• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Röda

Lumen var värdelös med tanke på vad Victorinox kan leverera.
DSC_0021-01.jpeg

Det här inlägget fick mig att börja googla och nu är en orange på väg hem. Så tack eller vad Fan typ!? Ingen som tycker att det är dax för en officiell Victorinox tråd?

Annan klocka på idag.
Men eftersom jag lovade bild varje dag...

image.jpeg

....så blir det en skittråkig bild knäppt precis innan vi drog hemifrån idag.

Glad midsommar!

I always, always, deliver!
Låt gå för att klockan förmodligen väger mer än gäddan.
Men. Still counts.

Hade satt sig som bara den, men efter att kroken väl lossnat, och jag lekt "mannen som talar med fiskar" ett tag, så gav sig kraken på kas igen.
image.jpeg

image.jpeg

Jag ser på märken på klockan, och bildbevis i tråden, att klockan testats betydligt hårdare än vad jag mäktar med.
...men en dusch hos svärmor - det redde den, i alla fall, ut med bravur!

Duschar aldrig med klocka (trots att jag har andra som hade överlevt), och kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja göra det.
Men det är en diskussion för en helt annan tråd (finns väl redan en, förresten?)! ;)

image.jpeg

Jag ser på märken på klockan, och bildbevis i tråden, att klockan testats betydligt hårdare än vad jag mäktar med.

Duschar aldrig med klocka (trots att jag har andra som hade överlevt), och kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja göra det.
Men det är en diskussion för en helt annan tråd (finns väl redan en, förresten?)! ;)
Tror det! Fattar inte heller det, sover aldrig med klockan på och då faller det sig inte naturligt och ta på sig den innan morgonduschen.

Näe, duscha med klockor får andra stå för.
Nu tittar jag, och klockan, i alla fall på Irland spela ganska bra mot Frankrike.

Känner så sakteliga midsommarhelgen komma ikapp, så några mer actionfyllda bilder än så här lär inte dagen bjuda! ;)

image.jpeg

Jag föreslog tidigare i tråden att vi skulle göra en karta över var klockan har varit.
Jag tänker mig en Sverigekarta eller kanske större om den varit iväg längre :) där vi sätter ut några markeringar, tycker det skulle vara lite kul och se vart klockan har vandrat.

Har som sagt ingen koll på hur man gör sånt men någon som är kunnig på sånt kanske finns här?

Misstänkte detta.
Hade bara inte koll på om jag hade fått din adress och missat, eller om jag inte fått den.
Klockan är, hur som helst, på väg "hemåt".

Det extra skyddet fick jag däremot aldrig.
Skickade du iväg det i ett separat paket, @Eurenius?

Hej, tyvärr gick det inte iväg förrän idag. Jag är i Österrike och bad min sambo posta det. Hon arbetar precis som posten, dvs hon tar tid på sig. :(

Misstänkte detta.
Hade bara inte koll på om jag hade fått din adress och missat, eller om jag inte fått den.
Klockan är, hur som helst, på väg "hemåt".

Det extra skyddet fick jag däremot aldrig.
Skickade du iväg det i ett separat paket, @Eurenius?

Om du kan skicka det vidare i ett kuvert så skickar jag en liten present till dig istället :)

image.jpeg

Fy fan vad bra den är!! Den förtjänar så mycket mer stryk ;)

Nå. Upp som en sol, eller ned som en pannkaka - det är frågan.

IMG_0512.jpg

Den obligatoriska bilden med den klassiska armékniven.

IMG_0475.jpg

Stor klumpeduns, det här. 45 mm, bygger rejält på höjden, och väger som någon slags nybörjarhantel.
Har nog faktiskt aldrig varit med om en klocka som, på gummi, väger så här mycket.
Är nästan odelat positiv till vikten, dock. Storleken är jag mer tveksam till.
Bra AR...

IMG_0473.jpg

...eller?

