• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Seiko Padi.

M.U

Rolex
Det är koolt att åka koolektivt :D
1489645853192-172775253.jpg
 

M.U

Rolex
Lite småfunderingar såhär efter ett litet tag...

Jag hade velat se klockan utan "pilen" som sitter vid 12-markeringen och minskat markeringarna vid 12 och 6 för att få mer tavla av klockan då den är magisk :)
Jag hade kantat till boetten lite då den är väldigt rund. Flyttat ut pärlan lite på beseln då den försvinner ner i ringen. Kanske skippat dagvisning? Gillar dock att kronan är kl 4 och älskar djupet i tavlan :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Med @hollow123s reseberättelse i bakhuvudet (klockan fick vänta på hotellrummet... det vet ju alla att det är på hotellrummen det händer) och @jablas ord "jag har haft den före dig" ringande i huvudet öppnade jag lådan där Padin legat i torrt förvar under hemfärden, man vill ju inte gärna utsätta en dykare för göteborgskt vårregn. Det krävdes endast en enkel okulärbesiktning för att se att den fått en tuff start på livet.
IMG_0645.JPG

Jag kollade upp den för säkerhets skull.
IMG_0642.PNG

IMG_0639.JPG
 
Topp