• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Passaround: Sinn 358

Och ett jämförelsehandledsskott med min GMT. :)

WP_20140210_027.jpg

Das Flieger har landat och sitter stabilt på handleden! Tack jabla för ett fint packat paket! Börjar med ett handledsskott och en bredvid
gyqyhabu.jpg
Speedyn som får ligga på hyllan och återhämta sig en vecka. Återkommer med mer bilder under veckan!
e7a2e8u7.jpg

Tyckte det var en välbyggd klocka som gav mycket för pengarna och var ett intressantare val än min arbetskamrats Longines HydroConquest Chronograph som kostar ungefär lika mycket. Dessutom satt den bättre på armen med sitt rundade boettlock.
Kändes som väldigt bra byggkvalitet på den och jag kommer att behålla den om jag vinner utlottningen. Gångavvikelsen när jag hade den var mindre än 10 sekunder på 5 dagar.
Avslutningsvis en bild tillsammans med en svensk flygkamera.

WP_20140209_002.jpg

Har ju helt glömt bort att jag snart ska vinna denna prima klocka! Kul att det börjar dra ihop sig och hoppas på lite sköna bilder från de avslutande deltagaren så att vi får förföriska minnet lite. :)

Helt utan förvarning dök det upp en holländs motståndsledare vid namn Mykeys på vårt provisoriska högkvarter. Med sig hade han en futuristisk tysk kronograf, som passar utmärkt när man sitter inklämd i Arnhem och väntar på förstärkningar...

DSC_0265.JPG
DSC_0264.JPG
DSC_0258.JPG
DSC_0255.JPG

Ja, efter detta högst dramatiska överlämnande har nu Sinnen gått vidare till siste man tillika Passaround-startaren själv. Slutet närmar sig... Jag gillade Fliegern och tycker kvalitetsintrycket är gott. Jag stör mig dock på 22mm bandbredd men förövrigt var det en trevlig bekantskap. Njut nu av klockan Camo00 så ser jag fram emot utlottningen!

Slängde på ett grått nato, blev riktigt bra!!

Än så länge gillar jag klockan skarpt.

Plus:
- Perfekt storlek
- Grym krona och knappar
- Grym tidshållning
- Lättläst, särskilt i mörker
- Mycket bekväm, med rundad bakboett
- Älskar plexit!

Minus:
- Hade varit snyggare med polerat stål
- Lättrepad
- Gillar inte riktigt formen och kanterna på boett och ring
- Hade varit snyggare med smalare bandbredd, särskilt till jämntjocka band...

DSC_0271.JPG

Længtar tills att jag har flyttat tillbaka till Sverige igen så att jag också kan vara med på sådana hær roliga saker! :)

Klockan ser riktigt fin ut! Grattis till vinnaren nær han/hon blir annonserad! :)

Tillbaka
Topp