• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Nautilus vs Aquanaut

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Diggar Nautilus bäst tror jag, slänger med en bild från i går på @Guskleto s 5711.
image.jpeg
 

Whedda

Rolex
Ingen kompromiss alls. En grym, modern lyxsportklocka som dessutom kontrasterar och är ödjukt nerklädd på sitt tjusiga gummiband. Dessutom snygg, till skillnad från brorsan. Dessutom är det fel att kalla den billig...

Den är också fin men om Nautilus påminner väl mycket om RO så påminner Aquanaut väl mycket om Nautilus. De två förstnämnda är åtminstone designade av samma person.

Aquanaut är således Pateks motsvarighet till ROO...(men klart snyggare)
 

JohnDoe

Rolex
Är det inte lika bra att slå till på en riktigt fet patek om man vill ha en. Tycker den där 5216R-001 verkar nice. Vsserligen 595k euro hos gråhandlarn här nedan men ändå.
image.png
 

JohnDoe

Rolex
Kom plötsligt att tänka på den gamla rullen "boxing helena" tror jag den hette.
Edit: apropå kroppsdelar...
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Det blev en kortvisit för 5167 innan den åkte in på spa, det ska bli spännande att få uppleva den i rotation med 5711.
De intryck jag hann samla på mig är att de är grymma på sina olika sätt (5167 mer sport, 5711 mer dress).

Men, givet scenariot att jag har råd och bara skulle få välja en så hade jag valt 5711 utav dessa två.
 
Tycker att AP Jumbon knäcker Nautulus alla dagar i veckan, snyggare klocka helt enkelt, Aquanaut på gummi vore mitt val om man skulle gå på Patekspåret i dagsläget....
 
Topp