Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sådär, några nya bilder! Är dock inte helt nöjd med hur de blev, skyller på ljuset och lovar bättring
Bandet blev ett grått Phoenixnato. Tycker att den gråblå nyansen blev helt okej.
Klockan då? Tycker att visarna och index är ganska trevliga. Tavlan tycker jag för det mesta skiftar i lila och det är jag lite tveksam till. Men jag ska ge den en rejäl chans och det har ju hänt förr att man ändrat uppfattning
Gillar också det gråa, skulle absolut kunna bära den såhär till en skjorta ocksåPassar kalasbra på grått nato. Nästan min favoritfärg på Nato både B och den vanliga 556. Du får gärna posta lite sida-vid-sida-bilder på de båda
Snyggt med applicerade index!Den här sitter på fortfarande, inte för att jag känner att jag måste utan för att jag vill
Sida-vid-sida med 556i kommer imorgon!
Ja, det får den verkligen att lyftaSnyggt med applicerade index!
Snygga bilder! Och som svar på din fundering så tror jag inte att det är en förändring som finns på de nya 556i. Min är från september 2017.Sonen på förskolan och dottern sover = time for photo session
Här är de utlovade bilderna tillsammans med 556i. De blev väl helt okej och de små regndropparna tillför lite liv
Titta på den blå tavlan, den är ju så fin och tillsammans med de applicerade indexen och visarna så blir de så vackert!
Så vad var skillnaden jag nämnde tidigare? Jo, texten AUTOMATIK på tavlorna skiljer sig åt. På 556i är texten mer hoptryckt och bokstäverna är något större. På 556 IB är texten mer utdragen och bokstäverna lite mindre. Det får mig att fundera på om det är en förändring som Sinn gjort överlag och att den skillnaden nu finns även på en ny 556i?
TackSnygga bilder! Och som svar på din fundering så tror jag inte att det är en förändring som finns på de nya 556i. Min är från september 2017.
Sonen på förskolan och dottern sover = time for photo session
Här är de utlovade bilderna tillsammans med 556i. De blev väl helt okej och de små regndropparna tillför lite liv
Titta på den blå tavlan, den är ju så fin och tillsammans med de applicerade indexen och visarna så blir de så vackert!
Så vad var skillnaden jag nämnde tidigare? Jo, texten AUTOMATIK på tavlorna skiljer sig åt. På 556i är texten mer hoptryckt och bokstäverna är något större. På 556 IB är texten mer utdragen och bokstäverna lite mindre. Det får mig att fundera på om det är en förändring som Sinn gjort överlag och att den skillnaden nu finns även på en ny 556i?
Ju mer jag tittar på alla dessa specialvarianter av 556, desto mer gillar jag orginalet!
Kalasfina bilder 556I är ändå extremt svårslagen vilken version av 556 man än ställer den mot.
Ju mer jag tittar på alla dessa specialvarianter av 556, desto mer gillar jag orginalet!
Originalet kommer alltid kännas mest som "the real deal" men jag gillar den blåa ändåKalasfina bilder 556I är ändå extremt svårslagen vilken version av 556 man än ställer den mot.
Tack
Då kanske det bara är på de nya tavlorna som de valt att ha texten såhär.
Själva appliceringen eller trycket verkar också skilja. På 556i är bokstäverna mer "utåtstående" precis som Sinn-logon. På den blå ligger bokstäverna platt mot tavlan.
Har du fortfarande en 556i?Ju mer jag tittar på alla dessa specialvarianter av 556, desto mer gillar jag orginalet!
Du tänker av samma typ som index? Det hade varit snyggt!Det är lite synd att de inte har varit konsekventa hela vägen med även applicerad logotyp, det tror jag hade blivit riktigt bra.
Nej den såldes till @DenntaHar du fortfarande en 556i?
Som sedan dess gått vidare igen. Men i ärlighetens namn börjar jag bli sugen på en igenNej den såldes till @Dennta
Du tänker av samma typ som index? Det hade varit snyggt!
Ja tack till det, satan i gatan vad snyggt det hade blivit!Exakt! Precis som på 3006, det hade varit fint.
Jag var rejält tveksam till den när jag packade upp den. Det första som slog mig var att den var lila, precis som på de flesta bilder jag sett, och vem vill ha en lila klocka?Tavlan tycker jag för det mesta skiftar i lila och det är jag lite tveksam till. Men jag ska ge den en rejäl chans och det har ju hänt förr att man ändrat uppfattning
Sådär, nu är det dags att packa ner den blå. Imorgon åker den iväg till nästa person på listan!
Det hör väl till saken att man ska sammanfatta sina intryck så här kommer ett par rader
Jag inledde min tid med klockan med att säga följande:
Jag var rejält tveksam till den när jag packade upp den. Det första som slog mig var att den var lila, precis som på de flesta bilder jag sett, och vem vill ha en lila klocka?
Sambon tyckte att den var snygg. Jaha, tänkte jag, där har vi målgruppen. Hade jag tittat på den i butik så hade jag avfärdat den direkt. Inte min kopp te!
Jaja, den ska få en chans i alla fall, tänkte jag.
Sedan började det hända något. Den är rätt nice när index och visare blänker i badrumsspegeln och tavlan visar sin djupblå sida, tänkte jag. Beroende på ljuset så skiftade den i olika blå nyanser och sunbursteffekten förstärkte intrycket och gjorde den än mer livfull.
Vad är det som händer? tänkte jag. Är jag på väg att falla för den här lil(l)a rackaren trots allt?
Ja, ja, ja, jag erkänner, jag har fallit pladask för den! Ibland kan man inte göra annat än att bara ge efter
Vill jag vinna den? Om jag vill Jag skulle verkligen uppskatta den om jag vann! Det är med sorg jag skickar den vidare
Ta hand om den nu ni som kommer efter
Tack @Clark Kent för möjligheten att få prova den!
Första intrycket är inte alltid bestående, vilket är kulRoligt att du gillade den så pass mycket och tack för bra testande med fina bilder