On topic. Intressant artikel om Calatrava.
https://gearpatrol.com/2018/12/23/patek-philippe-calatrava-interview/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
On topic. Intressant artikel om Calatrava.
Behövs fler bilder i tråden, min gamla 5711.
Så sjukt snygg! Överväger minst en gång per dag att sälja allt och gå all in på en 5712a...PP 5712
Så sjukt snygg! Överväger minst en gång per dag att sälja allt och gå all in på en 5712a...
Jört, jört, jört.Så sjukt snygg! Överväger minst en gång per dag att sälja allt och gå all in på en 5712a...
Väldigt sugen. Det enda som skrämmer är väl att gå runt med det värdet på armen... Kan ju alltid försäkra, men antar att premien blir någon tusenlapp i månadenGör det. Otrolig klocka.
Väldigt sugen. Det enda som skrämmer är väl att gå runt med det värdet på armen... Kan ju alltid försäkra, men antar att premien blir någon tusenlapp i månaden
Aha, bra att veta! Hade en aquanaut 5167 försäkrad där till en rimlig premie.Jag har Brookfield. Tyvärr försäkrar de inte över 250k
Väldigt sugen. Det enda som skrämmer är väl att gå runt med det värdet på armen... Kan ju alltid försäkra, men antar att premien blir någon tusenlapp i månaden
Ja, behåller nog min gmt isåfall, om den nu kan klassas som billig Är väldigt sugen på en aquanaut travel time 5164 också så vi får se vad som dyker uppKöp något billigt också och använd Pateken när tillfälle ges.
Trygg Hansa försäkrar det mesta. Jag har några Patek försäkrade hos demAha, bra att veta! Hade en aquanaut 5167 försäkrad där till en rimlig premie.
Låter bra. Oavsett om det blir 5712 eller 5164 känns ju båda så pass dyra att de tarvar försäkringTrygg Hansa försäkrar det mesta. Jag har några Patek försäkrade hos dem
Eller tvärt om.Låter bra. Oavsett om det blir 5712 eller 5164 känns ju båda så pass dyra att de tarvar försäkring
??Eller tvärt om.
Varför ska man slösa pengar på försäkring? Förhoppningsvis har man råd att bli av med uret.??
Du menar att det blir för dyrt?
Håller med till viss del, beror såklart på vad försäkringen kostar, men kan absolut vara värt att strunta i försäkring och använda sunt förnuftVarför ska man slösa pengar på försäkring? Förhoppningsvis har man råd att bli av med uret.
Men alltså det här måste vara den märkligaste attityden. Har du inte hemförsäkring heller för att "du har råd att bli av med det?" Försäkra era klockor om ni tycker det är värt deg och det låter er njuta mer av dem!Varför ska man slösa pengar på försäkring? Förhoppningsvis har man råd att bli av med uret.
Försäkring kostar pengar? Då är det klokare att själv stå för risken så länge man inte kan lura systemet. Inte alls märkligt och så många med dyra ting resonerar. Detta avhandlas dock bäst i försäkringstrådar och inte här.Men alltså det här måste vara den märkligaste attityden. Har du inte hemförsäkring heller för att "du har råd att bli av med det?" Försäkra era klockor om ni tycker det är värt deg och det låter er njuta mer av dem!
Ja, en av nämna klockor kan kosta flera tusenlappar i månaden att försäkra, att betala för EN TILL likadan klocka på 10 år i försäkringspremier gör plötsligt klockan jäkligt dyr / användningstillfälle. Iafom man nu ska använda klockan vid speciella tillfällen.Försäkring kostar pengar? Då är det klokare att själv stå för risken så länge man inte kan lura systemet. Inte alls märkligt och så många med dyra ting resonerar. Detta avhandlas dock bäst i försäkringstrådar och inte här.
Vilket försäkringsbolag har hemförsäkring på 250 tkr utanför hemmet? Eller syftades det på tilläggsförsäkring för klockor hos försäkringsbolaget?Ja, en av nämna klockor kan kosta flera tusenlappar i månaden att försäkra, att betala för EN TILL likadan klocka på 10 år i försäkringspremier gör plötsligt klockan jäkligt dyr / användningstillfälle. Iafom man nu ska använda klockan vid speciella tillfällen.
Men man kan juh försäkra genom hemförsäkring upp till 250k vid förlust/rån (och 1 mille i hemmet) och stå för övrig risk själv och komma undan med en femhundring.
En tanke bara.
Mvh
Ja tilläggsförsäkring. Ca en femhundring upp på den ordinarie hemförsäkringen.Vilket försäkringsbolag har hemförsäkring på 250 tkr utanför hemmet? Eller syftades det på tilläggsförsäkring för klockor hos försäkringsbolaget?
Finns det något särskilt med 5164 som du känner väger upp jämfört med en vanlig aquanaut? Jag kan tycka att tavlan blir liiite busy och att standard-aquanauten blir bättre!Låter bra. Oavsett om det blir 5712 eller 5164 känns ju båda så pass dyra att de tarvar försäkring
5167 är en grym klocka, men tycker personligen att 5164an är mycket coolare. Gillar att den inte är riktigt lika plattFinns det något särskilt med 5164 som du känner väger upp jämfört med en vanlig aquanaut? Jag kan tycka att tavlan blir liiite busy och att standard-aquanauten blir bättre!