• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

En artikel om den nedlagda 5711.
Alltså, det är ett udda beslut. Hetaste klockan i världshistorien (får man väl säga?) och mitt i hypen så lägger man ner den för att hålla sig till sin kärnaffär (core business) som är fina(ste) klockor i ädelmetall. Det är coolt!

Kaxigt av Patek. Sen tror jag inte att man varit helt nöjd med hur deras klientel har utvecklats de senaste åren.

Väldigt bekväm att bära. Skulle aldrig köpa en idag för de vansinnespriser dom går för. Då finns det så mycket annat kul med PC och PPC. Eller bara ett knippe andra billiga Pateker.
86F27476-58E6-4A4F-A8C3-2BF9EBF7A334.jpeg
Håller helt med, skulle aldrig betala priset på 2:a handsmarknaden som det ligger nu. Men instämmer dock med er andra, en riktigt riktigt vass klocka, kan ångra att jag sålde min, inte bara pga prisutveckling utan mest för att det är en av de bästa jag någonsin ägt :)

Bilagor

• 51E012FA-1305-409D-920F-8A24013C0B2C.jpeg
    51E012FA-1305-409D-920F-8A24013C0B2C.jpeg
    456 KB · Visningar: 113
Kaxigt av Patek. Sen tror jag inte att man varit helt nöjd med hur deras klientel har utvecklats de senaste åren.

Jag tror att du har en poäng med målgruppen. Deras bakgård har traditionellt sett varit mer inriktad mot diskreta och gamla pengar som bär kostym från Zegna eller Savile Row. Inte fotbollspelare eller UFC-stjärnor som äger 10 supersportbilar i vansinniga färger och lika många klockor täckta med diamanter.

Jag tror att du har en poäng med målgruppen. Deras bakgård har traditionellt sett varit mer inriktad mot diskreta och gamla pengar som bär kostym från Zegna eller Savile Row. Inte fotbollspelare eller UFC-stjärnor som äger 10 supersportbilar i vansinniga färger och lika många klockor täckta med diamanter.
Precis så!

Vad tusan händer med priserna på 5711:an? Jag tyckte den var orimligt dyr innan, nu är det ju helt galet på priser på Chrono24??? Det börjar ju typ på strax under 900 på använda av okända handlare!

5711 har väl varit uppe och vänt på sjuka nivåer tidigare.
Har du kvar din?
Jag tror inte jag har sett mer än 600’-650’ hos gråhandlare.

Ja, min är kvar men tror nog jag säljer nu. Använder alla klockor jag har men kände mig inte bekväm att ha 5711 direkt när den passerade 500’ och nu när den stuckit över 800’ tror jag den får passera för sådant jag tycker om att använda i vardagen.

Ja, min är kvar men tror nog jag säljer nu. Använder alla klockor jag har men kände mig inte bekväm att ha 5711 direkt när den passerade 500’ och nu när den stuckit över 800’ tror jag den får passera för sådant jag tycker om att använda i vardagen.
Om den inte skänker dig ngn glädje längre är det väl bara att sälja.

Vettigt! :)

Känner strax under en handfull 5711 ägare, alla ska sälja sina nu. (Inte för att casha hem nödvändigtvis, ett par av dem har för stor plånka för att bry sig) men för att modellen är för jobbig att bära under nuvarande hets. (Rånrisk mm).

Nu säger jag inte att det är representativt för alla ägare men om för många 5711 kommer ut - kommer det påverka priserna eller är den för eftertraktad att det kvittar (pga discontinued osv)? Inser att ingen vet, tänkte mer gissningsvis...

Inte helt säker på att den gamla utbud/efterfrågan gäller här.

Känner strax under en handfull 5711 ägare, alla ska sälja sina nu. (Inte för att casha hem nödvändigtvis, ett par av dem har för stor plånka för att bry sig) men för att modellen är för jobbig att bära under nuvarande hets. (Rånrisk mm).

Nu säger jag inte att det är representativt för alla ägare men om för många 5711 kommer ut - kommer det påverka priserna eller är den för eftertraktad att det kvittar (pga discontinued osv)? Inser att ingen vet, tänkte mer gissningsvis...

Inte helt säker på att den gamla utbud/efterfrågan gäller här.
Spännande att se vad folk får för sina nu ändå. Det somy hänt hittills är väl att alla gråhandlare ”bestämt” ett nytt pris, inte helt säker på att någon slutkund faktiskt betalar 1 miljon för en 5711....

Just så jag tänker med min! Älskar klockan men vill inte gå runt med den summan på armen!

Håller med om priser! Tänker att om det hoppat 50% upp nu kanske halva uppgången går tillbaka på lite tid och landar där. Killgissning :)

Av ren nyfikenhet, är det fortfarande tillgång och efterfråga priserna baseras på? Det kan inte vara torka på tex en 5711? Jag hänger faktiskt inte med......

Galen utveckling helt klart, men delar väl lite bilden att det känns som priserna lite är gråhandlarnas nya utgångspriser. Behövs det inte några auktioner eller liknande för att visa det faktiska värdet?

Galen utveckling helt klart, men delar väl lite bilden att det känns som priserna lite är gråhandlarnas nya utgångspriser. Behövs det inte några auktioner eller liknande för att visa det faktiska värdet?
Av nyfikenhet - var köps/säljs de här någonstans? Knappast blocket (eller Chrono) gissar jag, men kanske auktioner? Vilka auktionshus ska man hålla koll på?

Just så jag tänker med min! Älskar klockan men vill inte gå runt med den summan på armen!

Håller med om priser! Tänker att om det hoppat 50% upp nu kanske halva uppgången går tillbaka på lite tid och landar där. Killgissning :)
Så tänkte jag när min började nosa på 400k. Hade varit en bra placering.

Lite svettigt när man ska skära till det med kökskniven hemma efter ett par bira.

Har förstått att man bara får köpa om man hr rätt ref med den gröna tavlan, men folk vill ha den till den vanliga svarttavlade (och då får man inte köpa av AD)...

Av nyfikenhet - var köps/säljs de här någonstans? Knappast blocket (eller Chrono) gissar jag, men kanske auktioner? Vilka auktionshus ska man hålla koll på?
Var de generellt säljs någonstans vet jag inte, tänkte att ex luxuarywatches, watchtradeuk osv säljer och vill sätta ny premium.

Av auktionshus en är väl Christie och sothebys rätt frekventa med klockor. Men det här kan garanterat andra betydligt bättre än jag.

Tillbaka
Topp