• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Har letat länge nu efter en Aquanaut i guld. Verkar som priset verkligen rasat fort på denna.
För cirka en månad sen låg dom på runt 480k+ på chrono. Nu finns dom från 415.
Värt att slå till på en om man skulle få den för en slät 400ing eller kommer dom ramla lite till? Retail är cirka 350k idag
Men ligger det inte två aguanaut i stål på K&S för typ 370? Stål är uppenbart det heta när de kostar nästan som en guld.

Vet inte hur billiga dem kommer bli men om jag hade en i stål hade jag lätt flippat för en i guld då prisskillnaden känns orimligt låg...

Sedan är det väl inte orimligt att tro att de kommer gå till list men man vet ju aldrig. Verkar som att väldigt många vill sälja av sina Pateks. Verkar ju tex ligga 536st 5711 på C24 nu. Rätt sjukt egentligen när den "inte går att få tag i"

Om nedgången fortsätter ett tag till tror jag vi kommer ha färre spekulanter och en mer rimlig marknad... Rätt många som bränt sig en del nu... Men time will tell

Fick det bekräftad av en AD förra vecka. Fortfarande inofficiell, men så verkar det vara.
Ok tack! Synd att graalen aldrig lär bli annat än just en graal :(
Iofs verkar de fallit tillbaka till "pre News" nivåer (en fullset i Italien för 56k eur på C24 tex).
Edit. Men det räcker ju tyvärr inte för mig. Då får det bli "pre hype" priser iaf :)

Ok tack! Synd att graalen aldrig lär bli annat än just en graal :(
Iofs verkar de fallit tillbaka till "pre News" nivåer (en fullset i Italien för 56k eur på C24 tex).

Ja, trist situation. Jag tyckte om den vita 5726 också, föredrar båda över en blå 5711.
För min del är det bara en 5712/1a som är kvar som en "option" mellan Nautilus varianterna (ok, förutom en 5740g i vitguld).

Vi får hoppas att det kommer något nytt (som vi inte kan köpa oavsett lol), men lär ta minst 1-2 år innan en ny variant kommer ut tror jag. Nytt variant med samma clasp som i 5740g hade varit trevligt!

Tills det, ska jag nöja mig med en 5164a som ska levereras i år och ta slut på sport-stål sagan.
(Och ja, jag "använder hellre chansen" att köpa en 5164a till list över en blå 5711/1a)

Men ligger det inte två aguanaut i stål på K&S för typ 370? Stål är uppenbart det heta när de kostar nästan som
Vet inte hur billiga dem kommer bli men om jag hade en i stål hade jag lätt flippat för en i guld då prisskillnaden känns orimligt låg...

Sedan är det väl inte orimligt att tro att de kommer gå till list men man vet ju aldrig. Verkar som att väldigt många vill sälja av sina Pateks. Verkar ju tex ligga 536st 5711 på C24 nu. Rätt sjukt egentligen när den "inte går att få tag i"

Om nedgången fortsätter ett tag till tror jag vi kommer ha färre spekulanter och en mer rimlig marknad... Rätt många som bränt sig en del nu... Men time will tell

mm men är inte 370 alldeles på tok för högt för dom då?

Kan vi få ett definitivt svar på vilken Perssons ref är från officiella PP tråden? Och när det är fastlagt, har den referensen ädelstenar i boetten aldrig, ibland eller alltid i original från PP? Sista bilden verkar visa på att Perssons exemplar inte har ädelstenar i boetten i alla fall?
06ffad82-2e1e-42bb-be49-4bf7426ac8dd

hm_stefanpersson_tomasoneborg_svd_tt.jpg

59b6f1d7-c131-4fb6-997e-bc0161454e45

Kan vi få ett definitivt svar på vilken Perssons ref är från officiella PP tråden? Och när det är fastlagt, har den referensen ädelstenar i boetten aldrig, ibland eller alltid i original från PP? Sista bilden verkar visa på att Perssons exemplar inte har ädelstenar i boetten i alla fall?

Hade spontant gissat på att det är en gammal 5711P. Han har en ordentlig samling riktigt fina pateker den gode Persson.

FBA37F69-751E-451F-B667-4862EC84D0D3.png

Hade spontant gissat på att det är en gammal 5711P. Han har en ordentlig samling riktigt fina pateker den gode Persson.

FBA37F69-751E-451F-B667-4862EC84D0D3.png
OK. Rätt många av de som finns på Chrono24 med den referensen som har ädelstenar, är det original?
https://www.chrono24.com/search/index.htm?query="5711P"&dosearch=true&searchexplain=true&watchTypes=U&accessoryTypes=

Glöm inte "5711P" på chrono24 för att inte få felaktiga träffar med sökning på 5711P (utan anföringstecken).

Ja, trist situation. Jag tyckte om den vita 5726 också, föredrar båda över en blå 5711.
För min del är det bara en 5712/1a som är kvar som en "option" mellan Nautilus varianterna (ok, förutom en 5740g i vitguld).

Vi får hoppas att det kommer något nytt (som vi inte kan köpa oavsett lol), men lär ta minst 1-2 år innan en ny variant kommer ut tror jag. Nytt variant med samma clasp som i 5740g hade varit trevligt!

Tills det, ska jag nöja mig med en 5164a som ska levereras i år och ta slut på sport-stål sagan.
(Och ja, jag "använder hellre chansen" att köpa en 5164a till list över en blå 5711/1a)
Grattis till en fet klocka! Hoppas du blir nöjd :)
Jag får fortsätta dregla några år men en vacker dag... :)

Det är inga diamanter överhuvudtaget. Det är en 5711 i platina inte en anniversary utan en modell för Pateks viktigare kunder.

Har letat länge nu efter en Aquanaut i guld. Verkar som priset verkligen rasat fort på denna.
För cirka en månad sen låg dom på runt 480k+ på chrono. Nu finns dom från 415.
Värt att slå till på en om man skulle få den för en slät 400ing eller kommer dom ramla lite till? Retail är cirka 350k idag

Vänta, priserna har inte hittat sin nya botten ännu.

Velar fram och tillbaka mellan 5060, 5065 och möjligtvis 5165. 5060 är otroligt härlig med sin vintage-feel samt pga det faktum att det är den första modellen någonsin, så klart. Men den är ju liten, vilket är både en blessing (charmigt) och en curse (jag tycker nog själv att 38 mm är lite trevligare på min handled). 5065 känns som en bra kombination mellan dom två, på något sätt, framförallt om man får en äldre version med tritium.

Vad är era tankar rent generellt?

Tillbaka
Topp