• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Velar fram och tillbaka mellan 5060, 5065 och möjligtvis 5165. 5060 är otroligt härlig med sin vintage-feel samt pga det faktum att det är den första modellen någonsin, så klart. Men den är ju liten, vilket är både en blessing (charmigt) och en curse (jag tycker nog själv att 38 mm är lite trevligare på min handled). 5065 känns som en bra kombination mellan dom två, på något sätt, framförallt om man får en äldre version med tritium.

Vad är era tankar rent generellt?

Jag är partiskt, men tycker bäst om 5065 :)

Har haft en 5167, men upplevde den som stor på min 16.5mm handled. Har inga problem att bära Rolex 40mm, men 5167 blev så stor och platt, för mycket urtavla.

5165 är snygg, men gillar att 5065 har 3D-mönster i tavlan och att gummibandet inte går hela vägen in till caset. 5065 har ju helt klart mer vintage-känsla, vilket jag uppskattar

Velar fram och tillbaka mellan 5060, 5065 och möjligtvis 5165. 5060 är otroligt härlig med sin vintage-feel samt pga det faktum att det är den första modellen någonsin, så klart. Men den är ju liten, vilket är både en blessing (charmigt) och en curse (jag tycker nog själv att 38 mm är lite trevligare på min handled). 5065 känns som en bra kombination mellan dom två, på något sätt, framförallt om man får en äldre version med tritium.

Jag tycker den klassiska storleken, dvs originalet, är fantastiskt. Den bärs större än sina 36 mm enligt specifikation. Du har två val när det kommer till 36 mm, antingen 5060 eller 5066.

Spana gärna in denna tråd kring första generationens Aquanaut för inspiration.
https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-aquanaut-hur-började-det.121389/

Jag är partiskt, men tycker bäst om 5065 :)

Har haft en 5167, men upplevde den som stor på min 16.5mm handled. Har inga problem att bära Rolex 40mm, men 5167 blev så stor och platt, för mycket urtavla.

5165 är snygg, men gillar att 5065 har 3D-mönster i tavlan och att gummibandet inte går hela vägen in till caset. 5065 har ju helt klart mer vintage-känsla, vilket jag uppskattar
Enlig, de äldre är mkt råare, hårdare och coolare.

Fantastiska modeller allihopa. Föredrar dock tavla och armband på 5165.

145755A4-0595-40FE-94E9-9440C38BCDC7.jpeg

Lördagsmys.....

Fan alltså... frugan ska få en Patek Philippe före mig verkar det som:banghead:
Reserverade den discontinued twenty-4 som frugan tyckte om idag, som en överraskning till födelsen av vår första.
Det blir en flicka, och klockan ska hämtas ut i sommaren med bebisens namn och födelsedatum på certet (slut på juli, början augusti) - en vacker dag ska klockan bli hennes ju :D

20191129_163508.jpg

(Bilden tagen vid tidigare provning)

Porrig! Kapade nyligen en Cartierguldlänk och på den kunde man iaf behålla alla länkbitarna så man kan återställa den igen. Känns verkligen lyxigt att permanent korta en guldlänk hos guldsmed.
Ja då är det verkligen en keeper. Men jag tröttnar så lätt
Jag antar att jag får behålla guldet men har svårt att se att det ska gå att löda tillbaka

Porrig! Kapade nyligen en Cartierguldlänk och på den kunde man iaf behålla alla länkbitarna så man kan återställa den igen. Känns verkligen lyxigt att permanent korta en guldlänk hos guldsmed.
Lite som gummi, man betalar fullpris för fullängd... Det första man gör är sen att börja kapa det man precis betalar för.. Guld måste känns så mkt fetare att kapa i, kapitalstarkt!

Måste prova.

Fan alltså... frugan ska få en Patek Philippe före mig verkar det som:banghead:
Reserverade den discontinued twenty-4 som frugan tyckte om idag, som en överraskning till födelsen av vår första.
Det blir en flicka, och klockan ska hämtas ut i sommaren med bebisens namn och födelsedatum på certet (slut på juli, början augusti) - en vacker dag ska klockan bli hennes ju :D

20191129_163508.jpg

(Bilden tagen vid tidigare provning)

Mycket bra hela grejen!

Grattis till alla!

Jag skulle nog ta det med en nypa salt. Har du möjligtvis tagit dig en titt på övriga poster ifrån samma konto? :rolleyes:
Följt ett bra tag och fått mig många skratt=) Men känns som att - utan att gå för OT här - PP/högt eftertraktade dinkor inte borde påverkas speciellt kraftigt under rådande omständigheter.

Tillbaka
Topp