wundlander
I know I look great in my Mustache
Är det inte typ samma klocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det bara jag som går igång på aquanauten på länk?
Rädd för det.
Är kanske lite konstig jag också men gillar verkligen nautilusen med grå tavla på band, denna tex
![]()
Jo, det är ju tyvärr ett stort steg upp. Gillar den grå tavlan bäst, finns ju även utan komplikationer (på vitguldaren som inte säljs längre) men priset är som sagt ganska mkt högre.Men där har man gått upp ett steg. Även om tavla och band är det samma. Men just de där komplikationerna med den symmetrin gör klockan extrem attraktiv även för en inte helt övertygad Nautilusfan.
Är kanske lite konstig jag också men gillar verkligen nautilusen med grå tavla på band, denna tex
![]()
Är det ens fair att jämföra de här två klockorna?
Visst, bägge är dyra men det skiljer ju typ en Sub i nypris mellan de enklaste modellerna av Aquanaut och Nautilus. Lite äpplen och päron trots allt.
Fråga: om man har en Nautilus på länk, kan man då byta till skinnband enligt ovan? Eller är det två olika grundmodeller/bandinfästningar?
Och för att svara på frågan: om jag inte hade några begränsningar så hade jag valt en Nautilus.
Rent tekniskt tror jag man kan installera ett band som hör hemma på vitguldsmodellerna. Problemet är väl att ett den översta mittlänken tillhör länken/bandet och är i vitguld precis som viklåset vilket gör att ett band kostar MUCHO DINEROS...kollade på en liknande grej från AP till min Royal Oak och det skulle landa på typ 30k för band/viklås.
Rent tekniskt tror jag man kan installera ett band som hör hemma på vitguldsmodellerna. Problemet är väl att ett den översta mittlänken tillhör länken/bandet och är i vitguld precis som viklåset vilket gör att ett band kostar MUCHO DINEROS...kollade på en liknande grej från AP till min Royal Oak och det skulle landa på typ 30k för band/viklås.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vilken ref är det Paul rockar här?
Är bara lite nyfiken på smaken på forumet, vilken föredrar ni av dessa PP modeller?
Aquanaut
![]()
Nautilus
![]()
Själv tycker jag det är svårt att utse en favorit.. Kanske Aquanaut just nu.. Men marginalen är liten...