• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Mysigt att Thierry Stern matchat låset till nya 5740 med familjens flygplan.

Skärmavbild 2018-03-24 kl. 16.05.50.png


hb-jfp-patek-philippe_1_orig.jpg

Ingår en 5740 vid köp av gulfstream.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Bara jag som inte får hittar priserna på Pateks hemsida? Minns att jag såg för ett tag sedan, men nu kan jag ej se priser.

Vad ligger en Nautilus 5711 på idag? Från AD alltså, inte gråhandlare osv.
 
Någon som har skaffat ett värdeingsintyg för en 5711 i stål nyligen? Behöver göra ett nytt för försäkring men undrar om Kaplans med flera är med på den relativt färska värdeökningen eller om dem går för tex vad dem sålde 5712 för i höstas?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Äsch - det där gamla skräpet som ligger i lådan!

Samma band men med skrotmaterial

4D9CA54B-5C03-4E58-98F2-E1DE823F617A.jpeg
Det här är lite av en drömklocka.. Får jag fråga hur den upplevs I allmänhet? Känns det som att den är värd 150k+ ? Eller är det helt enkelt så att det är namnet på tavlan som gör den "trevlig"?
Jag själv tkr att den är jäkligt snygg, men upp mot en tvåhundring för en ståldinka på gummirem känns som en aningen dyr dröm... det känns som att man kanske skulle få "mer klocka/or" vid val av andra märken? För 200k och växel får man juh en ny Day-Date på länk tex, då har juh guldet viss ekonomisk trygghet då guld mest troligt alltid kommer vara ett giltigt betalningsmedel. Även vid ett "kärnvapenkrig". Hehe.

Mvh Roffe
 

JEK

Cartier
Det här är lite av en drömklocka.. Får jag fråga hur den upplevs I allmänhet? Känns det som att den är värd 150k+ ? Eller är det helt enkelt så att det är namnet på tavlan som gör den "trevlig"?
Jag själv tkr att den är jäkligt snygg, men upp mot en tvåhundring för en ståldinka på gummirem känns som en aningen dyr dröm... det känns som att man kanske skulle få "mer klocka/or" vid val av andra märken? För 200k och växel får man juh en ny Day-Date på länk tex, då har juh guldet viss ekonomisk trygghet då guld mest troligt alltid kommer vara ett giltigt betalningsmedel. Även vid ett "kärnvapenkrig". Hehe.

Mvh Roffe

5167 ligger numera en bit över 200kkr ser det ut som. Verkar ha dragits med i nautilus haussen
 
Topp