• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Röda

Svart gummi tycker jag blev en bra kontrast till det vinröda?

DSC_1254-01.jpeg
DSC_1238-01.jpeg

Sitter med världens sämsta lina (blir förvånad om jag faktiskt kan posta detta). Hade ju hoppats att jag skulle kunna skriva en recension i Måndags men uppkopplingen har varit ostabil om inte obefintlig.

Så ni får hålla till godo med några halvdåliga jämförelsebilder med min Blumo.

Jag upplever att Blumon kan kännas för stor i vissa stunder, något som jag aldrig kände med Inoxen. Tror det har med utformningen att göra och att jag är mer beredd på att Inoxen är stor sett till hur den är byggd. Tycker storleken på Blumon kunnat vara någon millimeter mindre men Inoxen är alldeles perfekt.
DSC_3805.JPG
DSC_3806.JPG
DSC_3807.JPG

Jag var liten sugen att pensla den med min superrengörning men blev rädd att siffrorna på bezeln skulle försvinna.

Den matchar bottenfärgen perfekt!
DSC_1316-01.jpeg
Doppa den i färg innan du skickar till nästa deltagare! :D

Like this, den fick åka en del båt med mig också :)
OT, tror vi har den renaste klockan av dessa tre. Råkade slänga ett öga i den gula tråden och den såg rätt svinad ut haha ;) några bitmärken från djur känns inte så farligt :)
Garanterat den renaste, jag både kokade och frös bort bakterier och annat ;)

Nu ska jag bara vinna den så att jag kan fortsätta denna tråd med tester av klockan som jag inte hann på mina begränsade dagar!

Efter lunch kommer den att skickas vidare så nu får den ersättas av en annan tung dykare. Känns lite tråkigt att skicka iväg den. Jag återkommer med en recension.
DSC_1323-01.jpeg

Nu är klockan på väg till @Anders Forsberg. Tyvärr såg jag när jag satte mig i bilen igen att jag hade glömt att packa ner skyddet till vridringen, så det kommer ett paket till.

:)
Kameran är laddad, fingrarna redo för att skriva recension, och jag sitter som bäst och funderar på om man inte skulle ta och raka (vaxa?) handleden för lite bättre WS-bilder? ;)

Ska bli roligt att testa stor klocka!
Återstår att se om den är för stor...

IMG_5014.JPG

Så'rå... Då har Ica besökts, och klockan plockats upp.
Snyggt och prydligt bubbelplastad av @Eurenius!

IMG_5015.JPG

Jo. Det borde varit Rolex och BMW, jag vet.
Syftar mest till att visa hur stor klockan faktiskt är. För det är den. Rejält. ;)

IMG_5017.JPG

Tillsammans med damklockan som satt på när jag väl åkte för att hämta ut den, något mer, bastanta pjäsen. Hallon/Lakrits.

IMG_5018.JPG

Som ni ser på mina spaghetti-armar så har det lyfts mer än ett par vikter under mina dar.
Nej. Nej, det har det inte.
Men nu kan ju Vickan extraknäcka som lite vikt under veckan i alla fall. Får komma ihåg att byta arm halvvägs!

IMG_5029.JPG

Tavlan blir rolig tack vare att det är så väldigt mycket djup i den. Annars är väl ytan lite småtråkig kanske.

IMG_5030.JPG

Med syrran igen.

IMG_5032.JPG

Bygger en del på höjden också - även om IWC:n faktiskt har den slagen på den punkten. Tänker att den inte lirar särskilt bra med skjortmanschetter.
...Men så var det knappast tanken heller!

IMG_5033.JPG

Inga barn i vårt hushåll, så det riktiga stresstestet får utebli.
Vi får väl se vad tuppen och dennes harem kan bidra med.

IMG_5038.JPG

Ska bli spännande att se lumen ikväll. Har förväntningar på storverk!
Eftersom jag har väldigt ringa erfarenhet i ämnet så är jag rätt säker på att jag inte blir besviken.

IMG_5039.JPG

Näe. Något riktigt trädgårdsarbete utförs inte.
Posör.

IMG_5035.JPG

Sista bilden - för nu.
Ska försöka lägga upp något litet varje dag, och samla ihop till något lite större i slutet av veckan. Ska försöka dra lite nytta av systemkameran också, och inte bara låta telefonen gå varm.

Synd att det inte var nästa vecka som var min, förresten. Då hade Vickan fått följa med på mitt första GTG ever! :)

IMG_5014.JPG

Så'rå... Då har Ica besökts, och klockan plockats upp.
Snyggt och prydligt bubbelplastad av @Eurenius!

