• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Oris Aquis Date

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Trevlig fredag allesammans!

Idag fick jag ett erbjudande från en Oris AD med ett bra pris på en Oris Aquis Date för att skapa en Passaround med. Jag kunde inte låta bli, även om jag samtidigt kör en annan passaround med en Longines HydroConquest.

Klockans ref: 01 733 7730 4135-07 8 24 05PEB

Antal Deltagare: 25
Pris: 560kr

För att delta PMar du mig eller skriver i tråden att du är med. Dock är det är först när du Swishat som ditt deltagande är bekräftat. Om det uppstår problem med din period (alltså om du vill byta vecka pga resor eller annat) så kan det säkert ordnas.
  • Det är först till kvarn som gäller
  • Deltagarna testar klockan i högst en vecka och därefter skickas den vidare till nästa person. Klockan ska skickas som Rek, och detta står deltagarna för.
  • Varje deltagare uppmanas att skriva några rader om klockan (ett exempel är för och nackdelar) i den här tråden med bilder på klockan.
  • Efter att alla 25 personer haft klockan i en vecka vardera ska klockan skickas tillbaka till mig och därefter utlottas slumpmässigt till en av de 25 deltagarna.
För att få delta vill jag gärna att du är en aktiv medlem med ett antal inlägg. Det skulle inte skada med en referens eller två i din Good-Guy tråd heller.

Specs:
Diameter: Ø 43.50 mm
Boett: Borstat/polerat stål
Baksida boett: Repskyddat safirglas
Armband: Borstat och polerat stål
Urtavla: Blå med självlysande markeringar indexmarkeringar, självlysande visare
Spänne: Viklås i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel (ring): Keramik stål, svart, vridbar motsols
Urverk & Funktioner
Urverkstyp: Automatiskt, självuppdragande
Sekundvisare: Svepande
Urverk: Med 26 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 38 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 30 ATM
Övrigt: Skruvkrona

Lite bilder:
73377304135mb-big2.jpg
Oris-Aquis-Date-Gradient-Blue-4.jpg
oris-aquis-date-73377304135mb-1.jpg
Oris_AquisDate_017337730_01.jpg



1. @TobiasD
2. @Fadeway
3. @Holmqvist
4. @Hoffa
5. @GordonG
6. @Defiant
7. @EmilW
8. @Azaz
9. @Tre333
10. @Trollskogen
11. @tengel26
12. @MrRolex
13. @larra64
14. @popeofdenim
15. @Gözzer
16. @Maxis554
17. @TheTaleTeller
18. @Sveddan
19. @yolo
20. @cornil
21. @3nduro
22.
23.
24.
25.
Jag tar gärna en av platserna, om de inte redan är gångna...
 
Topp