• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Har testat 5740 och stöde mig inte på de vita visarna. Tänkte i stället på tavlans djup och effekter. Finishen på caset är också riktigt fint, ej att jämföra med annan Nautilus i stål
20190105_170421.jpg

På vilket sätt är finishen bättre? Den är ju i guld så den har kanske en annan lyster än stål, men tveksam till att finishen är på en högre nivå.

På vilket sätt är finishen bättre? Den är ju i guld så den har kanske en annan lyster än stål, men tveksam till att finishen är på en högre nivå.
Finish kanske var fel ord, men den ger ett helt annat helheltsintryck än en Nautilus i stål, utöver den att den är tyngre. Upplever exempelvis fasningen som finare. Sedan är det såklart en helt annan lyster i guld än i stål

Jag är nog en av väldigt få som tycker det är den fulaste nautilusen av dem alla. Jag tycker iofs att Batman och Hulken är fula också. Så kanske bara är jag som har dålig smak :hilarious:

Håller med, tycker den är hemsk :rolleyes: Blir än värre med vita subvisarna... Gillar iof inte den med månfas heller, annars är ju nautilus fin.

Jag är dock ingen potentiell kund på någon iof :blackeye:

Jovisst, men jag kan inte låta bli att tycka att det är ett antiklimax. En gammal modell i ny metall... Hade förväntat mig nåt lite mer upphetsande, men man borde kanske lärt sig.

Håller med, tyckte dock den var estetiskt tilltalande. Grått och guld var snyggt ihop.
Tycker den var schysst, bra förädling av något existerande. Har inte den förra versionen gått ur produktion med eller är det jag som missminner mig? Sen antar jag att om Patek släpper några rena modellnyheter så väntar de väl till mässan är mer officiellt igång, tror ni inte det?

ja jo...man är ju nyfiken!

en bekant sportar en sådan som vardagsklocka..
han fick 3 månadersväntetid på sin via sina kontakter inom stern familjen...

I det fallet så listprisen verkligen inte är viktigt, så länge man bara får säga "det var ett bra investering" till sin fru :D

Jag har en aktuellt lista från Januari nånstans, kan kolla imorgon.

I det fallet så listprisen verkligen inte är viktigt, så länge man bara får säga "det var ett bra investering" till sin fru :D

Jag har en aktuellt lista från Januari nånstans, kan kolla imorgon.
tur att man är singel!

har funderat npgra gånger att sälja lite av lite mer klockor för att köpa en något dyrare tex PP eller AP men det känns som extrema pengar men man är ju jävligt sugen!

Tillbaka
Topp