• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Passaround: Sinn 358

Fick precis klockan levererat till dörren på jobbet av Laurentius fru/sambo, tack för den servicen!
Skickar med några bilder men kommentarer kommer senare.
yguza8yn.jpg

qaharyqy.jpg

jysyta4e.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk

Vi kan väl säga gråbrun då.:)

Skulle verkligen vilja ha något liknande fast svart läder och röd tråd till min Oris dykare men jag vet inte om det går då den har lite speciella luggar.

Kör för gråbrun då...
Har tidigare gjort en kraftig strap till Oris Carlos Coste LE som har 10 mm infästning. Finns bild på min blogg. Vi kan höras senare på PM om du vill.

Dags för mig att sammanfatta min tid med 358:an

Bra storlek, lättavläst tavla, föredömligt lätt att byta armband med lugholes, Jag behövde aldrig justera länken så det vet jag inget om men det verkar funka bra då det görs med insexskruvar.

Länken och spännet känns solid och stabil, bekväm på armen. Men jag kommer inte riktigt överens med utseendet. AWStrapet är som armband sett det snyggaste och väldigt bekvämt men på klockan är nog originalbandet från Sinn det snyggaste. Mycket bekvämt även det.

Favoriten är nog ändå mitt Orangea Zulu. Jag kommer inte riktigt överens med Nato då det blir lite för tunt och "flimsigt". Skulle jag vinna utlottningen skulle jag nog skaffa ett olivgrönt Zulu, kanske rent av ett 5 rings Zulu.

Men mest troligt är att om jag vinner kommer den nog hamna på Köp&Sälj. Jag har inte fastnat för det kupade glaset och det är något som stör mig med visarnas utformning, Jag gillar betydligt bättre IWC's stil på flygarur som tex 3717, 3777 eller Mark XVII.

120428175851401110rgi.jpg

Slutord:
Sinn 358 är/var en trevlig bekantskap men ingen Keeper för mig. Klockan kommer skickas vidare till näste man.

Turnéen går vidare: dagens stopp, Landvetter.

Första intryck. Solid.
Mycket Tyngre än den för mig pyttiga 356 som jag hade innan. På armen känns den som min gamla headwind, vilket är ett gott betyg. Länken är en av klockvärldens bekvämaste och really pretty. Storleksmässigt perfekt ( för mig )
Skulle jag ha den stora turen att vinna ägarskapet av denna är chansen stor att det kan bli en keeper.

Wristskott:
vesuny3e.jpg

iPhone | Tapatalk

Att det är ett 7750 i känns inte som en överraskning. Rotorn får hela klockan att vibrera när man rör sig snabbt. Hemtrevligt! ;)

Jag har bara kört 358 sedan jag fick den, på länk. Idag har den varit med på bl.a. Tanddragning. Bankmöte. Restaurangbygge, med bl.a. Öllyftning. Glasdisk. Kaffekokning. Gardinstångsfix. Vinkylsfyllning. Imorgon blir det barbygge och ( eventuellt ) smygöppning.
Oavsett syssla har sinn'en inte klagat. Duktig klocka.

Turen har nu kommit till mig och jag måste säga att jag blev positivt överraskad av att en såpass tung (176g) klocka sitter så obemärkt på handleden.
Den blev kvar på armen av bara farten över natten trots att Rxxx-historiken är okänd. :)
Borde kanske kört en ordentlig tvätt innan jag började använda den.

WP_20140206_002.jpg

Lädret från cheepo63 är nog mitt favoritband till den här klockan förutom länken, tyvärr har söljan försvunnit under vägen så jag kan inte använda det en hel dag utan bara hemma på kvällen men det sitter väldigt följsamt och skönt.

WP_20140207_005.jpg

Några bilder jag tog häromdagen när jag provade olika band.
Först ett lädernato jag hade liggandes men jag tyckte det var för tunnt och lite elastiskt.

WP_20140206_012.jpg

Sedan det vanliga svarta natot som följde med klockan men där tyckte jag den satt högt och vingligt eftersom baklocket är så rundat.

WP_20140206_015.jpg

Originallädret tyckte jag var lite för klent för klockan.

WP_20140206_017.jpg

Passade även på att göra rent länken i ultraljudstvätten.

WP_20140206_013.jpg

Det har försvunnit en skruv till en länksprint och spetsen på bandverktuget har gått av under resans gång.

WP_20140205_010.jpg

Hur många är det kvar på listan nu? Känns som att det är en halv evighet sedan vi startade den här passarounden.

20 pers, alla har den i ungefär en vecka. Lite drygt med posthantering. Så totalt 22-23 veckor? Dvs ungefär 5 månader? Startade i mitten av september? Klar i mitten av februari? Så det borde väl börja närma sig slutet nu? :)

Tillbaka
Topp