• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Köpte denna idag! Nautilus 3800 :)
IMG_2041.JPG
Ser att de blev den med svart datum, snyggt! mer bilder på skönheten:hungry:
 
ja exakt, det känns mer stilfullt med den svarta datum visaren! Här kommer en till :)
IMG_2044.JPG

Nu gissar jag lite, för jag vet inte riktigt försäljningsgången och ingen behöver svara eller fylla i. Jag är mest fascinerad av prisutvecklingen.

Brutal värdestegring på 3800
Jag köpte denna klocka beggad av en Stockholms herre 2004-2005 för 40.000kr
Jag sålde den till ... här på forumet 2014? för ...?
.... sålde den år ...? för ...?
....? sålde den till Formula1 för ....?

Vad får man ge för en 3800 idag, 200.000kr?

Det sjuka var att jag 2004 hade två Nautilus på kroken (i Sverige). Den här 3800 och en 3700, men jag tyckte vid det tillfället att 3700 var lite för dyr. Han begärde 55.000kr så jag köpte 3800 istället :rolleyes:
 
Nu gissar jag lite, för jag vet inte riktigt försäljningsgången och ingen behöver svara eller fylla i. Jag är mest fascinerad av prisutvecklingen.

Brutal värdestegring på 3800
Jag köpte denna klocka beggad av en Stockholms herre 2004-2005 för 40.000kr
Jag sålde den till ... här på forumet 2014? för ...?
.... sålde den år ...? för ...?
....? sålde den till Formula1 för ....?

Vad får man ge för en 3800 idag, 200.000kr?

Det sjuka var att jag 2004 hade två Nautilus på kroken (i Sverige). Den här 3800 och en 3700, men jag tyckte vid det tillfället att 3700 var lite för dyr. Han begärde 55.000kr så jag köpte 3800 istället :rolleyes:

Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.
 
Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.

Oj har de dragit iväg så pass :wideyed:
Dock tror jag att det är svårt att göra en dålig affär på Nautilus. Stort grattis till din jättefina klocka. Jag håller med om att datumhjulet ska vara svart. Det är det enda felet på 5711.
 
Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.
Livsfarligt när folk börjar säga som du gör nu, fortsatt uppgång. Sade man säkert om tulpanlökarna också. Få som trivs med storleken på 3800 så att betala 300 000 kr känns orimligt. Hoppas dock du är nöjd och att det var på nöjeskontot, så sitter man tryggt.
 
Livsfarligt när folk börjar säga som du gör nu, fortsatt uppgång. Sade man säkert om tulpanlökarna också. Få som trivs med storleken på 3800 så att betala 300 000 kr känns orimligt. Hoppas dock du är nöjd och att det var på nöjeskontot, så sitter man tryggt.

Jag har aldrig köpt klockor för att tjäna pengar. Vi får se vad som händer men tror på fortsatt uppgång på samtliga Nautilus modeller i helstål oavsett :)
 
Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.
Vänta nu, gick det inte en gulguldare billigare än så nyligen?
 
Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.
TREHUNDRATUSEN? Minns när de låg på 150k i stål. Redan då var det max i min bok. Uppenbart att smak och tycke är olika.
 
Tycker mig se några för runt 200+ på Chrono. Så tycker jag nästan att min TT för 150 känns prisvärd i sammanhanget. Även det är såklart mkt pengar...
 
Så länge man är medveten om att det kan svänga (vilket du verkar vara) så bör det inte vara något problem :)
TREHUNDRATUSEN? Minns när de låg på 150k i stål. Redan då var det max i min bok. Uppenbart att smak och tycke är olika.
Fick den som jag skrev strax under 300 k ;) Det är självklart väldigt mycket men jämför man med 5711 så är dom uppe i 500 k på många ställen. Allt är relativt.
 
Håll i hatten nu, men närmare 300.000 :- får du lägga för en 3800 i helstål i bra skick. Jag betalade strax under 300.000 för min. Vad jag hört är dom på en fortsatt uppgång. Inte omöjligt att den fortsätter att öka med den efrerfrågan som finns och det låga utbud som ges.

Jaså, mäcklade en fullset för tre veckor sedan för 175...
 
Tycker mig se några för runt 200+ på Chrono. Så tycker jag nästan att min TT för 150 känns prisvärd i sammanhanget. Även det är såklart mkt pengar...
Finns en som ligger strax över 200 k på Chrono24, den är i klart sämre skick och det avgör värdet såklart, framförallt på äldre klockor. Finns någon mer runt 225 k men utan papper och box samt att skick är oklart och butiken ligger i USA. Resten ligger runt 265-280 k och då kändes det bättre att köpa i Sverige i perfekt skick och komplett.
 
Håller med om att det är alldeles för mycket för den, men man måste kunna säga det på ett snyggare sätt till någon som är nöjd med sitt nyköp. Skärpning!
Det är helt ok att folk anser det, tror det fanns massor som blev chockade när 5711 stack i pris och folk började betala 450 k för en klocka som kostade hälften 2 år innan. Saker ändras. Vi får se vad som händer. jag handlar aldrig klockor i vinstsyfte även om jag aldrig gjort en förlust hittills :)
 
Tillbaka
Topp