• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Oris Aquis Date

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ursäkta alla fördröjningar med röda dagar och sådant. Men idag skickas klockan iväg till näste man på listan. Jag känner mig lite snäll så jag skickar med mitt länkförkortnings/längningsverktyg och en sats att göra det på :)

image.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Första intryck. Rejäl pjäs, det känns att den sitter på armen. Gillar att länkarna sitter med skruvar dock så behövde jag inte korta ned den något. Det blåa är väldigt subtilt och ser mer svart ut. Är ledig imorgon så då får jag se den i dagsljus. Här kommer första wristshoten

3CBD0F7B-BF40-4C80-BE95-C987DFA730C6.jpeg
Snyggt där!

Kände samma, den ser dock helt fantastisk ut i solljus!
 

Fadeway

Omega
Efter närmare testande kommer jag gå till en lokal urmakare och korta länken imorgon, mest för att jag är sjukt nojig att göra sånt själv ;) Detta för att p.g.a. att klockan är så tung så tror jag den kommer vara mycket bekvämare om den sitter lite tightare.
 

Fadeway

Omega
Nu börjar tiden med klockan gå mot sitt slut, kommer med en slutrecension imorgon efter jag lagt den på lådan. Vill nästa person i kön vänligen skriva sina uppgifter till mig så jag kan lämna in klockan till PostNord imorgon :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Såja! Aquisen landade hos mig idag.

Har ägt två aquis tidigare så denna var inte någon nyhet för mig, förutom den magiska sunburst tavlan. Längtar efter att få se den live i sol, om det nu blir någon sol denna vecka. :)
Det dom jag haft tidigare var förra modellen, men jag ser inte någon direkt skillnad mor denna.
Annan krona, tunnare länk som man faktiskt kan bära. Den förra vägde nog in på 175 gram, bara länken.
Första intrycken?
Samma goa kvalitet som jag minns.
Habegär? Japp, direkt.
Är nog svårt att hitta en klocka som ger lika mycket ”pang för pengen”
Givetvis, bilder....

8D7576E8-9F53-4D92-BE19-54987482D692.jpeg

6F0F93C7-4DFE-49DE-99C8-90B747C49E1B.jpeg

Fint packat av tidigare provare. :)
 
Topp