• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Min 5196 används betydligt mer än vad jag själv trodde. Trivs så jäkla bra med den.
image.jpg
 
Säg att man skulle vara sugen på att köpa en klassisk blåtavlad 5711. Är det stå i kö hos AD i en evighet som gäller? Är van vid att man kan köpa begagnat i närmast nyskick 20-40% under nypris men misstänker att det inte lär hända när det gäller nautilus.

Hur gjorde ni som har en? Hur länge får man vänta? Gråhandlare?
 
Säg att man skulle vara sugen på att köpa en klassisk blåtavlad 5711. Är det stå i kö hos AD i en evighet som gäller? Är van vid att man kan köpa begagnat i närmast nyskick 20-40% under nypris men misstänker att det inte lär hända när det gäller nautilus.

Hur gjorde ni som har en? Hur länge får man vänta? Gråhandlare?
Skulle tro kön är 2-3 år. Kanske kan finnas utomland om du har lite flyt. Tror det var @Martin021 som nyligen sprang på en som såldes dagen senare.
 
Säg att man skulle vara sugen på att köpa en klassisk blåtavlad 5711. Är det stå i kö hos AD i en evighet som gäller? Är van vid att man kan köpa begagnat i närmast nyskick 20-40% under nypris men misstänker att det inte lär hända när det gäller nautilus.

Hur gjorde ni som har en? Hur länge får man vänta? Gråhandlare?
På Rob är väntetiden minst 1 år kan jag garantera. I kphm får man inte ens ställa sig på väntalista i nuläget. Så det är några veckor mellan beslut och faktiskt inköp :(
 
Hur stor skillnad skulle ni säga att det bör vara i pris mellan en Patek med box och orginalpapper vs. en med box och "extract from the archives"? Givetvis förutsatt att man litar på säljaren och klockans äkthet.
 
Tillbaka
Topp