Lumen var värdelös med tanke på vad Victorinox kan leverera.
Det här inlägget fick mig att börja googla och nu är en orange på väg hem. Så tack eller vad Fan typ!? Ingen som tycker att det är dax för en officiell Victorinox tråd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lumen var värdelös med tanke på vad Victorinox kan leverera.
Det här inlägget fick mig att börja googla och nu är en orange på väg hem. Så tack eller vad Fan typ!? Ingen som tycker att det är dax för en officiell Victorinox tråd?
Coolt! Kvarts eller automat?
Och en massa annat oxå, älskar det mesta faktisktAutomat! Blev kär i svärdsvisarna...
Automat! Blev kär i svärdsvisarna...
Riktigt bra! Visarna måste man bara älska. Automataren har dessutom en mycket mer detaljerad tavla. Den orangea är svincool. Blev det med länk eller gummi?
Enligt mina efterforskningar så säljs den varianten bara på gummi tyvärr.
Skulle ju vara kul med en länk oxå
Den fanns på länk tidigare i alla fall.
Förstår inte, det där borde vara den optimala midsommarklockan.
Tror det! Fattar inte heller det, sover aldrig med klockan på och då faller det sig inte naturligt och ta på sig den innan morgonduschen.
Jag ser på märken på klockan, och bildbevis i tråden, att klockan testats betydligt hårdare än vad jag mäktar med.
...men en dusch hos svärmor - det redde den, i alla fall, ut med bravur!
Duschar aldrig med klocka (trots att jag har andra som hade överlevt), och kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja göra det.
Men det är en diskussion för en helt annan tråd (finns väl redan en, förresten?)!
Den skall tillbaka till mig @Anders ForsbergSista dan med klockan, enna.
Fullständig recension kommer ikväll.
...euhm.
Eftersom jag är sist i ledet - vart ska klockan nu? @Foxbolt
Misstänkte detta.
Hade bara inte koll på om jag hade fått din adress och missat, eller om jag inte fått den.
Klockan är, hur som helst, på väg "hemåt".
Det extra skyddet fick jag däremot aldrig.
Skickade du iväg det i ett separat paket, @Eurenius?
Misstänkte detta.
Hade bara inte koll på om jag hade fått din adress och missat, eller om jag inte fått den.
Klockan är, hur som helst, på väg "hemåt".
Det extra skyddet fick jag däremot aldrig.
Skickade du iväg det i ett separat paket, @Eurenius?
Fy fan vad bra den är!! Den förtjänar så mycket mer stryk
Jag ser på märken på klockan, och bildbevis i tråden, att klockan testats betydligt hårdare än vad jag mäktar med.
...men en dusch hos svärmor - det redde den, i alla fall, ut med bravur!
Duschar aldrig med klocka (trots att jag har andra som hade överlevt), och kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja göra det.
Men det är en diskussion för en helt annan tråd (finns väl redan en, förresten?)!
Snyggt, underbara bilder!!Nå. Upp som en sol, eller ned som en pannkaka - det är frågan.
Den obligatoriska bilden med den klassiska armékniven.
Stor klumpeduns, det här. 45 mm, bygger rejält på höjden, och väger som någon slags nybörjarhantel.
Har nog faktiskt aldrig varit med om en klocka som, på gummi, väger så här mycket.
Är nästan odelat positiv till vikten, dock. Storleken är jag mer tveksam till.
Bra AR...
...eller?
"Djup" i tavlan brukar ofta referera till att man fått till en bra tavla, rent lack- och färgmässigt...
...Med Vickan är det dock ett helt annat djup som gäller!
Visardetalj.
Ett av de djupaste datumfönstren i klockvärlden?
Sånt här stör mig.
Nu ser det förvisso, på bilden, ut som att sekundvisaren linjerar med sekundindex. Men det gör den inte... Den ligger alltid lite, lite fel.
Kanske en petitess - framför allt på en klocka som denna. Men ändå någonting som retar mig lite grann.
Man skryter ju, trots allt, med detta på tavlan. Det förpliktigar.
Lumeplupp. Också denna "modell större".
Bezeldetalj, borstat.
Och bezeldetalj, polerat.
Skruvad (rejäl) krona, som sig bör.
Ytterligare en liten plump i protokollet (värre än sekundvisaren) är att denna inte ställer sig rätt när den är fullt inskruvad.
Det gör, så klart, inget för funktionen - men väl för känslan/finishen.
Här har jag därför fuskat med kronan - den är inte skruvad riktigt hela vägen in.
Bandet då... Tja, om klockan blir min så byts det nog ut rätt kvickt.
Lume.
Den bästa jag någonsin haft på en klocka, men det känns ändå som något av ett antiklimax. Borde varit bättre ändå!
Lumeplupp.
Varför kan de inte fixa detTrevlig och bra sammanfattning men som Rolexägare har man slutat störa sig på kronan för länge sedan.