en Spitfire än i en dykardräkt med den här klockan.
Det stora glaset är nog också en bidragande orsak till att den känns större än 42mm.

image.jpeg

Klockan är nu på väg till förste man igen för att sluta cirkeln av den här passarounden. Det var en trevlig vecka med divern och helhetsbedömningen är att jag gillade klockan. Hade bandhornen varit något kortare skulle klockan få högre poäng.
Vridningen på insidan ger mycket glas och inte så mycket boett. Den känns på så vis mer dressig, men storleken är fortfarande närvarande och jag skulle därför inte känna mig riktigt bekväm med den till kostym.
Något jag verkligen gillade var tavlan som var väldigt ren och inte, likt vissa moderna dykare, bestod en halv roman av specifikationer. Det tillsammans med den svarta och ljusgula färgsättningen skapade en härlig vintagekänsla.
Det hade dock inte skadat med lite mer lysmassa eftersom det här i Norrland blir mörkt nått jävulskt på vintern. Har den inte minuterepeater måste klockan vara dränkt i lume för att fylla sin funktion. :D

Vill passa på att tacka för passarounden och önska samtliga deltagare lycka till i utlottningen!!

Då är cirkeln snart sluten. Utlottning sker på lördag kl 17:55. Kanal 4, Keno är utlottningssystemet för denna gång.
Vi har nummer enligt turordning i passarounden. Jag har 1, näste man 2 osv osv.

All cool?
Inte för att jag är med i passarounden men är det första siffran som kommer upp i programmet som gäller eller funkar det?

Skriv ut vilken lista som gäller så det inte blir några konstigheter.
Här är listan vi lottar efter :)

1. Sjobedan – skåne
2. Viktor.L – Lund
3. Jabla – Helsingborg
4. André – Skåne
5. JaTack – blekinge
6. Hollow123 – göteborg
7. Marcus Uggla – göteborg
8. The lord – göteborg
9. Moorflax – Norberg (ev västerås)
10. Filthywatch – västerås
11. BoEtt – Kumla (söder örebro)