• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Well. Ja de är Quick release

Gissa hur många band det finns i 21mm bredd som har quick release, som dessutom ska se ut på ett visst sätt... ;)
Finns prucenter som fixar såna liknande band i 21mm med quick release, tex Atelier Romane. Såklart levereras de inte med quick release stift i guld dock, men du bör kunna få ett band som är gjort för quick release utan att få med stiftet i stål...

Nu var det dött härinne! Vad tror ni om Basel? Jag utgår ifrån att alla sett den listan med modeller som ryktas försvinna - funderingar på det? Det är ju ganska många referenser, men det verkar fortfarande inte som om det kommer ett manuellt verk i vettig storlek för att ersätta 215 (5196 är kvar medans både 5296 och 5396 försvinner). Det är ju pinsamt att man fortfarande inte har ett manuellt verk utan komplikationer i en storlek som gör att man kan ha glasbaksida på klockorna!

Vad tror ni om nya modeller - vad kommer?

Håll tillgodo med en 3790EJ tillsvidare.

IMG_0172.jpeg

Senast ändrad:
Har ni sett den? https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=662408
TS köpt en Nautilus 7118.... åt en 9 åring.

Her current collection is a...
Modded skx007, baby g-shock, baby nautilus 4700, nautilus 7118. I made her sell her rolex dj 26 TT with diamonds to fund her 4700. She may move her 4700 given she will be so happy with her 7118 she wont be wearing the 4700. It will depend on what we can move it for... probably take a bath on it.

Vet inte om det är sant eller ett troll, hen verkar ha ett lång track record på TRF. Om det verkligen stämmer det är sjukaste jag har nånsin hört:nailbiting:

9zZBvly.jpg

Har testat 5740 och stöde mig inte på de vita visarna. Tänkte i stället på tavlans djup och effekter. Finishen på caset är också riktigt fint, ej att jämföra med annan Nautilus i stål
20190105_170421.jpg
Jag är nog en av väldigt få som tycker det är den fulaste nautilusen av dem alla. Jag tycker iofs att Batman och Hulken är fula också. Så kanske bara är jag som har dålig smak :hilarious:

Jag stör mig något enormt på visarna i subdialsen. Deras vita färg lyser som stora lampor i ögonen. Alltså i centrumet där de sitter fast. Varför gör man inte centrumdelen svart?

Lite av ett generellt problem med subdials tycker jag. När man stirrat ett tag på tex Daytona så upplever jag också visarcentrum onödigt stora.

Tillbaka
Topp