• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Galet nöjd med aquanauten. En grym klocka helt enkelt fast jag skulle nog inte bada med den :) jag är för feg än så länge.
Bjuder på en "vad gör du just nu" bild
image.jpg
Så jävla bra alltså! Perfekt storlek!
 
Hade ju varit cool men tyvärr har jag ett liv att missköta. :(
Det dyker säkert upp någon för dig men det är ju såklart coolare att köpa en helt ny.
Krävs väl ett fabriksbesök hos Patek för att få med dig;)

Vilken modell är det du letar efter? Mitt namn i certet på din 5711 :)
Ja tyvärr är det ditt och inte min namn i certet :) Eftersom du inte registrerat klockan gjorde jag det och det funkade fint, så hos Patek ser det ut som om jag köpt klockan ny. Att 5711:an även är såld hos Rob känns bra om det skulle hända något.

5167R, men jag kan tänka mig några andra också.
 
Krävs väl ett fabriksbesök hos Patek för att få med dig;)


Ja tyvärr är det ditt och inte min namn i certet :) Eftersom du inte registrerat klockan gjorde jag det och det funkade fint, så hos Patek ser det ut som om jag köpt klockan ny. Att 5711:an även är såld hos Rob känns bra om det skulle hända något.

5167R, men jag kan tänka mig några andra också.
Om jag kommer ihåg rätt så kan du uppdatera ägandeskapet i deras register för en viss peng när en klocka byter ägare. Första reg är alltid gratis så klart.
 
Du får säkert julkort också, klart värt 2000kr. ;)
Ärligt talat tycker jag tidningen man får 4 gånger per år(eller är det 3?)är skit trevlig. Fattar inte varför inte fler tillverkare har det så, eller finns det andra? Jag pratar alltså om tidningar som skickas hem.

Snacka om något som höjer premiumkänslan och dessutom inbjuder till att man blir sugen på fler. Folk som inte är klockidioter har säkert inte alltid koll och hittar modeller de vill köpa osv.
 
Senast ändrad:
Ärligt talat tycker jag tidningen man får 4 gånger per år(eller är det 3?) skit trevlig. Fattar inte varför inte fler tillverkare har det så, eller finns det andra? Jag pratar alltså om tidningar som skickas hem.

Snacka om något som höjer premiumkänslan och dessutom inbjuder till att man blir sugen på fler. Folk som inte är klockidioter har säkert inte alltid koll och hittar modeller de vill köpa osv.
Sånt uppskattas alltid såklart. Har två A&S, en AP och en -Rolexbok som är mysiga att bläddra i. Har även beställt en JLC-bok. Sen tycker jag kanske inte det är värt 2000kr. :)
 
  • Like
Reactions: par
Trevlig paketöppning (tyvärr inte min). Kul att den verkar vara köpt hos Rob Engström.

Okej - jag fattade inte så mycket. Alls faktiskt.

Men karln har ju helt klart bytt upp sig isf. Shit pommes, den där Hubloten ser ju ut som att han har typ en Nissan Micra eller nåt på armen. Jösses vad inte bra det såg ut...
 
  • Like
Reactions: Ako
Okej - jag fattade inte så mycket. Alls faktiskt.

Men karln har ju helt klart bytt upp sig isf. Shit pommes, den där Hubloten ser ju ut som att han har typ en Nissan Micra eller nåt på armen. Jösses vad inte bra det såg ut...

Förstod inte heller något förutom att han köpt klockan hos Rob Engström. Satt egentligen och letade en video som visar funktionen på 5980r.
 
Ärligt talat tycker jag tidningen man får 4 gånger per år(eller är det 3?)är skit trevlig. Fattar inte varför inte fler tillverkare har det så, eller finns det andra? Jag pratar alltså om tidningar som skickas hem.

Snacka om något som höjer premiumkänslan och dessutom inbjuder till att man blir sugen på fler. Folk som inte är klockidioter har säkert inte alltid koll och hittar modeller de vill köpa osv.
Antar att det har att göra med volymerna hos många av premiumtillverkarna, tänk Rolex, över 1 miljon klockor per år, blir ett antal tidningar...
 
Antar att det har att göra med volymerna hos många av premiumtillverkarna, tänk Rolex, över 1 miljon klockor per år, blir ett antal tidningar...
Jo visst, samtidigt tror jag inte det vore så avancerat. Vw skickar ut tidningar till alla deras kunder och de säljer fler bilar än Rolex säljer klockor per år:)
 
Jo visst, samtidigt tror jag inte det vore så avancerat. Vw skickar ut tidningar till alla deras kunder och de säljer fler bilar än Rolex säljer klockor per år:)
Jo såklart, frågan är dock hur är kvalitén, hur länge skickar dom ut tidningen osv. PP-tidningen håller ju rätt hög kvalité och får man väl så länge man äger en Patek.
 
  • Like
Reactions: par
Antar att det har att göra med volymerna hos många av premiumtillverkarna, tänk Rolex, över 1 miljon klockor per år, blir ett antal tidningar...
Patek gör ungefär 55.000 ur per år sa en av deras urmakare i Genève i förra veckan. Det blir rätt många tidningar det med, år efter år...
 
Patek gör ungefär 55.000 ur per år sa en av deras urmakare i Genève i förra veckan. Det blir rätt många tidningar det med, år efter år...
Jovisst men tex Rolex säljer ju mer än 20ggr så mycket per år så det är inte lite det skiljer. Blir enorma volymer. Dessutom kostar ju en ingångsPatek betydligt mer än en ingågsRolex.
 
Är på jakt efter något nytt och vill i första skedet försöka köpa från AD och inom EU. Seriös gråhandlare som fixar mitt namn på certet kan också vara intressant. Var ska jag börja leta, någon som sitter på bra kontakter?
Har lite känningar. Vad vill du ha? Varför via gråhandlare? På mitt cert står det "Anonymous".
IMG_20141202_105633.jpg
 
Tillbaka
Topp