• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Röda

JaTack

Rolex
2-Faktor
Sista dagen med deskdiving innan semestern!
DSC_3755.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det jag stör mig mest på nu är den dålig lyskraften. Igårkväll hade den varit med hela dagen och nyligen varit i ljusa utrymmen, ändå blir den utklassad av min Luminox som legat i ett halvmörkt rum hela dagen..

Ville se om kopieringsljuset kunde göra någon skillnad.
DSC_3760.JPG

Tyvärr ingen skillnad, men det blev i alla fall en rätt ball bild.
V.jpg
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Det jag stör mig mest på nu är den dålig lyskraften. Igårkväll hade den varit med hela dagen och nyligen varit i ljusa utrymmen, ändå blir den utklassad av min Luminox som legat i ett halvmörkt rum hela dagen..

Ville se om kopieringsljuset kunde göra någon skillnad.
DSC_3760.JPG

Tyvärr ingen skillnad, men det blev i alla fall en rätt ball bild.
V.jpg
Lustigt vad man har olika referensramar. Jag som är van vid Longines tycker att den lyser som en sol men jag har läst i de andra passaroundtrådarna om missnöje med lumen.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Lustigt vad man har olika referensramar. Jag som är van vid Longines tycker att den lyser som en sol men jag har läst i de andra passaroundtrådarna om missnöje med lumen.
Konstigt, trodde att Longines hade bra lume. Du borde köpa en Seiko om du vill få en bättre referensram ;)

Sen hade jag höga förväntningar sett till hur min dive master lös. Fantastisk klocka som jag absolut inte borde sålt!
imag1990-jpg.58525

2014-07-24-09-02-32-jpg.58526
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Har din Tudor sett solljus överhuvudtaget?

Känns som den är lite curlad. ;)
Jag är fortfarande svårt traumatiserad efter mötet med urmakaren på Robs och vågar inte utsätta den för faror. Solljus har den i o f s sett, men jag ser alltid till att smörja in den med spf 30 innan utgång.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tyckte synd om den lilla rackaren, ligga i frysen hela natten. Dags att gå på spa med tre polare och bada bubbelbad!

Vill ju själv ha en jacuzzi så blev lite avundsjuk, men fick min beskärda del av vattenstänk!
DSC_3788.JPG
DSC_3787.JPG
DSC_3786.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fler bilder på nerfrysningen. Faktiskt väldigt roligt test, klockan ser ball ut när den plockas ut från frysen i sin isklump och med en bättre fotograf hade det kunnat bli riktigt snyggt ;)
DSC_3779.JPG
DSC_3773.JPG
DSC_3777.JPG


Så vad ska man nu säga om kloclan? Tycker att mina första intryck fortfarande stämmer, känns rustik men inte för stor. Snygg färg och väldigt lättavläst. Skulle säga att detta är ett bra alternativ till en G-shock om man vill ha schweiziska klockor i sin samling.

Passar dessutom till det mesta, både i aktivitets- och klädväg. Lätt en klocka man kan ta med på semestern samt till svärmors bjudningar med andra ord.

Jag förtjust och om jag inte vinner denna vilket jag troligtvis inte kommer så tänker jag köpa en likadan någon gång i framtiden! :)
DSC_3759.JPG
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nu är den hämtad. Jag har ett fullbokat schema med allt från mässor till båtpolering så den blir en perfekt följeslagare. Vill tacka alla som kunde vara flexibel och ändra turordningen så jag fick chansen.

Första intrycket är att den är stor, tänk på att jag dock är van med Breitling. :)
Den sitter bra på handleden tycker jag, och jag gillar den vinröda färgen som upplevs bättre i verkligheten.
Funderar på om jag ska montera ett svart Victorinoxgummi för att se hur det blir.

Vi börjar med en biltur från upphämtningen.
DSC_1225-01.jpeg
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Nu är den hämtad. Jag har ett fullbokat schema med allt från mässor till båtpolering så den blir en perfekt följeslagare. Vill tacka alla som kunde vara flexibel och ändra turordningen så jag fick chansen.

Första intrycket är att den är stor, tänk på att jag dock är van med Breitling. :)
Den sitter bra på handleden tycker jag, och jag gillar den vinröda färgen som upplevs bättre i verkligheten.
Funderar på om jag ska montera ett svart Victorinoxgummi för att se hur det blir.

Vi börjar med en biltur från upphämtningen.
DSC_1225-01.jpeg
Grymt, ta (inte) väl hand om den :cool:
 
Topp