• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

  • Omröstning

    Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

    Röster: 25 75.8%

  • Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .

parasec

Rolex
2-Faktor
Det låter mycket bra. Alla väljer två nummer var, först till kvarn.

Här är de nummer som är tagna, bara att välja och komma överens om resterande.

1. @A.Edfalk
2. @parasec
3. @Crane
4. @parasec
5. @OskiP
6. @Derix
7. @Casual Bum
8. @Crane
9.
10. @Remofflan
11.
12. @Grummel
13. @Casual Bum
14.
15. @Grummel
16.
17.
18. @Affe
19.
20. @OskiP
21.
22. @Remofflan
23. @Scaramanga
24. @A.Edfalk
25.
26.
27. @Scaramanga
28. @Derix
29.
30.
31.
32.
33. @Affe
34. @Maxer
35. @Maxer
@Staafen
Kan man lägga till denna även på förstasidan i första inlägget? Blir lite smidigare att hitta.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag har en liten idé som jag vill ha er input på. Vi är ju 15st men har 35 nummer. Vad tror ni om att avsätta några nummer till BRIS eller BCF? Dvs dras någon av dessa fem nummer säljer vi klockan och ger bort pengarna till någon av dessa organisationer. Hur många nummer vi väljer kan vi isf bestämma gemensamt, dvs mellan 1-5st.

Bara en tanke. Vad tycker ni som varit med i passarounden?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en liten idé som jag vill ha er input på. Vi är ju 15st men har 35 nummer. Vad tror ni om att avsätta några nummer till BRIS eller BCF? Dvs dras någon av dessa fem nummer säljer vi klockan och ger bort pengarna till någon av dessa organisationer. Hur många nummer vi väljer kan vi isf bestämma gemensamt, dvs mellan 1-5st.

Bara en tanke. Vad tycker ni som varit med i passarounden?
Kör på alla nummer som inte blir tagna av någon av oss tycker jag! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har en liten idé som jag vill ha er input på. Vi är ju 15st men har 35 nummer. Vad tror ni om att avsätta några nummer till BRIS eller BCF? Dvs dras någon av dessa fem nummer säljer vi klockan och ger bort pengarna till någon av dessa organisationer. Hur många nummer vi väljer kan vi isf bestämma gemensamt, dvs mellan 1-5st.

Bara en tanke. Vad tycker ni som varit med i passarounden?


GRYM idé @Staafen! Och så tycker jag att vi splittrar på summan vi får in, kan tycka att vi kan skänka till fler hjälporganisationer för barn.


Kör på alla nummer som inte blir tagna av någon av oss tycker jag! :)


Håller med @A.Edfalk att vi kör dom 5 resterande numren till/på välgörenhet!
 
Senast ändrad:

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ja då har klockan suttit på armen en dag och vad är då intrycken....

Eftersom jag är utrustad med en smal och platt handled så visste jag inte riktigt vad jag skulle vänta mig men jag måste säga att med tanke på hur kort den är L2L så passar den kanon, dock är höjden inte särskilt rolig. Hade en skjorta på mig tidigare och då var det inte smidigt... Tyvärr har jag inget band att byta till som drar ner höjden men jag tror att det skulle göra susen.

I övrigt så är jag väldigt förtjust i tavlan och likaså hur bra visarna passar ihop med tavlan.
Ikväll blir det att ladda upp den och ha den jämte sängen för att testa om det är vanligt seikodrag i lysmassan.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Jag tycker inte riktigt den lyste som andra seiko jag har/haft.
Sedan är det ju bara visarna och index klockan 12 som har lysmassa.
Så på denna punkt får klockan dessvärre inte godkänt.
Tavlan är dock fortfarande en favorit när man tittar på den :)
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Ja då har en dag till passerat på kontoret med klockan på armen.
Tavlan är fasen grym, skulle man vinna lottningen så kommer jag definitivt behålla den men ett annat band skulle åka på. @Affe hade ju en grym genomgång tidigare i tråden där man fick en bra uppfattning om vad som passar så den har man fått leta upp igen.
Den är helt klart en frisk fläkt i förhållande till mina andra klockor.
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Jättebra idé gällande välgörenhet och forskning. Jag kommer själv att köra en auktion om jag vinner den, precis som jag redan lovat här: https://klocksnack.se/threads/passaround-seiko-gaara-srpf71k1-bilder-m-m.143584/post-3806201

För att förtydliga såblir det en sån här auktion:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jättebra idé gällande välgörenhet och forskning. Jag kommer själv att köra en auktion om jag vinner den, precis som jag redan lovat här: https://klocksnack.se/threads/passaround-seiko-gaara-srpf71k1-bilder-m-m.143584/post-3806201

För att förtydliga såblir det en sån här auktion:
Men utlottningen sker efter alla har haft sin vecka?
 
Topp