IMG_0482.jpg

"Djup" i tavlan brukar ofta referera till att man fått till en bra tavla, rent lack- och färgmässigt...
...Med Vickan är det dock ett helt annat djup som gäller! ;)

IMG_0483.jpg

Visardetalj.

IMG_0484.jpg

Ett av de djupaste datumfönstren i klockvärlden?

IMG_0490.jpg

Sånt här stör mig.
Nu ser det förvisso, på bilden, ut som att sekundvisaren linjerar med sekundindex. Men det gör den inte... Den ligger alltid lite, lite fel.
Kanske en petitess - framför allt på en klocka som denna. Men ändå någonting som retar mig lite grann.

IMG_0488.jpg

Man skryter ju, trots allt, med detta på tavlan. Det förpliktigar.

IMG_0489.jpg

Lumeplupp. Också denna "modell större".

IMG_0495.jpg

Bezeldetalj, borstat.

IMG_0496.jpg

Och bezeldetalj, polerat.

IMG_0500.jpg

Skruvad (rejäl) krona, som sig bör.
Ytterligare en liten plump i protokollet (värre än sekundvisaren) är att denna inte ställer sig rätt när den är fullt inskruvad.
Det gör, så klart, inget för funktionen - men väl för känslan/finishen.

IMG_0501.jpg

Här har jag därför fuskat med kronan - den är inte skruvad riktigt hela vägen in.
Bandet då... Tja, om klockan blir min så byts det nog ut rätt kvickt.

IMG_0505.jpg
Lume.
Den bästa jag någonsin haft på en klocka, men det känns ändå som något av ett antiklimax. Borde varit bättre ändå!

IMG_0507.jpg

Lumeplupp.

Nå. Upp som en sol, eller ned som en pannkaka - det är frågan.

IMG_0512.jpg

Den obligatoriska bilden med den klassiska armékniven.

IMG_0475.jpg

Stor klumpeduns, det här. 45 mm, bygger rejält på höjden, och väger som någon slags nybörjarhantel.
Har nog faktiskt aldrig varit med om en klocka som, på gummi, väger så här mycket.
Är nästan odelat positiv till vikten, dock. Storleken är jag mer tveksam till.
Bra AR...

IMG_0473.jpg

...eller?

IMG_0482.jpg

"Djup" i tavlan brukar ofta referera till att man fått till en bra tavla, rent lack- och färgmässigt...
...Med Vickan är det dock ett helt annat djup som gäller! ;)

IMG_0483.jpg

Visardetalj.

IMG_0484.jpg

Ett av de djupaste datumfönstren i klockvärlden?

IMG_0490.jpg

Sånt här stör mig.
Nu ser det förvisso, på bilden, ut som att sekundvisaren linjerar med sekundindex. Men det gör den inte... Den ligger alltid lite, lite fel.
Kanske en petitess - framför allt på en klocka som denna. Men ändå någonting som retar mig lite grann.

IMG_0488.jpg

Man skryter ju, trots allt, med detta på tavlan. Det förpliktigar.

IMG_0489.jpg

Lumeplupp. Också denna "modell större".

IMG_0495.jpg

Bezeldetalj, borstat.

IMG_0496.jpg

Och bezeldetalj, polerat.

IMG_0500.jpg

Skruvad (rejäl) krona, som sig bör.
Ytterligare en liten plump i protokollet (värre än sekundvisaren) är att denna inte ställer sig rätt när den är fullt inskruvad.
Det gör, så klart, inget för funktionen - men väl för känslan/finishen.

IMG_0501.jpg

Här har jag därför fuskat med kronan - den är inte skruvad riktigt hela vägen in.
Bandet då... Tja, om klockan blir min så byts det nog ut rätt kvickt.

IMG_0505.jpg
Lume.
Den bästa jag någonsin haft på en klocka, men det känns ändå som något av ett antiklimax. Borde varit bättre ändå!

IMG_0507.jpg

Lumeplupp.
Snyggt, underbara bilder!!

Tillbaka
Topp