• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Trulli

Cartier
Badar ni med era PP? Beror naturligtvis på vilken modell, men låt oss säga 5711? Själv badade jag alltid med min gamla Nautilus 3800 (trycktestad så klart).
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Galet nöjd med aquanauten. En grym klocka helt enkelt fast jag skulle nog inte bada med den :) jag är för feg än så länge.
Bjuder på en "vad gör du just nu" bild
image.jpg
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Kom igen nu:) tryck den o sen bada på!
Jag har sett många bada med 5712an som bara klarar 60m, där går iförsig även min gräns in....

Nu är det lite att svära i kyrkan att nämna denna klocka men jag badar med min AP 15300 och det klarar den galant! Enligt spec. ska den klara 50m men trycktestade den med godkänt resultat till 10bar. Gängad krona gör underverk :)
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu är det lite att svära i kyrkan att nämna denna klocka men jag badar med min AP 15300 och det klarar den galant! Enligt spec. ska den klara 50m men trycktestade den med godkänt resultat till 10bar. Gängad krona gör underverk :)
Det har inget att göra med att kronan är gängad. Min JLC är isocertifierad för dykning till 100m och den har tre kronor, inga skruvade. Har såklart badat med den flera gånger i sommar.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
@Cristian
Köpte du 38mm-versionen eller hur var det? I så fall, hur upplever du storleken och proportionerna?
Ja jag köpte 38mm versionen - 5165. Jag hade bara sett den på bild innan. Eftersom jag upplevde att 5167 var på gränsen för stor varje gång jag provade så blev jag glad när jag upptäckte att det hade tillverkats en mindre version som enligt bilderna på nätet var exakt likadan. Storleken är perfekt och det är 20mm mellan bandhornen precis som 5167. Jag var lite rädd att jag skulle uppleva den mindre tavlan som "plottrig" då index osv sitter tätare men det var ingen fara alls.

Edit - lägger till en bild också :)
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag köpte 38mm versionen - 5165. Jag hade bara sett den på bild innan. Eftersom jag upplevde att 5167 var på gränsen för stor varje gång jag provade så blev jag glad när jag upptäckte att det hade tillverkats en mindre version som enligt bilderna på nätet var exakt likadan. Storleken är perfekt och det är 20mm mellan bandhornen precis som 5167. Jag var lite rädd att jag skulle uppleva den mindre tavlan som "plottrig" då index osv sitter tätare men det var ingen fara alls.

Edit - lägger till en bild också :)
image.jpg
Tack för bra svar! Upp med lite fler bilder. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ja jag köpte 38mm versionen - 5165. Jag hade bara sett den på bild innan. Eftersom jag upplevde att 5167 var på gränsen för stor varje gång jag provade så blev jag glad när jag upptäckte att det hade tillverkats en mindre version som enligt bilderna på nätet var exakt likadan. Storleken är perfekt och det är 20mm mellan bandhornen precis som 5167. Jag var lite rädd att jag skulle uppleva den mindre tavlan som "plottrig" då index osv sitter tätare men det var ingen fara alls.

Edit - lägger till en bild också :)
image.jpg
Härligt djup i den tavlan!
 
Topp