IMG_5015.JPG

Jo. Det borde varit Rolex och BMW, jag vet.
Syftar mest till att visa hur stor klockan faktiskt är. För det är den. Rejält. ;)

IMG_5017.JPG

Tillsammans med damklockan som satt på när jag väl åkte för att hämta ut den, något mer, bastanta pjäsen. Hallon/Lakrits.

IMG_5018.JPG

Som ni ser på mina spaghetti-armar så har det lyfts mer än ett par vikter under mina dar.
Nej. Nej, det har det inte.
Men nu kan ju Vickan extraknäcka som lite vikt under veckan i alla fall. Får komma ihåg att byta arm halvvägs!

IMG_5029.JPG

Tavlan blir rolig tack vare att det är så väldigt mycket djup i den. Annars är väl ytan lite småtråkig kanske.

IMG_5030.JPG

Med syrran igen.

IMG_5032.JPG

Bygger en del på höjden också - även om IWC:n faktiskt har den slagen på den punkten. Tänker att den inte lirar särskilt bra med skjortmanschetter.
...Men så var det knappast tanken heller!

IMG_5033.JPG

Inga barn i vårt hushåll, så det riktiga stresstestet får utebli.
Vi får väl se vad tuppen och dennes harem kan bidra med.

IMG_5038.JPG

Ska bli spännande att se lumen ikväll. Har förväntningar på storverk!
Eftersom jag har väldigt ringa erfarenhet i ämnet så är jag rätt säker på att jag inte blir besviken.

IMG_5039.JPG

Näe. Något riktigt trädgårdsarbete utförs inte.
Posör.

IMG_5035.JPG

Sista bilden - för nu.
Ska försöka lägga upp något litet varje dag, och samla ihop till något lite större i slutet av veckan. Ska försöka dra lite nytta av systemkameran också, och inte bara låta telefonen gå varm.

Synd att det inte var nästa vecka som var min, förresten. Då hade Vickan fått följa med på mitt första GTG ever! :)
Vi får väl se, är inte du sist i denna passarounden? I så fall kanske du behåller den nästa vecka med ;)

Jag var för övrigt gruvligt besviken på lumen.. Hade större förhoppningar på den!

Lumen var värdelös med tanke på vad Victorinox kan leverera.
DSC_0021-01.jpeg
Exakt detta var vad jag hade förväntat mig! Får hoppas på bättre lume till nästa generation.

Är det din på bilden? Har funderat på att köpa en sådan i "gunmetal-färg" men har inte tryckt av ännu. Funderar mest på tålighet och hur det ser ut jämfört med vanliga stålklockor.

Exakt detta var vad jag hade förväntat mig! Får hoppas på bättre lume till nästa generation.

Är det din på bilden? Har funderat på att köpa en sådan i "gunmetal-färg" men har inte tryckt av ännu. Funderar mest på tålighet och hur det ser ut jämfört med vanliga stålklockor.

Japp, det är min. Gillar den väldigt mycket. Färgen pendlar mellan ljusgrå till nästan svart beroende på ljus. Jag upplever den som betydligt tåligare än vad jag trodde. Svårt att få hairlines men större jack lär ju synas. Säg till om du vill ha info eller bilder.

Bra storlek på 43mm. Kortare lug till lug vilket jag tyckte var enda problemet på inoxen.
DSC_1233-01-01.jpeg

Funderar du på automataren eller kvartsaren?

Bra storlek på 43mm. Kortare lug till lug vilket jag tyckte var enda problemet på inoxen.
DSC_1233-01-01.jpeg

Funderar du på automataren eller kvartsaren?
Funderar mest på en kvarts, har haft en tidigare men då i vanligt stål. En av två klockor som jag inte borde ha sålt.

Den ser faktiskt rätt liten ut i jämförelse med Inoxen, vilket ju är rätt bra. Dessutom väldigt snyggt när den tar den ljusgråa nyansen. Helt klart värd att tänka på som nästa klocka, tack för svaret :)

Funderar mest på en kvarts, har haft en tidigare men då i vanligt stål. En av två klockor som jag inte borde ha sålt.

Den ser faktiskt rätt liten ut i jämförelse med Inoxen, vilket ju är rätt bra. Dessutom väldigt snyggt när den tar den ljusgråa nyansen. Helt klart värd att tänka på som nästa klocka, tack för svaret :)

Bara att pm:a om det är några funderingar.

Vi får väl se, är inte du sist i denna passarounden? I så fall kanske du behåller den nästa vecka med ;)

Jag var för övrigt gruvligt besviken på lumen.. Hade större förhoppningar på den!

Jag antar att det beror på vad man jämför med...
I mitt fall är det mest gammal vintage - som, i bästa fall, lyser tjugo sekunder eller så.

Men visst - jag är kanske inte så imponerad som jag trodde.

image.jpeg

Full lume/luna.

Tillbaka
Topp